17.1 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Les Arts i les Ciències s’il·lumina de verd pel Dia Mundial de l’ELA

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Ciutat de les Arts i les Ciències s’il·lumina de verd este divendres pel Dia Mundial de l’ELA. L’encès especial serà a partir de les 21 hores.

Amb la il·luminació es pretén donar visibilitat i recolzar a les persones afectades per l’esclerosi lateral amiotròfica o ELA, una malaltia de les neurones en el cervell, el tronc cerebral i la medul·la espinal que controlen el moviment dels músculs voluntaris.

Actualment, el carrer Menor del Museu de les Ciències acull fins al 30 de juny l’exposició fotogràfica ‘Fran Vivo hacia AdELAnte’ amb l’objectiu de donar visibilitat a l’ELA a través de l’exemple vital del seu protagonista, Fran Vivó, recorda la Generalitat.

La exposició, de lliure accés, proposa un viatge per la vida de Fran Vivó i es compon de fotografies de xicotet i gran format, material audiovisual i mobiliari, estructurada en tres espais: ‘Fran Vivó’, la presentació del protagonista; ‘Entenent l’ELA’, en la qual es mostra l’atenció i cures que rep, i ‘Vida’ sobre la convivència amb la malaltia, demostrant que, amb l’ajuda tècnica i humana necessària, és possible tenir qualitat de vida.

La mostra ‘Fran Viu cap a Avant’ està realitzada per Christian Lizandra García junt amb l’Associació Valenciana d’ELA (ADELA-CV) i la família Vivó Martínez.

Últimes notícies

El Consell destina 7,7 milions per a impulsar la separació de residus i millorar la gestió

El Consell ha aprovat tres convenis amb 7,7 milions per a campanyes i incentius, recollida de bioresidus i inversions en instal·lacions, alineats amb l'economia circular.

Garamendi reclama ajudes postdana, inversió en infraestructures i suport al Corredor Mediterrani

El president de la CEOE ha demanat desbloquejar les ajudes per la dana, més incentius fiscals i inversió en infraestructures, i ha reiterat el seu suport al Corredor Mediterrani. També ha anomenat a la unitat institucional i ha abrigallat la nova etapa de la CEV.

La jutgessa de la dana demana les gravacions de Carlos Mazón en Les Corts i en el Congrés

La instructora ha reclamat a les dos Cambres els vídeos per a incorporar-los a la causa penal i contrastar afirmacions del president sobre crides, informació i morts.

La reserva hídrica del Xúquer es manté en el 49,7% i la del Segura puja al 20,2%

El Xúquer encadena dos setmanes en el 49,7%, mentres el Segura suma mig punt fins al 20,2%. La reserva nacional puja al 53,3% després de noves pluges.

Camarero situa la reconstrucció com a prioritat del pròxim president de la Generalitat

La portaveu del Consell ha assegurat que la prioritat del pròxim president, Juanfran Pérez Llorca, serà continuar la reconstrucció després de la DANA i sostindre l'estabilitat institucional.

Compromís acusa a Mazón de mentir en el Congrés i estudia portar-lo a la Justícia

Compromís ha acusat a Carlos Mazón de mentir en la comissió d'investigació de la DANA en el Congrés i estudia portar-lo als tribunals per fals testimoniatge. PSOE i Sumar han recolzat la necessitat d'esclarir els fets, mentres Podemos remet la decisió a la Mesa de la comissió.

Més de la mitat d’infermeres i fisioterapeutes en la Comunitat patix assetjament sexual i el 85% no ho denuncia

Un sondeig en la Comunitat Valenciana revela que el 51% d'infermeres i fisioterapeutes patix conductes d'assetjament sexual o per raó de sexe. El 85% no denúncia per desconeixement del procediment i falta de confiança en la seua eficàcia.

Tretze golfistes superen la prèvia i completen el quadre del Campionat d’Espanya de golf

Tretze jugadors van accedir des d'una prèvia amb 32 participants i van deixar tancat un quadre de 84 golfistes. Pedro Marín va ser el més destacat i el torneig es disputarà del 20 al 23 de novembre en Mediterrani Golf.