11.9 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Les Arts i les Ciències s’il·lumina de verd pel Dia Mundial de l’ELA

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Ciutat de les Arts i les Ciències s’il·lumina de verd este divendres pel Dia Mundial de l’ELA. L’encès especial serà a partir de les 21 hores.

Amb la il·luminació es pretén donar visibilitat i recolzar a les persones afectades per l’esclerosi lateral amiotròfica o ELA, una malaltia de les neurones en el cervell, el tronc cerebral i la medul·la espinal que controlen el moviment dels músculs voluntaris.

Actualment, el carrer Menor del Museu de les Ciències acull fins al 30 de juny l’exposició fotogràfica ‘Fran Vivo hacia AdELAnte’ amb l’objectiu de donar visibilitat a l’ELA a través de l’exemple vital del seu protagonista, Fran Vivó, recorda la Generalitat.

La exposició, de lliure accés, proposa un viatge per la vida de Fran Vivó i es compon de fotografies de xicotet i gran format, material audiovisual i mobiliari, estructurada en tres espais: ‘Fran Vivó’, la presentació del protagonista; ‘Entenent l’ELA’, en la qual es mostra l’atenció i cures que rep, i ‘Vida’ sobre la convivència amb la malaltia, demostrant que, amb l’ajuda tècnica i humana necessària, és possible tenir qualitat de vida.

La mostra ‘Fran Viu cap a Avant’ està realitzada per Christian Lizandra García junt amb l’Associació Valenciana d’ELA (ADELA-CV) i la família Vivó Martínez.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.