11.5 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Les Arts i les Ciències s’il·lumina de verd pel Dia Mundial de l’ELA

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Ciutat de les Arts i les Ciències s’il·lumina de verd este divendres pel Dia Mundial de l’ELA. L’encès especial serà a partir de les 21 hores.

Amb la il·luminació es pretén donar visibilitat i recolzar a les persones afectades per l’esclerosi lateral amiotròfica o ELA, una malaltia de les neurones en el cervell, el tronc cerebral i la medul·la espinal que controlen el moviment dels músculs voluntaris.

Actualment, el carrer Menor del Museu de les Ciències acull fins al 30 de juny l’exposició fotogràfica ‘Fran Vivo hacia AdELAnte’ amb l’objectiu de donar visibilitat a l’ELA a través de l’exemple vital del seu protagonista, Fran Vivó, recorda la Generalitat.

La exposició, de lliure accés, proposa un viatge per la vida de Fran Vivó i es compon de fotografies de xicotet i gran format, material audiovisual i mobiliari, estructurada en tres espais: ‘Fran Vivó’, la presentació del protagonista; ‘Entenent l’ELA’, en la qual es mostra l’atenció i cures que rep, i ‘Vida’ sobre la convivència amb la malaltia, demostrant que, amb l’ajuda tècnica i humana necessària, és possible tenir qualitat de vida.

La mostra ‘Fran Viu cap a Avant’ està realitzada per Christian Lizandra García junt amb l’Associació Valenciana d’ELA (ADELA-CV) i la família Vivó Martínez.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.