Les Arts i les Ciències s’il·lumina de verd pel Dia Mundial de l’ELA

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Ciutat de les Arts i les Ciències s’il·lumina de verd este divendres pel Dia Mundial de l’ELA. L’encès especial serà a partir de les 21 hores.

Amb la il·luminació es pretén donar visibilitat i recolzar a les persones afectades per l’esclerosi lateral amiotròfica o ELA, una malaltia de les neurones en el cervell, el tronc cerebral i la medul·la espinal que controlen el moviment dels músculs voluntaris.

Actualment, el carrer Menor del Museu de les Ciències acull fins al 30 de juny l’exposició fotogràfica ‘Fran Vivo hacia AdELAnte’ amb l’objectiu de donar visibilitat a l’ELA a través de l’exemple vital del seu protagonista, Fran Vivó, recorda la Generalitat.

La exposició, de lliure accés, proposa un viatge per la vida de Fran Vivó i es compon de fotografies de xicotet i gran format, material audiovisual i mobiliari, estructurada en tres espais: ‘Fran Vivó’, la presentació del protagonista; ‘Entenent l’ELA’, en la qual es mostra l’atenció i cures que rep, i ‘Vida’ sobre la convivència amb la malaltia, demostrant que, amb l’ajuda tècnica i humana necessària, és possible tenir qualitat de vida.

La mostra ‘Fran Viu cap a Avant’ està realitzada per Christian Lizandra García junt amb l’Associació Valenciana d’ELA (ADELA-CV) i la família Vivó Martínez.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vents de fins a 100 km/h

Aemet activa per a este diumenge l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per ratxes de fins a 100 km/h i manté avisos grocs a Castelló i València.

La Generalitat resol els primers expedients del Grau III+ per a persones amb ELA

La Conselleria ha resolt les 23 primeres sol·licituds del nou grau de dependència extrema per a ELA i patologies afins. Les prestacions aniran de 3.200 a 9.850 euros i es tramitaran amb prioritat en un màxim de tres mesos.

Els danys en el camp es disparen: 250% més d’hectàrees sinistrades en dos mesos

El tren de borrasques de l'inici de 2026 ha deixat 120.876 hectàrees sinistrades i eleva les indemnitzacions previstes a 83,16 milions. L'impacte es concentra a Andalusia i Extremadura, amb efectes també en la Comunitat Valenciana i Murcia.