12.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Les persones amb un grau de discapacitat reconegut augmenten en un 10% en la Comunitat Valenciana des de 2015

El nombre de persones que tenen en la Comunitat Valenciana un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 per cent “s’ha incrementat un 10 per cent des que el Consell del Botànic va entrar en la Generalitat”, segons ha manifestat la directora general de Diversitat Funcional i Salut Mental, Elena Albert.

Albert ha destacat que la memòria de l’últim any realitzada pel seu departament evidencia que 2021 es va tancar amb 318.381 persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% reconegut pels equips dels Centres de valoració i orientació de la discapacitat de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, la qual cosa suposa un 6,29% de la població de la Comunitat Valenciana. Per províncies, 74.654 persones pertanyen a la província d’Alacant, 41.447 a la de Castelló de la Plana i 202.280 a la província de València.

Aquestes xifres demostren, al seu judici, l’important treball que s’està fent des de la Vicepresidència en aquest àmbit, on també s’ha aconseguit reduir en un 44 per cent el nombre de sol·licituds pendents de resoldre, així com el temps de resolució des que s’inicia la tramitació amb la sol·licitud de la persona interessada, que en aquests moments se situen en la Comunitat Valenciana en quatre mesos de mitjana.

Això ha sigut possible, ha explicat, gràcies al reforç en els Centres de valoració i orientació de discapacitats amb nous professionals per a afermar i millorar la gestió de les tramitacions, que s’ha anat realitzant al llarg dels diferents exercicis per a adaptar els recursos humans existents a les necessitats reals exigides pel creixent augment del treball.

Més recursos

Elena Albert ha destacat la creació des de 2017 de noves places per a reforçar els equips de professionals d’aquests centres, i la reclassificació dels llocs per a equiparar-los als nivells retributius de llocs amb igual càrrega de treball o perfil.

Continuant en aquesta línia, per a enguany s’han creat 15 noves places per als centres de les tres províncies. Així mateix, està prevista la posada en marxa d’un nou centre d’avaluació i orientació a la província de València.

Dades globals

De les 318.381 persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33%, 160.037 són homes i 158.344 dones, i per edats, 171.992 són menors de 65 anys, dels quals 13.577 tenen edats compreses entre els 0 i els 17 anys.

Les dades dels centres de valoració reflecteixen respecte a la mena de discapacitat que la de tipus físic ocupa el primer lloc amb un 61,2%, seguida de la psíquica-intel·lectual, amb un 9,22%. La psíquica-mental es dona en el 16,37% dels casos i el 12,86% correspon a una discapacitat sensorial.

Últimes notícies

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.