13.2 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Les persones amb un grau de discapacitat reconegut augmenten en un 10% en la Comunitat Valenciana des de 2015

El nombre de persones que tenen en la Comunitat Valenciana un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 per cent “s’ha incrementat un 10 per cent des que el Consell del Botànic va entrar en la Generalitat”, segons ha manifestat la directora general de Diversitat Funcional i Salut Mental, Elena Albert.

Albert ha destacat que la memòria de l’últim any realitzada pel seu departament evidencia que 2021 es va tancar amb 318.381 persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% reconegut pels equips dels Centres de valoració i orientació de la discapacitat de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, la qual cosa suposa un 6,29% de la població de la Comunitat Valenciana. Per províncies, 74.654 persones pertanyen a la província d’Alacant, 41.447 a la de Castelló de la Plana i 202.280 a la província de València.

Aquestes xifres demostren, al seu judici, l’important treball que s’està fent des de la Vicepresidència en aquest àmbit, on també s’ha aconseguit reduir en un 44 per cent el nombre de sol·licituds pendents de resoldre, així com el temps de resolució des que s’inicia la tramitació amb la sol·licitud de la persona interessada, que en aquests moments se situen en la Comunitat Valenciana en quatre mesos de mitjana.

Això ha sigut possible, ha explicat, gràcies al reforç en els Centres de valoració i orientació de discapacitats amb nous professionals per a afermar i millorar la gestió de les tramitacions, que s’ha anat realitzant al llarg dels diferents exercicis per a adaptar els recursos humans existents a les necessitats reals exigides pel creixent augment del treball.

Més recursos

Elena Albert ha destacat la creació des de 2017 de noves places per a reforçar els equips de professionals d’aquests centres, i la reclassificació dels llocs per a equiparar-los als nivells retributius de llocs amb igual càrrega de treball o perfil.

Continuant en aquesta línia, per a enguany s’han creat 15 noves places per als centres de les tres províncies. Així mateix, està prevista la posada en marxa d’un nou centre d’avaluació i orientació a la província de València.

Dades globals

De les 318.381 persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33%, 160.037 són homes i 158.344 dones, i per edats, 171.992 són menors de 65 anys, dels quals 13.577 tenen edats compreses entre els 0 i els 17 anys.

Les dades dels centres de valoració reflecteixen respecte a la mena de discapacitat que la de tipus físic ocupa el primer lloc amb un 61,2%, seguida de la psíquica-intel·lectual, amb un 9,22%. La psíquica-mental es dona en el 16,37% dels casos i el 12,86% correspon a una discapacitat sensorial.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.