‘Les probabilitats són reduïdes però no zero’: Guàrdia Civil busca de nou un desaparegut per la dana a Quart

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Un dispositiu de la Guàrdia Civil integrat per personal del Grup de Reserva i Seguretat (GRS), del servici de Muntanya, el Cinològic i drons s’han desplaçat este divendres de nou cap a la zona del barranc del Poyo, a l’altura del polígon industrial de Loriguilla, al terme de Quart de Poblet, per a buscar de nou a una de les tres persones que romanen desaparegudes després de la dana.

Així ho ha explicat en declaracions als mitjans de comunicació el capità cap del Seprona de València, Carlos Domínguez, qui lidera l’equip de recerca de la Guàrdia Civil i del que també formen part el sergent Nacho –destinat en la Comandància de València– i el guàrdia civil Manuel.

Són tres les zones principals en les quals la Guàrdia Civil continua buscant als tres desapareguts: el barranc del Poyo, el riu Magre i el riu Túria. En l’actualitat, després de comptabilitzar-se 224 víctimes mortals, romanen desaparegudes tres persones: José Javier, un home de Pedralba que es trobava junt amb la seua filla, una jove amb síndrome de Down, el cos de la qual sense vida sí va ser trobat; Elizabeth, desapareguda quan circulava en el seu vehicle junt amb la seua mare prop de l’Hotel La Carreta de Xiva; i Francisco, el iaio que va salvar als seus dos nets després de situar-los en el sostre del vehicle quan els va enxampar la riuada per Montserrat.

La Guàrdia Civil es va desplaçar fa dos setmanes a la zona de Pedralba per a fer una batuda on van obtenir noves dades de geolocalitzacions que els indicaven que un dels desapareguts podia trobar-se en la zona. No obstant això, de moment, no hi ha hagut resultat.

Este divendres, els agents especialitzats s’han traslladat a la zona de Quart de Poblet on, entre camps de tarongers, busquen a una altra possible víctima. Simultàniament existixen altres dispositius de recerca en la zona de l’Albufera, amb personal d’activitats subaqüàtiques i, en la platja, amb personal també de Servici Marítim amb patrullers i embarcacions de la Guàrdia Civil. «Hi ha desapareguts que els rius han desembocat en el mar i és factible també que pogueren estar allí», ha apuntat el capità cap.

En el cas de la recerca en la zona de Quart, pròxima al barranc, és «de gran complexitat» perquè l’aigua va arribar a pujar fins a més de dos metres i es tracta d’una zona molt extensa i amb gran força d’arrossegament i tarongers que fa que existisca més acumulació de canyes i calga treballar amb maquinària pesada. «Són extensions molt grans i molt complexes a l’hora de buscar. També col·laborem amb la Unitat Militar d’Emergències (UME) i la resta de personal de les Forces Armades, encara que dirigeix recerca la Guàrdia Civil», ha postil·lat.

«DESCANSAR EN PAU»

El capità cap ha insistit que l’objectiu de l’equip de recerca és trobar a les víctimes: «És una tasca molt difícil però hem de seguir sense parar en l’obstinació perquè puguen descansar en pau», ha dit.

Preguntat per les probabilitats que hi ha de trobar als tres desapareguts, ha respost: «Són reduïdes, ha passat temps, però seguim buscant. Les probabilitats són reduïdes però ací estan les probabilitats. És una zona molt complexa, una tasca molt àrdua, però ací estan les probabilitats i, com no són zero, la Guàrdia Civil va a seguir buscant».

En este punt, interpel·lat fins a quan continuarà la recerca, el capità cap ha indicat: «Fins que no els trobem anem a seguir buscant. Han passat tres mesos i seguim buscant amb dispositius simultanis», ha insistit.

Ha assenyalat que hi ha trams que els efectius ja han rastrejat fins a quatre o cinc vegades però «cada cas és diferent», ha puntualitzat. És el cas, per exemple, de la zona en la qual es troben hui els efectius.

«Esta zona –ha afirmat– ja l’hem repassat diverses vegades però és cert que va haver-hi una altra persona ací desapareguda que, havent passat dos o tres vegades, va aparèixer després a causa de la seua posició quasi enterrada. És on hi ha major probabilitat», ha asseverat.

LA DENÚNCIA, EL PUNT DE PARTIDA

El capità cap ha explicat que la Guàrdia Civil, després de tenir constància de la denúncia d’algun desaparegut, en este cas per la dana, elabora sobre el terreny la llera on es podria trobar i les possibilitats de recerca.

Seguidament efectuen una informació «més adequada» per a buscar a la persona desapareguda –a través de telefonia o dispositius de Google– i, després d’analitzar la documentació, s’actua amb la recerca.

Per a concretar la recerca, els agents de l’equip es desplacen fins al terreny i veuen on hi ha hagut acumulació de canyes, la qual cosa indica la força d’arrossegament de l’aigua que és suficient per a moure un cos o un vehicle. I ja, amb els efectius disponibles i competents, treballen sobre el terreny. La recerca continua.

Últimes notícies

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.

Les crítiques del PP a Zapatero després de la imputació de les seues filles pel cas Plus Ultra

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha assegurat a Alacant que la imputació de les filles de José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus Ultra el retrata com a persona i polític, i ha vinculat també Pedro Sánchez amb la suposada trama de comissions.