‘Les probabilitats són reduïdes però no zero’: Guàrdia Civil busca de nou un desaparegut per la dana a Quart

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Un dispositiu de la Guàrdia Civil integrat per personal del Grup de Reserva i Seguretat (GRS), del servici de Muntanya, el Cinològic i drons s’han desplaçat este divendres de nou cap a la zona del barranc del Poyo, a l’altura del polígon industrial de Loriguilla, al terme de Quart de Poblet, per a buscar de nou a una de les tres persones que romanen desaparegudes després de la dana.

Així ho ha explicat en declaracions als mitjans de comunicació el capità cap del Seprona de València, Carlos Domínguez, qui lidera l’equip de recerca de la Guàrdia Civil i del que també formen part el sergent Nacho –destinat en la Comandància de València– i el guàrdia civil Manuel.

Són tres les zones principals en les quals la Guàrdia Civil continua buscant als tres desapareguts: el barranc del Poyo, el riu Magre i el riu Túria. En l’actualitat, després de comptabilitzar-se 224 víctimes mortals, romanen desaparegudes tres persones: José Javier, un home de Pedralba que es trobava junt amb la seua filla, una jove amb síndrome de Down, el cos de la qual sense vida sí va ser trobat; Elizabeth, desapareguda quan circulava en el seu vehicle junt amb la seua mare prop de l’Hotel La Carreta de Xiva; i Francisco, el iaio que va salvar als seus dos nets després de situar-los en el sostre del vehicle quan els va enxampar la riuada per Montserrat.

La Guàrdia Civil es va desplaçar fa dos setmanes a la zona de Pedralba per a fer una batuda on van obtenir noves dades de geolocalitzacions que els indicaven que un dels desapareguts podia trobar-se en la zona. No obstant això, de moment, no hi ha hagut resultat.

Este divendres, els agents especialitzats s’han traslladat a la zona de Quart de Poblet on, entre camps de tarongers, busquen a una altra possible víctima. Simultàniament existixen altres dispositius de recerca en la zona de l’Albufera, amb personal d’activitats subaqüàtiques i, en la platja, amb personal també de Servici Marítim amb patrullers i embarcacions de la Guàrdia Civil. «Hi ha desapareguts que els rius han desembocat en el mar i és factible també que pogueren estar allí», ha apuntat el capità cap.

En el cas de la recerca en la zona de Quart, pròxima al barranc, és «de gran complexitat» perquè l’aigua va arribar a pujar fins a més de dos metres i es tracta d’una zona molt extensa i amb gran força d’arrossegament i tarongers que fa que existisca més acumulació de canyes i calga treballar amb maquinària pesada. «Són extensions molt grans i molt complexes a l’hora de buscar. També col·laborem amb la Unitat Militar d’Emergències (UME) i la resta de personal de les Forces Armades, encara que dirigeix recerca la Guàrdia Civil», ha postil·lat.

«DESCANSAR EN PAU»

El capità cap ha insistit que l’objectiu de l’equip de recerca és trobar a les víctimes: «És una tasca molt difícil però hem de seguir sense parar en l’obstinació perquè puguen descansar en pau», ha dit.

Preguntat per les probabilitats que hi ha de trobar als tres desapareguts, ha respost: «Són reduïdes, ha passat temps, però seguim buscant. Les probabilitats són reduïdes però ací estan les probabilitats. És una zona molt complexa, una tasca molt àrdua, però ací estan les probabilitats i, com no són zero, la Guàrdia Civil va a seguir buscant».

En este punt, interpel·lat fins a quan continuarà la recerca, el capità cap ha indicat: «Fins que no els trobem anem a seguir buscant. Han passat tres mesos i seguim buscant amb dispositius simultanis», ha insistit.

Ha assenyalat que hi ha trams que els efectius ja han rastrejat fins a quatre o cinc vegades però «cada cas és diferent», ha puntualitzat. És el cas, per exemple, de la zona en la qual es troben hui els efectius.

«Esta zona –ha afirmat– ja l’hem repassat diverses vegades però és cert que va haver-hi una altra persona ací desapareguda que, havent passat dos o tres vegades, va aparèixer després a causa de la seua posició quasi enterrada. És on hi ha major probabilitat», ha asseverat.

LA DENÚNCIA, EL PUNT DE PARTIDA

El capità cap ha explicat que la Guàrdia Civil, després de tenir constància de la denúncia d’algun desaparegut, en este cas per la dana, elabora sobre el terreny la llera on es podria trobar i les possibilitats de recerca.

Seguidament efectuen una informació «més adequada» per a buscar a la persona desapareguda –a través de telefonia o dispositius de Google– i, després d’analitzar la documentació, s’actua amb la recerca.

Per a concretar la recerca, els agents de l’equip es desplacen fins al terreny i veuen on hi ha hagut acumulació de canyes, la qual cosa indica la força d’arrossegament de l’aigua que és suficient per a moure un cos o un vehicle. I ja, amb els efectius disponibles i competents, treballen sobre el terreny. La recerca continua.

Últimes notícies

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.

Luis Rioja es perd l’entrenament del València i Foulquier ja treballa amb el grup

Luis Rioja no s’ha entrenat este dimarts a Paterna per unes molèsties i és baixa per al Trofeu Taronja, mentres que Foulquier ha completat per primera vegada una part de la sessió amb el grup.

Disset detinguts i 36 delictes al festival Arenal Sound de Borriana

La Guàrdia Civil ha detingut disset persones i ha comptabilitzat 36 delictes durant el festival Arenal Sound de Borriana, celebrat del 30 de juliol al 2 d’agost, a més de 70 denúncies administratives.

El Villarreal estrena la plantilla al complet en un amistós contra el Levante

El Villarreal CF rep este dimecres el Levante en la Ciutat Esportiva José Manuel Llaneza, en el penúltim amistós de pretemporada, amb tota la plantilla ja disponible.

La reserva d’aigua del Xúquer baixa al 58,5% i la del Segura al 55,3% després d’una nova setmana de descens

Els embassaments del Xúquer i del Segura han tornat a perdre aigua en l’última setmana, tot i mantindre nivells per damunt de fa un any i de la mitjana de l’última dècada. Al conjunt d’Espanya, la reserva hídrica baixa fins al 69,6% de la seua capacitat.

L’atur agrari puja lleugerament en juliol fins a 70.296 persones

L’atur en el sector agrícola ha augmentat un 0,17 % en juliol fins a 70.296 persones, encara que en comparació anual registra una caiguda del 10,33 %. A la Comunitat Valenciana, l’atur agrari baixa fins als 6.843 desocupats, amb 61 persones menys que en juny.

Els incendis ja arrasen quasi 1.000 hectàrees de camps assegurats, amb Castelló entre les zones afectades

Agroseguro ha registrat sinistres en 984 hectàrees agrícoles assegurades per incendis a Castelló, Guadalajara, Zamora, Àvila, Madrid i Saragossa. La Mierla i la comarca d’Ejea de los Caballeros concentren la major part dels danys.

Les ajudes als ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 15.000 euros per explotació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha detallat a ramaders d’Artana i Eslida el paquet d’ajudes de 67 milions aprovat pel Consell per a veïns i negocis afectats per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, encara no controlat del tot.
FILMOTECA D'ESTIU