‘Les probabilitats són reduïdes però no zero’: Guàrdia Civil busca de nou un desaparegut per la dana a Quart

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Un dispositiu de la Guàrdia Civil integrat per personal del Grup de Reserva i Seguretat (GRS), del servici de Muntanya, el Cinològic i drons s’han desplaçat este divendres de nou cap a la zona del barranc del Poyo, a l’altura del polígon industrial de Loriguilla, al terme de Quart de Poblet, per a buscar de nou a una de les tres persones que romanen desaparegudes després de la dana.

Així ho ha explicat en declaracions als mitjans de comunicació el capità cap del Seprona de València, Carlos Domínguez, qui lidera l’equip de recerca de la Guàrdia Civil i del que també formen part el sergent Nacho –destinat en la Comandància de València– i el guàrdia civil Manuel.

Són tres les zones principals en les quals la Guàrdia Civil continua buscant als tres desapareguts: el barranc del Poyo, el riu Magre i el riu Túria. En l’actualitat, després de comptabilitzar-se 224 víctimes mortals, romanen desaparegudes tres persones: José Javier, un home de Pedralba que es trobava junt amb la seua filla, una jove amb síndrome de Down, el cos de la qual sense vida sí va ser trobat; Elizabeth, desapareguda quan circulava en el seu vehicle junt amb la seua mare prop de l’Hotel La Carreta de Xiva; i Francisco, el iaio que va salvar als seus dos nets després de situar-los en el sostre del vehicle quan els va enxampar la riuada per Montserrat.

La Guàrdia Civil es va desplaçar fa dos setmanes a la zona de Pedralba per a fer una batuda on van obtenir noves dades de geolocalitzacions que els indicaven que un dels desapareguts podia trobar-se en la zona. No obstant això, de moment, no hi ha hagut resultat.

Este divendres, els agents especialitzats s’han traslladat a la zona de Quart de Poblet on, entre camps de tarongers, busquen a una altra possible víctima. Simultàniament existixen altres dispositius de recerca en la zona de l’Albufera, amb personal d’activitats subaqüàtiques i, en la platja, amb personal també de Servici Marítim amb patrullers i embarcacions de la Guàrdia Civil. “Hi ha desapareguts que els rius han desembocat en el mar i és factible també que pogueren estar allí”, ha apuntat el capità cap.

En el cas de la recerca en la zona de Quart, pròxima al barranc, és “de gran complexitat” perquè l’aigua va arribar a pujar fins a més de dos metres i es tracta d’una zona molt extensa i amb gran força d’arrossegament i tarongers que fa que existisca més acumulació de canyes i calga treballar amb maquinària pesada. “Són extensions molt grans i molt complexes a l’hora de buscar. També col·laborem amb la Unitat Militar d’Emergències (UME) i la resta de personal de les Forces Armades, encara que dirigeix recerca la Guàrdia Civil”, ha postil·lat.

“DESCANSAR EN PAU”

El capità cap ha insistit que l’objectiu de l’equip de recerca és trobar a les víctimes: “És una tasca molt difícil però hem de seguir sense parar en l’obstinació perquè puguen descansar en pau”, ha dit.

Preguntat per les probabilitats que hi ha de trobar als tres desapareguts, ha respost: “Són reduïdes, ha passat temps, però seguim buscant. Les probabilitats són reduïdes però ací estan les probabilitats. És una zona molt complexa, una tasca molt àrdua, però ací estan les probabilitats i, com no són zero, la Guàrdia Civil va a seguir buscant”.

En este punt, interpel·lat fins a quan continuarà la recerca, el capità cap ha indicat: “Fins que no els trobem anem a seguir buscant. Han passat tres mesos i seguim buscant amb dispositius simultanis”, ha insistit.

Ha assenyalat que hi ha trams que els efectius ja han rastrejat fins a quatre o cinc vegades però “cada cas és diferent”, ha puntualitzat. És el cas, per exemple, de la zona en la qual es troben hui els efectius.

“Esta zona –ha afirmat– ja l’hem repassat diverses vegades però és cert que va haver-hi una altra persona ací desapareguda que, havent passat dos o tres vegades, va aparèixer després a causa de la seua posició quasi enterrada. És on hi ha major probabilitat”, ha asseverat.

LA DENÚNCIA, EL PUNT DE PARTIDA

El capità cap ha explicat que la Guàrdia Civil, després de tenir constància de la denúncia d’algun desaparegut, en este cas per la dana, elabora sobre el terreny la llera on es podria trobar i les possibilitats de recerca.

Seguidament efectuen una informació “més adequada” per a buscar a la persona desapareguda –a través de telefonia o dispositius de Google– i, després d’analitzar la documentació, s’actua amb la recerca.

Per a concretar la recerca, els agents de l’equip es desplacen fins al terreny i veuen on hi ha hagut acumulació de canyes, la qual cosa indica la força d’arrossegament de l’aigua que és suficient per a moure un cos o un vehicle. I ja, amb els efectius disponibles i competents, treballen sobre el terreny. La recerca continua.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.