‘Les probabilitats són reduïdes però no zero’: Guàrdia Civil busca de nou un desaparegut per la dana a Quart

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Un dispositiu de la Guàrdia Civil integrat per personal del Grup de Reserva i Seguretat (GRS), del servici de Muntanya, el Cinològic i drons s’han desplaçat este divendres de nou cap a la zona del barranc del Poyo, a l’altura del polígon industrial de Loriguilla, al terme de Quart de Poblet, per a buscar de nou a una de les tres persones que romanen desaparegudes després de la dana.

Així ho ha explicat en declaracions als mitjans de comunicació el capità cap del Seprona de València, Carlos Domínguez, qui lidera l’equip de recerca de la Guàrdia Civil i del que també formen part el sergent Nacho –destinat en la Comandància de València– i el guàrdia civil Manuel.

Són tres les zones principals en les quals la Guàrdia Civil continua buscant als tres desapareguts: el barranc del Poyo, el riu Magre i el riu Túria. En l’actualitat, després de comptabilitzar-se 224 víctimes mortals, romanen desaparegudes tres persones: José Javier, un home de Pedralba que es trobava junt amb la seua filla, una jove amb síndrome de Down, el cos de la qual sense vida sí va ser trobat; Elizabeth, desapareguda quan circulava en el seu vehicle junt amb la seua mare prop de l’Hotel La Carreta de Xiva; i Francisco, el iaio que va salvar als seus dos nets després de situar-los en el sostre del vehicle quan els va enxampar la riuada per Montserrat.

La Guàrdia Civil es va desplaçar fa dos setmanes a la zona de Pedralba per a fer una batuda on van obtenir noves dades de geolocalitzacions que els indicaven que un dels desapareguts podia trobar-se en la zona. No obstant això, de moment, no hi ha hagut resultat.

Este divendres, els agents especialitzats s’han traslladat a la zona de Quart de Poblet on, entre camps de tarongers, busquen a una altra possible víctima. Simultàniament existixen altres dispositius de recerca en la zona de l’Albufera, amb personal d’activitats subaqüàtiques i, en la platja, amb personal també de Servici Marítim amb patrullers i embarcacions de la Guàrdia Civil. “Hi ha desapareguts que els rius han desembocat en el mar i és factible també que pogueren estar allí”, ha apuntat el capità cap.

En el cas de la recerca en la zona de Quart, pròxima al barranc, és “de gran complexitat” perquè l’aigua va arribar a pujar fins a més de dos metres i es tracta d’una zona molt extensa i amb gran força d’arrossegament i tarongers que fa que existisca més acumulació de canyes i calga treballar amb maquinària pesada. “Són extensions molt grans i molt complexes a l’hora de buscar. També col·laborem amb la Unitat Militar d’Emergències (UME) i la resta de personal de les Forces Armades, encara que dirigeix recerca la Guàrdia Civil”, ha postil·lat.

“DESCANSAR EN PAU”

El capità cap ha insistit que l’objectiu de l’equip de recerca és trobar a les víctimes: “És una tasca molt difícil però hem de seguir sense parar en l’obstinació perquè puguen descansar en pau”, ha dit.

Preguntat per les probabilitats que hi ha de trobar als tres desapareguts, ha respost: “Són reduïdes, ha passat temps, però seguim buscant. Les probabilitats són reduïdes però ací estan les probabilitats. És una zona molt complexa, una tasca molt àrdua, però ací estan les probabilitats i, com no són zero, la Guàrdia Civil va a seguir buscant”.

En este punt, interpel·lat fins a quan continuarà la recerca, el capità cap ha indicat: “Fins que no els trobem anem a seguir buscant. Han passat tres mesos i seguim buscant amb dispositius simultanis”, ha insistit.

Ha assenyalat que hi ha trams que els efectius ja han rastrejat fins a quatre o cinc vegades però “cada cas és diferent”, ha puntualitzat. És el cas, per exemple, de la zona en la qual es troben hui els efectius.

“Esta zona –ha afirmat– ja l’hem repassat diverses vegades però és cert que va haver-hi una altra persona ací desapareguda que, havent passat dos o tres vegades, va aparèixer després a causa de la seua posició quasi enterrada. És on hi ha major probabilitat”, ha asseverat.

LA DENÚNCIA, EL PUNT DE PARTIDA

El capità cap ha explicat que la Guàrdia Civil, després de tenir constància de la denúncia d’algun desaparegut, en este cas per la dana, elabora sobre el terreny la llera on es podria trobar i les possibilitats de recerca.

Seguidament efectuen una informació “més adequada” per a buscar a la persona desapareguda –a través de telefonia o dispositius de Google– i, després d’analitzar la documentació, s’actua amb la recerca.

Per a concretar la recerca, els agents de l’equip es desplacen fins al terreny i veuen on hi ha hagut acumulació de canyes, la qual cosa indica la força d’arrossegament de l’aigua que és suficient per a moure un cos o un vehicle. I ja, amb els efectius disponibles i competents, treballen sobre el terreny. La recerca continua.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.