Lidl instal·larà una nova plataforma logística a Xest i obrirà tres noves tendes en 2019 en la Comunitat

 

La cadena de supermercats Lidl instal·larà a Xest un dels seus centres logístics més grans i avançats d’Espanya, que aspira a obtindre quan finalitze el projecte les certificacions ‘Breeam Excellent y Verde’, de referència en construcció sostenible. A més, la companyia alemanya té previst obrir tres tendes en 2019 en la Comunitat Valenciana, a Burjassot, Torrevieja i Xàtiva. 

  

Amb l’objectiu d’impulsar el seu negoci a la regió i en altres zones de l’arc mediterrani, «la companyia està construint a Xest una de les seues plataformes logístiques més estratègiques per al desenvolupament de la seua activitat a Espanya», ha informat l’empresa en un comunicat. 

  

L’alcalde de Xest, José Morell, ha visitat aquest dimecres les futures instal·lacions de la cadena de supermercats, al costat del director regional de Lidl en la Comunitat Valenciana, Grischa Voss. La futura plataforma logística s’està construint al costat del Circuit Ricardo Tormo i passarà a formar part del Parc Empresarial Circuit de Xest. 

  

L’equipament suposarà una inversió de més de 55 milions d’euros i la seua posada en marxa, prevista per a finals d’aquest mateix any, respon a la necessitat d’acompanyar el creixement que la companyia experimenta en els últims anys a la regió. 

  

Amb 51.000 m2 de superfície, el magatzem tindrà capacitat per a més de 30.000 palets i comptarà amb 140 molls de descàrrega per a l’optimització del trànsit de la mercaderia. Amb la posada en marxa de la instal·lació, Lidl traslladarà a Xest l’activitat que fins ara centralitzava en el centre logístic de Riba-Roja del Túria, que s’ha quedat menut per a atendre les creixents necessitats logístiques. 

  

Els 200 empleats que actualment treballen en Riba-Roja es traslladaran igualment a la nova plataforma, feta per a impulsar el desenvolupament sostenible del negoci de Lidl en la zona. L’empresa ha mantingut una inversió sostenible per a ampliar la seua xarxa de tendes, ha generat ús de forma continuada i ha vingut apostant fermament pel producte valencià, amb compres anuals per valor d’uns 230 milions d’euros. 

  

L’any passat, la cadena va posar en marxa fins a 7 nous establiments -dos a València, i un a Oliva, L’Eliana, Finestrat, Port de Sagunt i Petrer- i en aquest 2019 preveu obrir 3 més: Torrevieja, Burjassot i Xàtiva. Aquestes 10 obertures suposaran en total una inversió de prop de 50 milions d’euros i la creació de 100 nous llocs de treball.

  

Dos de les noves botigues s’inauguraran precisament aquest dijous, en les localitats de Burjassot i Torrevieja. El primer d’ells ha suposat una inversió de 5 milions d’euros i la creació de 15 nous llocs de treball per a una plantilla de 22 empleats, mentre que per al segon Lidl ha invertit prop de 3 milions d’euros i ha creat 9 llocs de treball per a una plantilla de 25 empleats.

Últimes notícies

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.