Lidl instal·larà una nova plataforma logística a Xest i obrirà tres noves tendes en 2019 en la Comunitat

 

La cadena de supermercats Lidl instal·larà a Xest un dels seus centres logístics més grans i avançats d’Espanya, que aspira a obtindre quan finalitze el projecte les certificacions ‘Breeam Excellent y Verde’, de referència en construcció sostenible. A més, la companyia alemanya té previst obrir tres tendes en 2019 en la Comunitat Valenciana, a Burjassot, Torrevieja i Xàtiva. 

  

Amb l’objectiu d’impulsar el seu negoci a la regió i en altres zones de l’arc mediterrani, «la companyia està construint a Xest una de les seues plataformes logístiques més estratègiques per al desenvolupament de la seua activitat a Espanya», ha informat l’empresa en un comunicat. 

  

L’alcalde de Xest, José Morell, ha visitat aquest dimecres les futures instal·lacions de la cadena de supermercats, al costat del director regional de Lidl en la Comunitat Valenciana, Grischa Voss. La futura plataforma logística s’està construint al costat del Circuit Ricardo Tormo i passarà a formar part del Parc Empresarial Circuit de Xest. 

  

L’equipament suposarà una inversió de més de 55 milions d’euros i la seua posada en marxa, prevista per a finals d’aquest mateix any, respon a la necessitat d’acompanyar el creixement que la companyia experimenta en els últims anys a la regió. 

  

Amb 51.000 m2 de superfície, el magatzem tindrà capacitat per a més de 30.000 palets i comptarà amb 140 molls de descàrrega per a l’optimització del trànsit de la mercaderia. Amb la posada en marxa de la instal·lació, Lidl traslladarà a Xest l’activitat que fins ara centralitzava en el centre logístic de Riba-Roja del Túria, que s’ha quedat menut per a atendre les creixents necessitats logístiques. 

  

Els 200 empleats que actualment treballen en Riba-Roja es traslladaran igualment a la nova plataforma, feta per a impulsar el desenvolupament sostenible del negoci de Lidl en la zona. L’empresa ha mantingut una inversió sostenible per a ampliar la seua xarxa de tendes, ha generat ús de forma continuada i ha vingut apostant fermament pel producte valencià, amb compres anuals per valor d’uns 230 milions d’euros. 

  

L’any passat, la cadena va posar en marxa fins a 7 nous establiments -dos a València, i un a Oliva, L’Eliana, Finestrat, Port de Sagunt i Petrer- i en aquest 2019 preveu obrir 3 més: Torrevieja, Burjassot i Xàtiva. Aquestes 10 obertures suposaran en total una inversió de prop de 50 milions d’euros i la creació de 100 nous llocs de treball.

  

Dos de les noves botigues s’inauguraran precisament aquest dijous, en les localitats de Burjassot i Torrevieja. El primer d’ells ha suposat una inversió de 5 milions d’euros i la creació de 15 nous llocs de treball per a una plantilla de 22 empleats, mentre que per al segon Lidl ha invertit prop de 3 milions d’euros i ha creat 9 llocs de treball per a una plantilla de 25 empleats.

Últimes notícies

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.