L’IPC escala quatre dècimes al març, fins al 3,2%, i la inflació subjacent baixa al 3,3%

L’Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 0,8% al març en relació al mes anterior i va elevar quatre dècimes la taxa interanual, fins al 3,2%, a causa de l’encariment de l’electricitat i els carburants, segons les dades avançades este dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), que destaca que, per contra, els preus dels aliments van pujar al març menys que en el mateix mes del 2023.

Amb l’avanç de l’IPC interanual en el tercer mes de l’any, la inflació torna a registrar ascensos després del retrocès de sis dècimes que va experimentar al febrer i que va portar la inflació al 2,8%, el seu nivell més baix des d’agost del 2023.

El repunt de març, que encara ha de ser confirmat per Estadística, retorna a més a l’IPC a taxes superiors al 3% després d’haver baixat d’esta cota el mes passat quan portava llavors cinc mesos consecutius per damunt d’aquest percentatge.

L’INE incorpora en l’avanç de dades de l’IPC una estimació de la inflació subjacent (sense aliments no elaborats ni productes energètics), que al març va baixar dos dècimes, fins al 3,3%, taxa una dècima superior a la de l’IPC general.

En termes mensuals (març sobre febrer), l’IPC va avançar huit dècimes, registrant el seu tercer increment mensual consecutiu i el més pronunciat des de febrer del 2023, quan va pujar un 0,9%.

En el mes de març la taxa de variació anual benvolguda de l’Índex de Preus de Consum Harmonitzat (IPCA) se situa en el 3,2%, tres dècimes per sobre de la registrada el mes anterior. Per la seua banda, la variació mensual estimada de l’IPCA és de l’1,3%.

L’INE publicarà les dades definitives de l’IPC de març el proper 12 d’abril.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’impacte de Carlos Espí: els seus deu gols de lliga amb el Llevant van arribar des de la banqueta

Doble enfront de l'Alabés després d'eixir en el 58 (gols en el 88 i 97) que reforça el seu paper de revulsiu: els seus deu tants de lliga amb el Llevant van ser com suplent. Ara suma tres esta temporada i és el tercer màxim anotador granota

Pérez Llorca afrontarà en Les Corts preguntes per escàndols, la dana de 2024 i la immigració

El president respondrà este dijous en Les Corts a qüestions sobre els últims escàndols, la gestió de la dana de 2024 i la immigració. Serà la seua segona sessió de control en el segon ple de l'any.

Extingit tres dies després l’incendi en una nau industrial de Biar

Els bombers han donat per extingit l'incendi en una nau industrial abandonada de Biar tres dies després del seu inici. Continuen les labors de refresc i no hi ha ferits.

La primera setmana de març arranca amb pols en suspensió i pluges de fang en la Comunitat Valenciana

La setmana comença amb cels nuvolosos, pols en suspensió i pluges febles que podrien ser de fang. El vent podrà deixar ratxes molt fortes en el litoral d'Alacant.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘vas vindre en pastera’ i l’àrbitre deté el joc

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir d'un comentari racista en el minut 78 de l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol i va parar el partit tres minuts.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.