L’IPC escala quatre dècimes al març, fins al 3,2%, i la inflació subjacent baixa al 3,3%

L’Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 0,8% al març en relació al mes anterior i va elevar quatre dècimes la taxa interanual, fins al 3,2%, a causa de l’encariment de l’electricitat i els carburants, segons les dades avançades este dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), que destaca que, per contra, els preus dels aliments van pujar al març menys que en el mateix mes del 2023.

Amb l’avanç de l’IPC interanual en el tercer mes de l’any, la inflació torna a registrar ascensos després del retrocès de sis dècimes que va experimentar al febrer i que va portar la inflació al 2,8%, el seu nivell més baix des d’agost del 2023.

El repunt de març, que encara ha de ser confirmat per Estadística, retorna a més a l’IPC a taxes superiors al 3% després d’haver baixat d’esta cota el mes passat quan portava llavors cinc mesos consecutius per damunt d’aquest percentatge.

L’INE incorpora en l’avanç de dades de l’IPC una estimació de la inflació subjacent (sense aliments no elaborats ni productes energètics), que al març va baixar dos dècimes, fins al 3,3%, taxa una dècima superior a la de l’IPC general.

En termes mensuals (març sobre febrer), l’IPC va avançar huit dècimes, registrant el seu tercer increment mensual consecutiu i el més pronunciat des de febrer del 2023, quan va pujar un 0,9%.

En el mes de març la taxa de variació anual benvolguda de l’Índex de Preus de Consum Harmonitzat (IPCA) se situa en el 3,2%, tres dècimes per sobre de la registrada el mes anterior. Per la seua banda, la variació mensual estimada de l’IPCA és de l’1,3%.

L’INE publicarà les dades definitives de l’IPC de març el proper 12 d’abril.

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.