L’IPC escala quatre dècimes al març, fins al 3,2%, i la inflació subjacent baixa al 3,3%

L’Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 0,8% al març en relació al mes anterior i va elevar quatre dècimes la taxa interanual, fins al 3,2%, a causa de l’encariment de l’electricitat i els carburants, segons les dades avançades este dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), que destaca que, per contra, els preus dels aliments van pujar al març menys que en el mateix mes del 2023.

Amb l’avanç de l’IPC interanual en el tercer mes de l’any, la inflació torna a registrar ascensos després del retrocès de sis dècimes que va experimentar al febrer i que va portar la inflació al 2,8%, el seu nivell més baix des d’agost del 2023.

El repunt de març, que encara ha de ser confirmat per Estadística, retorna a més a l’IPC a taxes superiors al 3% després d’haver baixat d’esta cota el mes passat quan portava llavors cinc mesos consecutius per damunt d’aquest percentatge.

L’INE incorpora en l’avanç de dades de l’IPC una estimació de la inflació subjacent (sense aliments no elaborats ni productes energètics), que al març va baixar dos dècimes, fins al 3,3%, taxa una dècima superior a la de l’IPC general.

En termes mensuals (març sobre febrer), l’IPC va avançar huit dècimes, registrant el seu tercer increment mensual consecutiu i el més pronunciat des de febrer del 2023, quan va pujar un 0,9%.

En el mes de març la taxa de variació anual benvolguda de l’Índex de Preus de Consum Harmonitzat (IPCA) se situa en el 3,2%, tres dècimes per sobre de la registrada el mes anterior. Per la seua banda, la variació mensual estimada de l’IPCA és de l’1,3%.

L’INE publicarà les dades definitives de l’IPC de març el proper 12 d’abril.

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.