13.8 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

L’IPC escala quatre dècimes al març, fins al 3,2%, i la inflació subjacent baixa al 3,3%

L’Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 0,8% al març en relació al mes anterior i va elevar quatre dècimes la taxa interanual, fins al 3,2%, a causa de l’encariment de l’electricitat i els carburants, segons les dades avançades este dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), que destaca que, per contra, els preus dels aliments van pujar al març menys que en el mateix mes del 2023.

Amb l’avanç de l’IPC interanual en el tercer mes de l’any, la inflació torna a registrar ascensos després del retrocès de sis dècimes que va experimentar al febrer i que va portar la inflació al 2,8%, el seu nivell més baix des d’agost del 2023.

El repunt de març, que encara ha de ser confirmat per Estadística, retorna a més a l’IPC a taxes superiors al 3% després d’haver baixat d’esta cota el mes passat quan portava llavors cinc mesos consecutius per damunt d’aquest percentatge.

L’INE incorpora en l’avanç de dades de l’IPC una estimació de la inflació subjacent (sense aliments no elaborats ni productes energètics), que al març va baixar dos dècimes, fins al 3,3%, taxa una dècima superior a la de l’IPC general.

En termes mensuals (març sobre febrer), l’IPC va avançar huit dècimes, registrant el seu tercer increment mensual consecutiu i el més pronunciat des de febrer del 2023, quan va pujar un 0,9%.

En el mes de març la taxa de variació anual benvolguda de l’Índex de Preus de Consum Harmonitzat (IPCA) se situa en el 3,2%, tres dècimes per sobre de la registrada el mes anterior. Per la seua banda, la variació mensual estimada de l’IPCA és de l’1,3%.

L’INE publicarà les dades definitives de l’IPC de març el proper 12 d’abril.

Últimes notícies

Van der Poel domina a Benidorm i reforça el lideratge en la Copa del Món; Orts, tercer

Van der Poel va guanyar a Benidorm després de rodar en solitari des de la primera volta i va enfortir el seu lideratge. Nys va ser segon i Felipe Orts va acabar tercer, a 34 segons

Gayà rescata al València amb un gol en el 84 en el Coliseum

Un gol de José Luis Gayà en el minut 84 va donar al València un 0-1 clau en el Coliseum i va alleujar a Carlos Corberán. El Getafe va prolongar la seua mala ratxa.

Gayà decidix en el 84 i alleuja a Corberán en el 0-1 del València a Getafe

Un gol de José Luis Gayà en el 84 va donar al València la seua primera victòria a domicili de l'era Corberán, 0-1 davant el Getafe, i va tallar una ratxa negativa. El xoc, espés i amb poques ocasions, es va decidir per una passada de Ugrinic que va trencar línies.

0-1: el València s’imposa en el Coliseum amb un gol de Gayà

El València va guanyar 0-1 al Getafe en el Coliseum amb una miqueta de José Luis Gayà en el 84 i va eixir del descens. Suma 20 punts, un menys que el rival.

Lucinda Brand es proclama campiona de la Copa del Món de ciclocrós després de véncer a Benidorm

Lucinda Brand s'ha proclamat guanyadora de la Copa del Món de ciclocrós en imposar-se en la desena prova disputada a Benidorm. Alvarado va ser segona a 10 segons i Fouquenet tercera a 12; Sofía Rodríguez, millor espanyola, va acabar en el lloc 30.

Elx i Sevilla, urgits a guanyar per a frenar la seua mala ratxa i allunyar-se del descens

Elx i Sevilla se citen en el Martinez Valero amb l'obligació de sumar per a tallar la seua mala dinàmica i prendre aire respecte al descens. Baixes sensibles, retorns i pressió a les 21.00.

El PSPV acusa a Pérez Llorca de capitular davant Feijóo en el finançament

El PSPV sosté que Pérez Llorca torna del cim del PP sense compromisos ni fons per a la Comunitat i que el rebuig del PP frena 21.000 milions per a les autonomies.

Pérez Llorca destaca el suport del PP a l’excepcionalitat valenciana en el finançament

El PPCV celebra el suport unànime dels presidents autonòmics del PP a un tracte excepcional per a la Comunitat per la dana i a una reforma multilateral. Feijóo defén un model just i sense privilegis i rebutja pactes bilaterals.