L’IPC escala quatre dècimes al març, fins al 3,2%, i la inflació subjacent baixa al 3,3%

L’Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 0,8% al març en relació al mes anterior i va elevar quatre dècimes la taxa interanual, fins al 3,2%, a causa de l’encariment de l’electricitat i els carburants, segons les dades avançades este dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), que destaca que, per contra, els preus dels aliments van pujar al març menys que en el mateix mes del 2023.

Amb l’avanç de l’IPC interanual en el tercer mes de l’any, la inflació torna a registrar ascensos després del retrocès de sis dècimes que va experimentar al febrer i que va portar la inflació al 2,8%, el seu nivell més baix des d’agost del 2023.

El repunt de març, que encara ha de ser confirmat per Estadística, retorna a més a l’IPC a taxes superiors al 3% després d’haver baixat d’esta cota el mes passat quan portava llavors cinc mesos consecutius per damunt d’aquest percentatge.

L’INE incorpora en l’avanç de dades de l’IPC una estimació de la inflació subjacent (sense aliments no elaborats ni productes energètics), que al març va baixar dos dècimes, fins al 3,3%, taxa una dècima superior a la de l’IPC general.

En termes mensuals (març sobre febrer), l’IPC va avançar huit dècimes, registrant el seu tercer increment mensual consecutiu i el més pronunciat des de febrer del 2023, quan va pujar un 0,9%.

En el mes de març la taxa de variació anual benvolguda de l’Índex de Preus de Consum Harmonitzat (IPCA) se situa en el 3,2%, tres dècimes per sobre de la registrada el mes anterior. Per la seua banda, la variació mensual estimada de l’IPCA és de l’1,3%.

L’INE publicarà les dades definitives de l’IPC de març el proper 12 d’abril.

Últimes notícies

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.