Llancen la campanya ‘Llibres de la dana’ per a ajudar a ‘renàixer’ a editorials i autors afectats

La riuada ha destrossat més d’1 milió de llibres, 40 editorials han sigut afectades i 11 llibreries s’han vist arrasades

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Associació d’Editorials del País Valencià (AEPV) i el Centre Español de Drets Reprogràfics (CEDRO) impulsen la campanya ‘Llibres de la DANA’, una iniciativa «solidària i cultural» que té com a objectiu «recolzar als escriptors, traductors i editors damnificats i revitalitzar el sector editorial valencià davant de la catàstrofe del passat 29 d’octubre».

«El sector editorial valencià renaixerà després dels danys patits a causa de les inundacions. Esta iniciativa pretén visibilitzar la importància de la indústria editorial, promoure el valor de la cultura i permetre que autors i editorials puguen continuar amb la seua activitat professional», assegura, en un comunicat, la presidenta de l’AEPV, Àfrica Ramírez.

En este sentit, remarca que el sector del llibre «necessita, més que mai, l’ajuda de tots els lectors i lectores». «Tots junts –prosseguix– aconseguirem revitalitzar la cultura valenciana i recuperar-nos d’esta tragèdia que ha arrasat gran part dels pilars culturals del nostre sector».

Amb el lema ‘Amb la lectura construïm el que som. Amb tu reconstruïm el perdut’, ambdues organitzacions, amb el suport de la consultora de comunicació Alabra, fan una trucada a la solidaritat, destacant que, en recolzar als autors i editors afectats per les inundacions, la societat pot contribuir a recuperar el perdut, tant en el material com en el cultural.

La presidenta de CEDRO, Carme Riera, ha explicat que s’ha tractat de buscar la complicitat dels lectors, als qui es convida a «conèixer la literatura feta a València, molta d’ella en valencià». «La lectura té un poder transformador i amb esta iniciativa cerquem també que ajude als autors i editors valencians a la reconstrucció del sector en esta regió», ha postil·lat.

Esta iniciativa s’unix al fons especial que ha creat CEDRO: «Conscients de la difícil situació que travessen escriptors, traductors, periodistes i editors afectats per la recent dana, hem creat un fons de 250.000 euros per a oferir ajuda econòmica immediata. Este fons recolzarà la reparació d’habitatges, l’adquisició de productes essencials i el desenvolupament del treball dels autors, a més de mitigar les pèrdues econòmiques dels editors», ha detallat Riera. En el cas dels editors, estes ajudes s’estan canalitzant a través de l’AEPV, AMI, ARI i Clabe.

LLIBRERIA VIRTUAL

Per a això, s’ha habilitat una llibreria virtual (www.librosdeladana.com), coincidint amb la campanya de Nadal, en la qual cadascuna de les editorials afectades, unes 40 en total, posarà a la venda deu dels seus títols que estaven en el mercat quan va arribar la riuada. Esta iniciativa estarà activa fins al pròxim 30 de gener.

El CEO d’Alabra, Julián Zabala, ha assenyalat que «en moments d’adversitat, la cultura ens recorda que som una comunitat unida». «Amb ‘Llibres de la dana’ cerquem no només recolzar al sector editorial valencià en la seua recuperació, sinó també reivindicar el poder de la lectura com a eina de reconstrucció. Este projecte és un exemple de com la col·laboració entre institucions, empreses i ciutadania pot retornar l’esperança a un sector tan essencial i necessari com el dels llibres», afig.

Les inundacions en la província de Valencia han destrossat més d’1 milió de llibres. En total, 40 editorials han sigut afectades, 11 llibreries s’han vist arrasades i tres plataformes logístiques han patit danys considerables. El sector ha comptabilitzat pèrdues de fins a 4,5 milions d’euros en llibres (a preu d’impremta), valorades en 16 milions d’euros (valor comercial).

També s’han produït diversos danys d’infraestructures i béns, amb un valor d’entre 700.000 i 800.000 euros. La majoria de segells afectats són petites empreses familiars d’un sector que és la sustentació de la nostra cultura.

Finalment, els lectors i lectores també poden participar en esta campanya i compartir les seues opinions sobre llibres d’editorials afectades per la dana a través de les seues xarxes socials amb l’etiqueta #LibrosDeLaDANA.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.