15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Lleó XIV manté provisionalment càrrecs clau a la Cúria romana i a la governadora del Vaticà

ROMA, 9 (De l’enviada especial d’Europa Press, Laura Ramírez)

El Papa Lleó XIV ha anunciat la seva decisió de mantindre de manera provisional en els seus càrrecs als caps de la Cúria romana, els secretaris i la governadora del Vaticà, Raffaella Petrini, tal com ha informat aquest divendres l’Oficina de Premsa de la Santa Seu. Petrini, que va iniciar el seu càrrec el passat 1 de març, és la primera dona en ocupar una posició tan elevada dins del Vaticà, després del seu nomenament el febrer passat per Françesc.

En un comunicat oficial, es destaca que ‘La seua Santedat Lleó XIV va expressar la voluntat que els caps i membres de les institucions de la Cúria Romana, així com els secretaris i el president de la Pontifícia Comissió per a l’Estat de la Ciutat del Vaticà, continuïn provisionalment en els seus respectius càrrecs donc aliter provideatur (fins que no es disposi una altra cosa)’.

A més, el Pontífex ha optat per dedicar un temps a la reflexió, l’oració i el diàleg abans de realitzar qualsevol nomenament o confirmació definitiva. Aquesta decisió s’emmarca en un moment de canvis importants dins de l’estructura vaticana, on es planteja la necessitat d’assegurar una transició suave i deliberada en el govern de l’Església.

Últimes notícies

Morant defén que el Govern ha triplicat la inversió ferroviària i prioritza la Rodalia valenciana

Morant ha assegurat que l'Executiu ha passat de 'els mil i escaig milions' en 2018 a 'més de 5.000 milions', amb 1.700 milions per a Rodalia en la Comunitat. Ha advertit de molèsties per obres i ha demanat reflexió davant els efectes del temporal a les platges.

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.