13.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

L’ofensiva israeliàna provoca més de 51.300 morts i 117.000 ferits a Gaza

Les autoritats de Gaza han informat que el nombre de víctimes de l’ofensiva militar d’Israel ha **superat els 51.300 morts** i **117.000 ferits** des de l’inici dels atacs el 7 d’octubre de 2023. Aquesta xifra alarmant s’ha donat a conèixer en un comunicat del Ministeri de Sanitat de Gaza, que ha assenyalat que el balanç ha augmentat considerablement amb 39 morts i 105 ferits reportats només durant les últimes 24 hores.

Aquestes dades ressalten que, des de l’entrada en vigor dels atacs, el nombre de palestins morts ha arribat a **1.928** i **5.055** han estat ferits des que Israel va trencar l’alto el foc a mitjans de març. Cal tenir en compte que, segons les autoritats, encara hi ha cossos entre els enderrocs i als carrers, la qual cosa podria elevar la xifra real de víctimes encara més.

La situació a la Franja de Gaza continua sent crítica, amb un increment diari de morts i ferits. Les autoritats controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) avisen que aquests números podrien ser només una representació parcial d’una crisi humanitària que s’agreuja amb cada jornada que passa.
La comunitat internacional observa amb preocupació l’escalada de la violència i les seues conseqüències devastadores per a la població civil de Gaza.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.