11.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

L’ofensiva israeliàna provoca més de 51.300 morts i 117.000 ferits a Gaza

Les autoritats de Gaza han informat que el nombre de víctimes de l’ofensiva militar d’Israel ha **superat els 51.300 morts** i **117.000 ferits** des de l’inici dels atacs el 7 d’octubre de 2023. Aquesta xifra alarmant s’ha donat a conèixer en un comunicat del Ministeri de Sanitat de Gaza, que ha assenyalat que el balanç ha augmentat considerablement amb 39 morts i 105 ferits reportats només durant les últimes 24 hores.

Aquestes dades ressalten que, des de l’entrada en vigor dels atacs, el nombre de palestins morts ha arribat a **1.928** i **5.055** han estat ferits des que Israel va trencar l’alto el foc a mitjans de març. Cal tenir en compte que, segons les autoritats, encara hi ha cossos entre els enderrocs i als carrers, la qual cosa podria elevar la xifra real de víctimes encara més.

La situació a la Franja de Gaza continua sent crítica, amb un increment diari de morts i ferits. Les autoritats controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) avisen que aquests números podrien ser només una representació parcial d’una crisi humanitària que s’agreuja amb cada jornada que passa.
La comunitat internacional observa amb preocupació l’escalada de la violència i les seues conseqüències devastadores per a la població civil de Gaza.

Últimes notícies

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.