Manifestacions, piquets i altres accions a tota la Comunitat pel 8M

8M

Imatge d’arxiu de la manifestació del 8M | Europa Press

 

Sindicats i moviments feministes han organitzat diversos piquets informatius i més d’un centenar d’accions per a aquest 8 de Març, Dia Internacional de la Dona, abans de les manifestacions que a la vesprada tindran lloc en ciutats de la Comunitat Valenciana amb motiu de la vaga de treballadors, cures, consum i estudiantil convocada.

 

CCOO PV i UGT-PV han convocat un piquet a partir de les 12 hores des de les Torres de Serrans de València que recorrerà el carrer Serrans, la plaça Manises, la plaça de la Verge, el carrer del Miquelet, la plaça de la Reina, el carrer La Pau, el carrer Palau de Justícia, la Porta de la Mar. L’activitat acabarà al carrer Colón, on coincidirà amb els piquets dels estudiants, avancen els sindicats en un comunicat conjunt.

 

Estan convocats dones i homes a aturs de dues hores. En el torn de demà, de 12 a 14 hores, i en el de vesprada, de 16 a 18, amb horari especial en sanitat (de 10 a 12 i de 17.30 a 19.30), mentre que en els sectors d’ensenyament i mitjans de comunicació conviden a un atur de 24 hores.

 

Per part seua, Intersindical Valenciana, que preveu un seguiment «massiu» a la vaga i superior al de 2018, ha defensat una vaga laboral de 24 hores en tots els àmbits, sectors i empreses, públiques i privades, per a «paralitzar els centres de treball i visualitzar la importància de la tasca que fem les dones cada dia de l’any», igual que ha fet l’Assemblea Feminista 8M València.

 

Intersindical començarà les accions el 8M amb piquets informatius en la rotonda de la Pantera Rosa a les 7.30 hores, en una acció conjunta amb l’Assemblea, igual que l’acció per a visibilitzar les cures en l’Estació del Nord de València, de 10 a 13.00. A Torrevieja anuncien una manifestació a les 11.30 hores.

 

La manifestació també començarà al matí, a les 12, a Alcoi. A la mateixa hora hi haurà concentracions als ajuntaments de la majoria de localitats valencianes. Intersindical tindrà altres dos actes amb l’Assemblea, com són la ‘intifalla’ habitada en la mascletà a les 14 hores, i el dinar ‘de pa i porta’ en el CIE de Sapadors de València a les 14.30.

 

Micro obert

Paral·lelament, l’Assemblea Feminista 8M València continuarà amb les accions que va començar en els ‘8 Dies de Revolta Feminista’ que, a més dels actes que coincideixen amb Intersindical, seguiran a les 8.30 amb piquets informatius en Benimaclet; i piquets i taller de pancartes en El Cabanyal d’11 a 13 hores.

 

A les quatre de la vesprada faran un micro obert en el CIE de Sapadors en solidaritat amb les preses, i a les 16.45 eixiran des d’aqueix centre fins a l’administració. L’Assemblea també ha convocat una taula redona sobre les violències patriarcals a les 19 hores i l’actuació de Mireia Pérez en Benimaclet, ambdues el 9 de març.

 

A la vesprada, les manifestacions seran en horaris diferents en les diferents localitats: començaran a les 18 hores a Castelló, Ontinyent i València, a les 18.30 a Orihuela, i a les 19 a Alacant, Elx , Gandia i Xàtiva.

 

‘Front a la barbàrie, lluita feminista’

El manifest de la Comissió 8 de març, amb el títol ‘Front a la barbàrie, lluita feminista’, denúncia que els treballs de cures estan «invisibilitzats i menyspreats» i els volen posar «en el centre» de la societat, a més d’exigir «corresponsabilitat en la llar i els plens drets de ciutadania, el dret a cuidar i ser cuidades».

 

En la mateixa línia, rebutja les condicions de «explotació i esclavitud» de les dones i defensa construir estratègies de consum alternatives, que ajuden a crear «un món social i laboralment més just, més respectuós amb el medi ambient i amb la vida de les persones».

 

En aquest context, subratlla les discriminacions i violències en el treball i denúncia que ser dona és «la principal causa de pobresa»; la violència patriarcal, mentre que la llei d’estrangeria, que és «racisme institucional». «Als quals protagonitzen aquesta ona reaccionària i patriarcal, les dones responem amb aquest tsunami feminista. Ni un pas arrere en els nostres drets!».

Últimes notícies

Estiu de molta calor a la Comunitat Valenciana amb nits tropicals i més tempestes

La Comunitat Valenciana afronta un estiu molt caloros, amb temperatures per damunt del normal, moltes nits tropicals i pluges en forma de tempestes, després d’una primavera molt càlida i humida.

València Basket busca rematar la Lliga Endesa al Palau per la via ràpida

València Basket visita este dimecres el Palau Blaugrana amb un 2-1 a favor en la final de la Lliga Endesa i una primera bola de títol per a firmar el seu segon campionat de l'ACB.

Reuvers confia en rematar la Lliga Endesa en el quart partit al Palau

L’ala-pivot del Valencia Basket Nate Reuvers assegura que l’equip arriba al quart partit de la final de la Lliga Endesa amb bones sensacions i amb la intenció de sentenciar el títol al Palau Blaugrana, sense esperar un cinqué duel al Roig Arena.

Dos menors rescatats d’una vivenda en flames a Borriana

Dos menors han sigut rescatats hui d’una vivenda unifamiliar de tres plantes a Borriana després que s’haja declarat un incendi al forat de l’escala. Han eixit il·lesos gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, la Policia Local i els Bombers de Castelló.

Nit de Sant Joan 2026 a la Comunitat: una de les més càlides des que hi ha registres

La Nit de Sant Joan de 2026 a la Comunitat Valenciana serà la segona més càlida registrada, amb calor nocturn excepcional, mínimes de fins a 24 graus i sense pluja prevista.

Localitzen mort un home dins dun cotxe en un centre comercial de Xàtiva

La Policia Nacional ha obert una investigació després de trobar el cadàver dun home de 52 anys, sense signes aparents de violència, dins dun cotxe estacionat en un centre comercial de Xàtiva.

Bernabé retreu la corrupció del PP valencià en plena polèmica pel cas Ábalos

Pilar Bernabé ha recordat que en la Comunitat Valenciana hi ha 185 condemnats per corrupció del PP i ha criticat que molts continuen ocupant càrrecs, en resposta a preguntes sobre la sentència contra José Luis Ábalos.

Nous vols directes d’estiu entre Castelló i Palma amb Air Nostrum

Air Nostrum recupera des del 17 de juliol la connexió directa d’estiu entre Castelló i Palma amb dos vols setmanals i preus a partir de 37 euros per trajecte.