Cas Marta del Castillo: Carcaño declararà com a testimoni el maig de 2022

 

La família de Marta del Castillo torna a tindre un fil d’esperança. El cas de la mort de la seua filla ha donat una nova bolcada i Miguel Carcaño declararà com a testimoni davant el jutge el mes vinent de maig de 2022 durant el judici al Cuco.

En un moment en el qual els investigadors donen molta credibilitat a les últimes declaracions de Miguel  Carcaño sobre el lloc on es troba el cos de Marta del Castillo, el detingut haurà de declarar com a testimoni en el judici contra el Cucoi la seua mare.

Presumptament van mentir en el judici celebrat en 2011 en l’Audiència de Sevilla contra els quatre adults acusats del crim de la jove sevillana.

Francisco Javier García, el Bufó, i la seua mare, Rosalía García, seran jutjats entre el 26 de maig i el 9 de juny de 2022 acusats d’ordir un pla per a enganyar el tribunal que jutjava la mort de la jove sevillana Marta del Castillo el gener de 2009.

La família de Marta sempre es va mostrar disconforme amb què s’acusara Carcaño com a únic responsable i existeix la possibilitat que algú tinga la decència i la humanitat d’informar del que realment va succeir.
Francisco Javier García, que era menor quan va morir Marta, va ser condemnat a dos anys i onze mesos d’internament en un centre per encobrir el crim, pel qual Miguel Carcaño va ser condemnat a 21 anys de presó.

Un jutjat d’instrucció va imputar al Cuco, a la seua mare i al seu pare, Ángel Manuel Romero, ja mort, per un presumpte delicte de fals testimoniatge, ja que el jutge entén que “tots ells van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009“, quan Marta del Castillo va ser assassinada.

 

El ‘Cuco’, la seua mare i el seu pare haurien “ordit un pla” per a enganyar el tribunal

 

Recorda el magistrat que el 25 d’octubre de 2011, quan ja era major d’edat, el Cuco va prestar declaració en qualitat de testimoni i va assegurar, “de manera falsa“, que la vesprada del 24 de gener de 2009 no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño, on Marta del Castillo va ser assassinada.

El Cuco va declarar que aqueix dia havia estat amb uns amics “en franges horàries diferents de les reals“, segons l’acte del jutge Carlos Maó, i que al voltant de les 23.30 hores es va trobar amb el seu pare, que havia eixit a tirar el fem i després va pujar a la seua casa i no va eixir.

Aquesta versió va ser la mateixa que va donar el seu pare, mentre la seua mare va assenyalar que va eixir amb el seu marit a prendre una copa i que van tornar al seu domicili al voltant de la 1.30 o 2.00 hores, i que llavors va entrar en el dormitori del seu fill, “el va veure ficat al llit i li va fer una besada”.

Per al jutge, existien motius suficients per a pensar que no és cert que el Cuco es trobara amb el seu pare quan anava a tirar el fem, a més de posar en dubte fins a quina hora van estar en el bar.

Després de complir la condemna, el Cuco es va mudar a Rognac, un poble de la regió francesa de Provença-Alps-Costa Blava. El cos de Marta del Castillo segueix en parador ignorat i el principal condemnat, Miguel Carcaño, en la jaqueta del qual es va trobar sang de Marta, ha donat fins a 9 versions dels fets.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.