ELX, 24 (EUROPA PRESS)
El president de la Generalitat i president del PPCV, Carlos Mazón, ha demanat centrar la campanya de les europees en «el que realment necessita Espanya» i no en «coses de fa molt temps en una galàxia molt llunyana» perquè considera que «és l’única cosa que li interessa» al Govern.
Així ho ha manifestat Mazón en la seua intervenció en un acte de campanya a Elx junt amb el president del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo. El cap dels ‘populars’ valencians ha considerat que «és temps» d’abrigallar a Feijóo perquè siga president d’Espanya i que en aquestes eleccions europees comence a obrir-se aquest possibilitat.
En l’acte, en què Feijóo ha proposat un Pacte Europeu de l’Aigua, Mazón ha defensat tres principis per a tractar aquesta matèria que mereix ser avaluada «de manera seriosa». «Un, que entenguem que l’aigua és de tots i no del que més crida ni el que la té més a prop», ha manifestat.
«Dos, rigor i tres, ganes d’asseure’ns a dialogar. Fixeu-vos què senzill, fixeu-vos què poc és el que demanem en l’assumpte de l’aigua, per a l’aigua de l’Albufera que ens estan negant, per a l’aigua del Tajo Segura que ens estan negant», ha agregat, al mateix temps que ha insistit que els transvasaments «són possibles» perquè a la Comunitat Valenciana «ja s’han fet» els «més difícils».
I és que, Mazón ha assenyalat que «després de 20 anys, s’ha aconseguit pacificar i acordar el trasbase Xúquer-Vinalopó». També ha apuntat al diàleg com a font de solució de problemes i ha assenyalat que a la Comunitat Valenciana des de fa mil anys es resolen així problemes «entre sèquies, entre propis regantes, o entre camps que a voltes són fins i tot més durs que entre comunitats autònomes».
Fa mil anys que ho resolem amb el diàleg. Ací està el Tribunal de les Aigües d’Oriola. O ací està el Tribunal de les Aigües de València. Hem après a resoldre els nostres problemes de l’aigua amb diàleg. També ha defensat l’esforç valencià en la reutilització.
Així, ha lloat a Feijóo perquè considera que serà qui porte «a Espanya per fi el Pacte Nacional de l’Aigua, que porte la serietat, l’equilibri, la sostenibilitat, també la solidaritat amb l’esforç de tots».
«ÉS EL MOMENT»
D’altra banda, ha animat a votar en les eleccions europees lloc que considera que «és el moment que els regantes li responguem a Sánchez i a Ribera exactament el que pensem d’ells». «És el moment», ha incidit.
«És el moment que el nostre sector turístic li responga a Sánchez exactament el que pensem d’ell. És el moment que els nostres consumidors, que tenen la pressió impositiva més alta de la història d’Espanya, li diguen exactament el que pensen d’ell. És important que els que esteu patint la burocràcia pesanda europea li digueu a Sánchez exactament el que penseu d’ell», ha afegit.
I ha afegit: «Vull que en aquesta campanya parlem del que realment necessita Espanya, i no coses de fa molt temps en una galàxia molt llunyana. Volem parlar de la democràcia, volem parlar de la Constitució, volem parlar de la igualtat entre els espanyols i entre els territoris d’Espanya, volem parlar de ser forts, de reivindicar a Europa, de tenir presència, de defensar la nostra terra amb l’equilibri i amb la il·lusió de sempre».
«Acompanyem a Alberto al fet que vaja obrint ja d’una vegada per sempre la manovella del picaporte de la porta de la Moncloa perquè per fi hi haja algú allí que defense l’aigua que necessitem, la inversió que necessitem, que ens tracte amb justícia, que alce els braços davant d’Europa i que diga que així no podem seguir i que defense els nostres sectors productius que són l’avantsala de l’ocupació», ha manifestat.







