Mazón destaca que la nova Conselleria d’Emergències compta amb ‘gent experta’ i treballarà en la prevenció

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat este dimarts que la nova Conselleria d’Emergències i Interior compta amb «gent experta, que sap d’això» i ha apuntat que «és una aposta específica que ha d’ajudar no solament a la gestió diària de les emergències, sinó a la prevenció, a l’estudi de tot el que haja de venir».

«La labor ingent que estem fent ara no és la que estava fent esta Conselleria fa dos mesos, com tothom comprendrà», ha indicat Mazón, en declaracions als mitjans este dimarts des del nou lloc de comandament de Metrovalencia, preguntat pels canvis en la gestió d’estes competències.

El ple del Consell ha aprovat este dimarts el cessament del secretari autonòmic d’Emergències i Interior, Emilio Argüeso, i la seua substitució per Irene Rodríguez, que va exercir entre 2007 i 2015 com a directora general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Emergències durant els governs del PP previs al Botànic.

Mazón ha expressat el seu agraïment a «les persones que han fet un pas avanç en esta nova Conselleria d’Emergències i d’Interior» i ha mostrat la seua confiança en els seus responsables.

Els canvis, ha indicat, es deuen a «una actitud molt positiva» d’implementar «noves estratègies» des d’una «Conselleria d’Emergències i Interior específica», «monogràfica i molt concreta».

«Hem d’anar a les més modernes i millorats sistemes de prevenció, d’avís, i per tant és un nou concepte d’emergències que desgraciadament hem après un preu molt car», ha comentat.

Últimes notícies

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.