12.6 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Mazón destaca que la nova Conselleria d’Emergències compta amb ‘gent experta’ i treballarà en la prevenció

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat este dimarts que la nova Conselleria d’Emergències i Interior compta amb “gent experta, que sap d’això” i ha apuntat que “és una aposta específica que ha d’ajudar no solament a la gestió diària de les emergències, sinó a la prevenció, a l’estudi de tot el que haja de venir”.

“La labor ingent que estem fent ara no és la que estava fent esta Conselleria fa dos mesos, com tothom comprendrà”, ha indicat Mazón, en declaracions als mitjans este dimarts des del nou lloc de comandament de Metrovalencia, preguntat pels canvis en la gestió d’estes competències.

El ple del Consell ha aprovat este dimarts el cessament del secretari autonòmic d’Emergències i Interior, Emilio Argüeso, i la seua substitució per Irene Rodríguez, que va exercir entre 2007 i 2015 com a directora general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Emergències durant els governs del PP previs al Botànic.

Mazón ha expressat el seu agraïment a “les persones que han fet un pas avanç en esta nova Conselleria d’Emergències i d’Interior” i ha mostrat la seua confiança en els seus responsables.

Els canvis, ha indicat, es deuen a “una actitud molt positiva” d’implementar “noves estratègies” des d’una “Conselleria d’Emergències i Interior específica”, “monogràfica i molt concreta”.

“Hem d’anar a les més modernes i millorats sistemes de prevenció, d’avís, i per tant és un nou concepte d’emergències que desgraciadament hem après un preu molt car”, ha comentat.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.