Mazón destaca que la nova Conselleria d’Emergències compta amb ‘gent experta’ i treballarà en la prevenció

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat este dimarts que la nova Conselleria d’Emergències i Interior compta amb “gent experta, que sap d’això” i ha apuntat que “és una aposta específica que ha d’ajudar no solament a la gestió diària de les emergències, sinó a la prevenció, a l’estudi de tot el que haja de venir”.

“La labor ingent que estem fent ara no és la que estava fent esta Conselleria fa dos mesos, com tothom comprendrà”, ha indicat Mazón, en declaracions als mitjans este dimarts des del nou lloc de comandament de Metrovalencia, preguntat pels canvis en la gestió d’estes competències.

El ple del Consell ha aprovat este dimarts el cessament del secretari autonòmic d’Emergències i Interior, Emilio Argüeso, i la seua substitució per Irene Rodríguez, que va exercir entre 2007 i 2015 com a directora general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Emergències durant els governs del PP previs al Botànic.

Mazón ha expressat el seu agraïment a “les persones que han fet un pas avanç en esta nova Conselleria d’Emergències i d’Interior” i ha mostrat la seua confiança en els seus responsables.

Els canvis, ha indicat, es deuen a “una actitud molt positiva” d’implementar “noves estratègies” des d’una “Conselleria d’Emergències i Interior específica”, “monogràfica i molt concreta”.

“Hem d’anar a les més modernes i millorats sistemes de prevenció, d’avís, i per tant és un nou concepte d’emergències que desgraciadament hem après un preu molt car”, ha comentat.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.