19.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Mazón destaca que la nova Conselleria d’Emergències compta amb ‘gent experta’ i treballarà en la prevenció

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat este dimarts que la nova Conselleria d’Emergències i Interior compta amb “gent experta, que sap d’això” i ha apuntat que “és una aposta específica que ha d’ajudar no solament a la gestió diària de les emergències, sinó a la prevenció, a l’estudi de tot el que haja de venir”.

“La labor ingent que estem fent ara no és la que estava fent esta Conselleria fa dos mesos, com tothom comprendrà”, ha indicat Mazón, en declaracions als mitjans este dimarts des del nou lloc de comandament de Metrovalencia, preguntat pels canvis en la gestió d’estes competències.

El ple del Consell ha aprovat este dimarts el cessament del secretari autonòmic d’Emergències i Interior, Emilio Argüeso, i la seua substitució per Irene Rodríguez, que va exercir entre 2007 i 2015 com a directora general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Emergències durant els governs del PP previs al Botànic.

Mazón ha expressat el seu agraïment a “les persones que han fet un pas avanç en esta nova Conselleria d’Emergències i d’Interior” i ha mostrat la seua confiança en els seus responsables.

Els canvis, ha indicat, es deuen a “una actitud molt positiva” d’implementar “noves estratègies” des d’una “Conselleria d’Emergències i Interior específica”, “monogràfica i molt concreta”.

“Hem d’anar a les més modernes i millorats sistemes de prevenció, d’avís, i per tant és un nou concepte d’emergències que desgraciadament hem après un preu molt car”, ha comentat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.

Seguix tancat el centre de salut de Benicàssim després de l’assassinat d’una infermera a les mans de la seua exparella

El centre de salut de Benicàssim roman tancat després de l'assassinat a ganivetades d'una infermera de 64 anys. El PAC atén urgències i un equip de salut mental fa costat al personal.