Anuncios

Mazón destaca que la nova Conselleria d’Emergències compta amb ‘gent experta’ i treballarà en la prevenció

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat este dimarts que la nova Conselleria d’Emergències i Interior compta amb “gent experta, que sap d’això” i ha apuntat que “és una aposta específica que ha d’ajudar no solament a la gestió diària de les emergències, sinó a la prevenció, a l’estudi de tot el que haja de venir”.

Anuncios

“La labor ingent que estem fent ara no és la que estava fent esta Conselleria fa dos mesos, com tothom comprendrà”, ha indicat Mazón, en declaracions als mitjans este dimarts des del nou lloc de comandament de Metrovalencia, preguntat pels canvis en la gestió d’estes competències.

El ple del Consell ha aprovat este dimarts el cessament del secretari autonòmic d’Emergències i Interior, Emilio Argüeso, i la seua substitució per Irene Rodríguez, que va exercir entre 2007 i 2015 com a directora general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Emergències durant els governs del PP previs al Botànic.

Mazón ha expressat el seu agraïment a “les persones que han fet un pas avanç en esta nova Conselleria d’Emergències i d’Interior” i ha mostrat la seua confiança en els seus responsables.

Els canvis, ha indicat, es deuen a “una actitud molt positiva” d’implementar “noves estratègies” des d’una “Conselleria d’Emergències i Interior específica”, “monogràfica i molt concreta”.

“Hem d’anar a les més modernes i millorats sistemes de prevenció, d’avís, i per tant és un nou concepte d’emergències que desgraciadament hem après un preu molt car”, ha comentat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket busca un altre colp en el OAKA per a portar el quint partit al Roig Arena

El València Basket pretén repetir triomf en un OAKA hostil per a allargar la sèrie de quarts d'Eurolliga davant Panathinaikos i decidir la passada en el Roig Arena. El conjunt taronja arriba reforçat per la seua última victòria, però condicionat per la lesió del seu capità Josep Puerto.

La jutgessa del cas DANA tomba l’acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez

La magistrada que investiga la gestió de la DANA descarta l'acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez en considerar que ja s'han practicat suficients diligències sobre el retard de l'avís És-Alert.

L’alcalde d’Utiel sosté que l’avís És-Alert va arribar massa tard per a evitar les morts per la dana

L'alcalde d'Utiel defén davant la jutgessa que l'avís massiu És-Alert es va enviar quan el poble ja estava negat i que les decisions prèvies, com suspendre les classes, van evitar més víctimes.

Pérez Llorca acusa l’oposició de convertir les comissions d’investigació en armes polítiques

Pérez Llorca sosté que les comissions d'investigació s'han desvirtuat i només servixen com a arma política, i acusa l'oposició de bloquejar compareixences clau sobre la dana.

L’enquesta ESTUDES reflectix un descens del consum de drogues entre jóvens malgrat l’alarmisme social

L'última enquesta ESTUDES de 2025 mostra un descens generalitzat del consum de drogues entre estudiants de 14 a 18 anys, en contrast amb la percepció de creixent alarmisme social sobre les addiccions i la salut mental juvenil.

Un estudi de la Universitat de València rescata la memòria de quatre pilotaris exiliats

Un equip de la Universitat de València ha reconstruït la trajectòria de quatre pilotaris valencians que es van veure obligats a l'exili durant la Guerra Civil i el franquisme, ressaltant el seu paper esportiu i el seu compromís democràtic.

Els taxistes col·lapsen el centre de València contra l’auge dels VTC i el vacio normatiu

Centenars de taxistes es mobilitzen a València per a denunciar l'augment de VTC, els anomenats cotxes negres, i el vacio normatiu que, al seu juí, afavorix la seua expansió. El Consell defén que ultima un decret per a equilibrar els dos sectors i garantir el servici als usuaris.

Les escoles infantils valencianes es mobilitzen per menys alumnes per aula i salaris dignes

Les escoles infantils 0-3 de la Comunitat Valenciana es concentren enfront de Les Corts en una jornada de vaga per a exigir menys alumnes per aula, més recursos i salaris dignes.
Anuncios