Mazón es compromet a blindar per llei l’educació gratuïta de 0 a 3 anys

Anuncia un pla estratègic d’indústries culturals per a «un futur menys depenent de l’administració»

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat una llei que blindarà la gratuïtat de l’educació de 0 a 3 anys a la Comunitat Valenciana, una mesura que s’ha iniciat este curs amb 72.000 places.

És el primer objectiu que ha avançat dins del reguitzell d’anuncis al final del seu discurs en el Debat de Política General a Les Corts.

Fa uns dies, en una visita a una escola infantil d’Alacant, Mazón va destacar que la gratuïtat de l’educació 0-3 anys ha començat amb aproximadament 45.000 places cobertes, una xifra que espera que augmente al llarg del curs.

«És una de les majors revolucions socials», va manifestar, i va reivindicar que suposa una «doble llibertat» per als pares de triar centre i escollir el moment en el qual escolaritzar als seus fills. És una cosa que va relacionar amb la conciliació laboral i familiar i la corresponsabilitat en les llars.

NOU DECRET DE CONVIVÈNCIA

D’altra banda, el cap del Consell ha promès que el nou decret de convivència en centres educatius que ja està en marxa donarà resposta als problemes de convivència que es generen diàriament i reforçarà l'»autoritat» dels docents.

«Des del diàleg i la unitat d’acció, anem a prestar especial atenció a la dignificació dels nostres docents com el que són: un referent que mereix el respecte de tota la comunitat educativa», ha asseverat.

Mazón ha destacat que es dona resposta als diagnòstics que traslladen els equips directius a la Conselleria d’Educació a través d’un grup de treball amb experts, representants de la Inspecció educativa i dels centres públics, concertats i privats.

A més, ha defensat la necessitat d’elaborar este nou decret de convivència per a substituir a l’actual que «no té una ordre que ho desenvolupe i no està donant als problemes de convivència ni reforçant l’autoritat dels docents».

PLA D’INDÚSTRIES CULTURALS

En matèria cultural, el president ha avançat l’engegada d’un pla estratègic d’indústries culturals amb el suport de l’Ivie i amb la participació de «totes les empreses culturals valencianes», amb l’objectiu d'»aconseguir un futur més buidat i menys depenent de l’administració».

«No volem una cultura que es limite a les subvencions per a sobreviure, sinó a crear incentius perquè la nostra indústria cultural siga això: una indústria que compte amb les seues pròpies eines per a créixer en dimensió, qualitat i internacionalització», ha argumentat.

En esta línia, ha reiterat que es crearà la direcció general d’Indústria Musical Valenciana, dependent de Presidència, per a ampliar este sector a la resta de sectors culturals.

MÉS AJUDES PER A REHABILITAR EL PATRIMONI

Altre dels seus anuncis és l’engegada d’un pla de rehabilitació del patrimoni cultural que contemplarà un augment progressiu de les ajudes per als Béns d’Interès Cultural (BIC) i Béns de Rellevància Local (BRL).

«Després d’anys d’abandó», Mazón ha promès que es treballarà en dos direccions: la cura del patrimoni propi o gestionat des de la Generalitat i l’augment progressiu de les ajudes incrementant en «un 500% l’import per projecte, passant de 40.000 euros d’anys anteriors a 200.000 euros» per subvenció.

Últimes notícies

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.