Mazón subratlla el ‘paper protagonista’ del cooperativisme en la transformació de l’economia valenciana

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha posat en valor el «paper protagonista» del cooperativisme en la transformació de l’economia valenciana, al mateix temps que ha destacat «la seua escala de valors, tradició i capacitat de modernització per a influir en el nostre sistema productiu». A més, ha reiterat que formarà part de la futura llei de senyals d’identitat de la Comunitat.

Així s’ha pronunciat durant el Dia Mundial del Cooperativisme, organitzat la Confederació de Cooperatives Valencianes (CONCOVAL) amb el lema ‘Per un futur millor per a totes les persones’, informa la Generalitat.

En la seua intervenció, Mazón ha afirmat que les últimes dades positives en ocupació o turisme que «no poden entendre’s sense l’aportació del sistema cooperatiu», alguna cosa que ha relacionat amb la seua contribució al creixement de la Comunitat Valenciana «des del sentit comú i l’equilibri, però també amb ambició».

«A la Comunitat Valenciana ens sentim molt orgullosos d’haver sigut arrel i denominació d’origen en lideratge cooperatiu», ha manifestat, i ha recalcat que és un sistema «netament valencià» que s’ha convertit en referent estatal i internacional.

En esta línia, el cap del Consell ha ratificat que el cooperativisme formarà part de la nova llei de senyals d’identitat perquè és «un model únic amb valors molt especials que ens ha d’ajudar a estendre i ampliar l’economia social al conjunt de l’economia valenciana».

També ha ressaltat la labor de les persones que al llarg dels anys han contribuït a l’èxit del sistema cooperatiu a la Comunitat. Finalment, ha agraït la labor de CONCOVAL i les seues entitats associades per visibilitzar l’activitat del sector i ha felicitat a Consum, Anecoop i Caixa Popular, guardonades en este esdeveniment per impulsar a València com a Capital de l’Economia Social.

Últimes notícies

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.

Un camió bolcat talla l’AP-7 a Xilxes i provoca 4 quilòmetres de cues cap a València

L’AP-7 continua tallada a Xilxes este divendres després del bolcament nocturn d’un camió i provoca 4 quilòmetres de retencions en sentit València.

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.