Més del 70% dels nous brots valencians són en l’àmbit social

 

La major part dels brots per coronavirus que són notificats a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’han produït en l’àmbit social, principalment, en reunions familiars o entre amics. 

 

D’esta forma, del total de brots registrats durant esta última setmana (91 nous brots des del passat 3 de març), el 73,6% tenen el seu origen en l’àmbit social, mentres que l’11% es donen en l’entorn laboral i un 12,1% en els centres educatius. 

 

Per tant, l’àmbit social continua sent l’entorn en el que es registra un major número de brots. De fet, des de juny de l’any passat, el territori valencià ha notificat 7.523 brots, dels que el 66,7% té el seu origen en l’àmbit social.

 

D’altra banda, els brots que s’estan detectant actualment comporten un menor número de casos associats, per tant, són de menor magnitud. Dels nous brots que es van notificar durant l’última setmana, el 93,4% són de xicoteta magnitud, és a dir, amb menys de 10 casos, i el 6,6% dels brots tenen entre 10 i 40 casos.

 

València amb el major número de brots

Quant als grups d’edat, la franja de 35 a 64 anys és en la que es detecta un major número de brots, en concret el 42%, mentres que el 25% es produixen en grups d’edat de 15 a 34 anys i un 19,5% en el de menors de 15 anys.

 

De la mateixa manera, la província de València és en la que major número de brots s’estan registrant en l’última setmana. El 63% dels brots són de València, un 33% corresponen en la província d’Alacant i el 4% en Castelló.

 

Finalment, la distribució per departaments de salut, el 14,3% s’han produït en Elx, seguit de Sagunt (11%), València-La Fe (11%), Gandia (9,9%) i València-Arnau Llíria (8,8%).
 

Últimes notícies

L’alumne amb millor nota de la Comunitat estudiarà Medicina a la UMH

Ricardo Regalado, alumne del col·legi La Purísima de Torrevieja, ha aconseguit un 13,92 sobre 14 en la PAU i cursarà Medicina a la Universitat Miguel Hernández, al campus de Sant Joan d’Alacant.

Rovira recorda que l’‘Extra FLA’ és deute i que a la Comunitat no li regalen res

El conseller d’Hisenda José Antonio Rovira ha remarcat que l’‘Extra FLA’ és nou endeutament i que el Govern central només ingressa a la Comunitat Valenciana el que li correspon per llei.

Set dies de paros en TRAM d’Alacant durant les Fogueres i quatre en Metrovalència este juny

Els maquinistes de FGV han convocat un nou cicle de paros entre el 19 i el 30 de juny, amb set jornades en TRAM d’Alacant, que coincidixen amb les Fogueres, i quatre dies en Metrovalència, per a reclamar més seguretat operacional i millores professionals.

Registre policial a la clínica del logopeda assassinat per uns possibles abusos a un menor

Agents d'Homicidis i Policia Científica de la Policia Nacional han registrat la clínica logopèdica de València on un pare ha assassinat el professional que tractava el seu fill de 2 anys, després de sospitar d'uns possibles abusos sexuals al menor.

Simulacre a la platja del Postiguet amb moto aquàtica i dron per a millorar els rescats

El servici de Salvament i Socorrisme i la Unitat de Platges de la Policia Local d'Alacant han provat al Postiguet un protocol de rescat amb moto aquàtica i dron per a comprovar el temps de resposta davant una emergència en l'aigua.

Cárdenas afronta la final amb el Barça complint el somni de jugar contra els seus ídols

El base del Valencia Basket Álvaro Cárdenas ha explicat que és una il·lusió especial disputar la final de la Lliga Endesa contra el Barça i enfrontar-se a bases com Nico Laprovittola, jugadors que havia seguit per televisió.

El nou trasvasament Tajo-Segura aportarà 120 hectòmetres cúbics en juny i juliol

La Comissió d'Explotació de l'Aqüeducte Tajo-Segura ha autoritzat un nou enviament de 120 hectòmetres cúbics per als mesos de juny i juliol, 60 cada mes, mentres els municipis riberenys critiquen que encara no s'han actualitzat les regles d'explotació.

Els pantans del Xúquer i del Segura perden aigua però resisten millor que la mitjana estatal

Les reserves dels pantans del Xúquer i del Segura han baixat un 0,8 % i un 0,3 % en lúltima setmana, per davall del descens mitjà espanyol del 0,9 %, ambdós per damunt del 50 % de la seua capacitat.