8.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Arriben els dies de més calor

L’ona de calor (la primera de l’estiu si tenim en compte que l’anterior va coincidir amb els últims dies de la primavera) va consolidant-se i estem a les portes dels dies més calorosos d’un episodi ben càlid que no ha fet més que començar.

Al mapa d’avisos meteorològics d’Aemet comprovem com són minoria les zones de la Península Ibèrica que no tenen cap avís. Bàsicament zones litorals on la brisa o els vents fan més suportable la calor.

A la Comunitat Valenciana és molt probable que hui siga el dia de més calor de tota la setmana, però això no vol dir que a partir de dijous deixe de fer calor. Potser baixen un parell de graus les temperatures però de la calor de moment no ens lliurem.

A més de pujar les temperatures i fer més calor també seran més les hores que haurem de suportar els termòmetres marquen els valors més alts de la jornada….i això sense haver dormit molt durant la nit perquè a la costa cada dia que passa es fa més difícil dormir unes horetes, i sempre tirant mà del palmito… perquè tal com està el preu de la llum tampoc convé massa tirar de ventilador o aire condicionat.

Demà dijous potser baixen les temperatures en algun rogle però bàsicament farà tanta calor com hui i a molts observatoris del centre i l’interior sud de València les temperatures tocaran de nou els 40 graus.

I tant divendres com el cap de setmana les condicions es mantindran molt semblants amb temperatures que no patiran grans canvis…o mostraran tendència a pujar de cara al cap de setmana.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.