Arriben els dies de més calor

L’ona de calor (la primera de l’estiu si tenim en compte que l’anterior va coincidir amb els últims dies de la primavera) va consolidant-se i estem a les portes dels dies més calorosos d’un episodi ben càlid que no ha fet més que començar.

Al mapa d’avisos meteorològics d’Aemet comprovem com són minoria les zones de la Península Ibèrica que no tenen cap avís. Bàsicament zones litorals on la brisa o els vents fan més suportable la calor.

A la Comunitat Valenciana és molt probable que hui siga el dia de més calor de tota la setmana, però això no vol dir que a partir de dijous deixe de fer calor. Potser baixen un parell de graus les temperatures però de la calor de moment no ens lliurem.

A més de pujar les temperatures i fer més calor també seran més les hores que haurem de suportar els termòmetres marquen els valors més alts de la jornada….i això sense haver dormit molt durant la nit perquè a la costa cada dia que passa es fa més difícil dormir unes horetes, i sempre tirant mà del palmito… perquè tal com està el preu de la llum tampoc convé massa tirar de ventilador o aire condicionat.

Demà dijous potser baixen les temperatures en algun rogle però bàsicament farà tanta calor com hui i a molts observatoris del centre i l’interior sud de València les temperatures tocaran de nou els 40 graus.

I tant divendres com el cap de setmana les condicions es mantindran molt semblants amb temperatures que no patiran grans canvis…o mostraran tendència a pujar de cara al cap de setmana.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.