La borrasca Eunice desencadenarà l’arribada d’un tàlveg amb aire polar

Mapa borrasca Eurice

Entre demà i el dissabte es registraran ruixats en moltes regions. Nevarà en algunes serres | Meteored

Per la seua latitud, Espanya ha patit més anys secs que humits i sequeres com l’actual són habituals. En els últims 70 anys s’han produït tres sequeres de llarga duració i intensitat: entre 1982 i 1984, 1991 i 1996, així com el període enquadrat entre 2005 i 2009. L’any 2005 va ser el de menor precipitació amb 451 litres/m². 

Aquesta situació, que suposa una ruïna per al camp i la ramaderia, a més deixa l’aigua embassada en mínims, segons adverteix José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

En les pròximes hores les pluges que han afectat Galícia, País Basc i Pirineu Navarro remetran. En resta de la península i els arxipèlags el cel estarà buidat o amb poca nuvolositat. Amb aquest escenari, les temperatures pujaran de forma generalitzada, amb valors de fins a 26 °C a la Regió de Múrcia. S’espera vent intens de component nord-oest a la vall de l’Ebre; en l’Estret i Melilla serà de ponent i a Canàries continuaran els alisis.

Demà, divendres, el cel estarà buidat durant l’inici del dia, però un front atlàntic s’acostarà al nord-oest peninsular a mesura que transcórrega la jornada. La línia d’inestabilitat primer descarregarà pluges a Galícia i després en les altres regions cantàbriques, l’alt Ebre, els Pirineus, l’altiplà nord, la Serralada Ibèrica i possiblement al Sistema Central. També nevarà en aquests sistemes muntanyencs.

En el vessant atlàntic i l’arxipèlag canari es desplomaran les temperatures, mentre que en la resta del territori augmentaran, amb valors poc comuns en l’est peninsular que rondaran els 25 °C. A Galícia i les regions cantàbriques el vent serà del sud-oest girant més tard a nord-oest. En l’Estret rolaran a ponent i a Canàries continuaran els alisis.

Cap de setmana inestable

 

La jornada del dissabte portarà una major inestabilitat gràcies a l’arribada d’un tàlveg amb aire polar, a conseqüència de la borrasca Eunice, que propiciarà cels nuvolosos en tot el territori peninsular i pluges en nombroses regions. En els sistemes muntanyencs i unes certes planes de Castella i Lleó es produiran nevades. A Canàries hi haurà ruixats, que podrien ser intensos en el nord.

Les temperatures continuaran descendint, sobretot en la meitat oriental de la Península. Predominaran els vents del nord i nord-est en tot el país.

El diumenge hi haurà molta nuvolositat amb probabilitat de ruixats febles en el nord de Galícia, regions cantàbriques i Pirineu navarrés. En la meitat sud i l’arxipèlag balear els núvols tendiran a dissipar-se. L’Estret registrarà pluges lleugeres durant el matí i a Canàries podrien produir-se ruixats en el nord de les illes majors.

En el sud peninsular i Canàries farà més fresc i en el nord augmentaran les màximes, encara que es produiran gelades nocturnes i a l’alba. El vent serà intens del nord a la vall de l’Ebre i del nord-est a l’Empordà i l’arxipèlag balear.

 

Què ens oferirà la setmana vinent?

 

En el terç nord plourà lleugerament i en algun dia hi haurà ruixats en el sud-oest i aquest peninsular. Amb tot això, les pluges tornaran a ser escasses.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.