La borrasca Eunice desencadenarà l’arribada d’un tàlveg amb aire polar

Mapa borrasca Eurice

Entre demà i el dissabte es registraran ruixats en moltes regions. Nevarà en algunes serres | Meteored

Per la seua latitud, Espanya ha patit més anys secs que humits i sequeres com l’actual són habituals. En els últims 70 anys s’han produït tres sequeres de llarga duració i intensitat: entre 1982 i 1984, 1991 i 1996, així com el període enquadrat entre 2005 i 2009. L’any 2005 va ser el de menor precipitació amb 451 litres/m². 

Aquesta situació, que suposa una ruïna per al camp i la ramaderia, a més deixa l’aigua embassada en mínims, segons adverteix José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

En les pròximes hores les pluges que han afectat Galícia, País Basc i Pirineu Navarro remetran. En resta de la península i els arxipèlags el cel estarà buidat o amb poca nuvolositat. Amb aquest escenari, les temperatures pujaran de forma generalitzada, amb valors de fins a 26 °C a la Regió de Múrcia. S’espera vent intens de component nord-oest a la vall de l’Ebre; en l’Estret i Melilla serà de ponent i a Canàries continuaran els alisis.

Demà, divendres, el cel estarà buidat durant l’inici del dia, però un front atlàntic s’acostarà al nord-oest peninsular a mesura que transcórrega la jornada. La línia d’inestabilitat primer descarregarà pluges a Galícia i després en les altres regions cantàbriques, l’alt Ebre, els Pirineus, l’altiplà nord, la Serralada Ibèrica i possiblement al Sistema Central. També nevarà en aquests sistemes muntanyencs.

En el vessant atlàntic i l’arxipèlag canari es desplomaran les temperatures, mentre que en la resta del territori augmentaran, amb valors poc comuns en l’est peninsular que rondaran els 25 °C. A Galícia i les regions cantàbriques el vent serà del sud-oest girant més tard a nord-oest. En l’Estret rolaran a ponent i a Canàries continuaran els alisis.

Cap de setmana inestable

 

La jornada del dissabte portarà una major inestabilitat gràcies a l’arribada d’un tàlveg amb aire polar, a conseqüència de la borrasca Eunice, que propiciarà cels nuvolosos en tot el territori peninsular i pluges en nombroses regions. En els sistemes muntanyencs i unes certes planes de Castella i Lleó es produiran nevades. A Canàries hi haurà ruixats, que podrien ser intensos en el nord.

Les temperatures continuaran descendint, sobretot en la meitat oriental de la Península. Predominaran els vents del nord i nord-est en tot el país.

El diumenge hi haurà molta nuvolositat amb probabilitat de ruixats febles en el nord de Galícia, regions cantàbriques i Pirineu navarrés. En la meitat sud i l’arxipèlag balear els núvols tendiran a dissipar-se. L’Estret registrarà pluges lleugeres durant el matí i a Canàries podrien produir-se ruixats en el nord de les illes majors.

En el sud peninsular i Canàries farà més fresc i en el nord augmentaran les màximes, encara que es produiran gelades nocturnes i a l’alba. El vent serà intens del nord a la vall de l’Ebre i del nord-est a l’Empordà i l’arxipèlag balear.

 

Què ens oferirà la setmana vinent?

 

En el terç nord plourà lleugerament i en algun dia hi haurà ruixats en el sud-oest i aquest peninsular. Amb tot això, les pluges tornaran a ser escasses.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.