La borrasca Eunice desencadenarà l’arribada d’un tàlveg amb aire polar

Mapa borrasca Eurice

Entre demà i el dissabte es registraran ruixats en moltes regions. Nevarà en algunes serres | Meteored

Per la seua latitud, Espanya ha patit més anys secs que humits i sequeres com l’actual són habituals. En els últims 70 anys s’han produït tres sequeres de llarga duració i intensitat: entre 1982 i 1984, 1991 i 1996, així com el període enquadrat entre 2005 i 2009. L’any 2005 va ser el de menor precipitació amb 451 litres/m². 

Aquesta situació, que suposa una ruïna per al camp i la ramaderia, a més deixa l’aigua embassada en mínims, segons adverteix José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

En les pròximes hores les pluges que han afectat Galícia, País Basc i Pirineu Navarro remetran. En resta de la península i els arxipèlags el cel estarà buidat o amb poca nuvolositat. Amb aquest escenari, les temperatures pujaran de forma generalitzada, amb valors de fins a 26 °C a la Regió de Múrcia. S’espera vent intens de component nord-oest a la vall de l’Ebre; en l’Estret i Melilla serà de ponent i a Canàries continuaran els alisis.

Demà, divendres, el cel estarà buidat durant l’inici del dia, però un front atlàntic s’acostarà al nord-oest peninsular a mesura que transcórrega la jornada. La línia d’inestabilitat primer descarregarà pluges a Galícia i després en les altres regions cantàbriques, l’alt Ebre, els Pirineus, l’altiplà nord, la Serralada Ibèrica i possiblement al Sistema Central. També nevarà en aquests sistemes muntanyencs.

En el vessant atlàntic i l’arxipèlag canari es desplomaran les temperatures, mentre que en la resta del territori augmentaran, amb valors poc comuns en l’est peninsular que rondaran els 25 °C. A Galícia i les regions cantàbriques el vent serà del sud-oest girant més tard a nord-oest. En l’Estret rolaran a ponent i a Canàries continuaran els alisis.

Cap de setmana inestable

 

La jornada del dissabte portarà una major inestabilitat gràcies a l’arribada d’un tàlveg amb aire polar, a conseqüència de la borrasca Eunice, que propiciarà cels nuvolosos en tot el territori peninsular i pluges en nombroses regions. En els sistemes muntanyencs i unes certes planes de Castella i Lleó es produiran nevades. A Canàries hi haurà ruixats, que podrien ser intensos en el nord.

Les temperatures continuaran descendint, sobretot en la meitat oriental de la Península. Predominaran els vents del nord i nord-est en tot el país.

El diumenge hi haurà molta nuvolositat amb probabilitat de ruixats febles en el nord de Galícia, regions cantàbriques i Pirineu navarrés. En la meitat sud i l’arxipèlag balear els núvols tendiran a dissipar-se. L’Estret registrarà pluges lleugeres durant el matí i a Canàries podrien produir-se ruixats en el nord de les illes majors.

En el sud peninsular i Canàries farà més fresc i en el nord augmentaran les màximes, encara que es produiran gelades nocturnes i a l’alba. El vent serà intens del nord a la vall de l’Ebre i del nord-est a l’Empordà i l’arxipèlag balear.

 

Què ens oferirà la setmana vinent?

 

En el terç nord plourà lleugerament i en algun dia hi haurà ruixats en el sud-oest i aquest peninsular. Amb tot això, les pluges tornaran a ser escasses.

Últimes notícies

Els sindicats exigixen a Educació avançar la negociació de la vaga docent a este efecte de setmana

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT reclamen a la Conselleria d'Educació que entregue ja el seu nou document i que la negociació sobre la vaga indefinida continue este cap de setmana.

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.