La borrasca Eunice desencadenarà l’arribada d’un tàlveg amb aire polar

Mapa borrasca Eurice

Entre demà i el dissabte es registraran ruixats en moltes regions. Nevarà en algunes serres | Meteored

Per la seua latitud, Espanya ha patit més anys secs que humits i sequeres com l’actual són habituals. En els últims 70 anys s’han produït tres sequeres de llarga duració i intensitat: entre 1982 i 1984, 1991 i 1996, així com el període enquadrat entre 2005 i 2009. L’any 2005 va ser el de menor precipitació amb 451 litres/m². 

Aquesta situació, que suposa una ruïna per al camp i la ramaderia, a més deixa l’aigua embassada en mínims, segons adverteix José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

En les pròximes hores les pluges que han afectat Galícia, País Basc i Pirineu Navarro remetran. En resta de la península i els arxipèlags el cel estarà buidat o amb poca nuvolositat. Amb aquest escenari, les temperatures pujaran de forma generalitzada, amb valors de fins a 26 °C a la Regió de Múrcia. S’espera vent intens de component nord-oest a la vall de l’Ebre; en l’Estret i Melilla serà de ponent i a Canàries continuaran els alisis.

Demà, divendres, el cel estarà buidat durant l’inici del dia, però un front atlàntic s’acostarà al nord-oest peninsular a mesura que transcórrega la jornada. La línia d’inestabilitat primer descarregarà pluges a Galícia i després en les altres regions cantàbriques, l’alt Ebre, els Pirineus, l’altiplà nord, la Serralada Ibèrica i possiblement al Sistema Central. També nevarà en aquests sistemes muntanyencs.

En el vessant atlàntic i l’arxipèlag canari es desplomaran les temperatures, mentre que en la resta del territori augmentaran, amb valors poc comuns en l’est peninsular que rondaran els 25 °C. A Galícia i les regions cantàbriques el vent serà del sud-oest girant més tard a nord-oest. En l’Estret rolaran a ponent i a Canàries continuaran els alisis.

Cap de setmana inestable

 

La jornada del dissabte portarà una major inestabilitat gràcies a l’arribada d’un tàlveg amb aire polar, a conseqüència de la borrasca Eunice, que propiciarà cels nuvolosos en tot el territori peninsular i pluges en nombroses regions. En els sistemes muntanyencs i unes certes planes de Castella i Lleó es produiran nevades. A Canàries hi haurà ruixats, que podrien ser intensos en el nord.

Les temperatures continuaran descendint, sobretot en la meitat oriental de la Península. Predominaran els vents del nord i nord-est en tot el país.

El diumenge hi haurà molta nuvolositat amb probabilitat de ruixats febles en el nord de Galícia, regions cantàbriques i Pirineu navarrés. En la meitat sud i l’arxipèlag balear els núvols tendiran a dissipar-se. L’Estret registrarà pluges lleugeres durant el matí i a Canàries podrien produir-se ruixats en el nord de les illes majors.

En el sud peninsular i Canàries farà més fresc i en el nord augmentaran les màximes, encara que es produiran gelades nocturnes i a l’alba. El vent serà intens del nord a la vall de l’Ebre i del nord-est a l’Empordà i l’arxipèlag balear.

 

Què ens oferirà la setmana vinent?

 

En el terç nord plourà lleugerament i en algun dia hi haurà ruixats en el sud-oest i aquest peninsular. Amb tot això, les pluges tornaran a ser escasses.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU