La borrasca Eunice desencadenarà l’arribada d’un tàlveg amb aire polar

Mapa borrasca Eurice

Entre demà i el dissabte es registraran ruixats en moltes regions. Nevarà en algunes serres | Meteored

Per la seua latitud, Espanya ha patit més anys secs que humits i sequeres com l’actual són habituals. En els últims 70 anys s’han produït tres sequeres de llarga duració i intensitat: entre 1982 i 1984, 1991 i 1996, així com el període enquadrat entre 2005 i 2009. L’any 2005 va ser el de menor precipitació amb 451 litres/m². 

Aquesta situació, que suposa una ruïna per al camp i la ramaderia, a més deixa l’aigua embassada en mínims, segons adverteix José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

En les pròximes hores les pluges que han afectat Galícia, País Basc i Pirineu Navarro remetran. En resta de la península i els arxipèlags el cel estarà buidat o amb poca nuvolositat. Amb aquest escenari, les temperatures pujaran de forma generalitzada, amb valors de fins a 26 °C a la Regió de Múrcia. S’espera vent intens de component nord-oest a la vall de l’Ebre; en l’Estret i Melilla serà de ponent i a Canàries continuaran els alisis.

Demà, divendres, el cel estarà buidat durant l’inici del dia, però un front atlàntic s’acostarà al nord-oest peninsular a mesura que transcórrega la jornada. La línia d’inestabilitat primer descarregarà pluges a Galícia i després en les altres regions cantàbriques, l’alt Ebre, els Pirineus, l’altiplà nord, la Serralada Ibèrica i possiblement al Sistema Central. També nevarà en aquests sistemes muntanyencs.

En el vessant atlàntic i l’arxipèlag canari es desplomaran les temperatures, mentre que en la resta del territori augmentaran, amb valors poc comuns en l’est peninsular que rondaran els 25 °C. A Galícia i les regions cantàbriques el vent serà del sud-oest girant més tard a nord-oest. En l’Estret rolaran a ponent i a Canàries continuaran els alisis.

Cap de setmana inestable

 

La jornada del dissabte portarà una major inestabilitat gràcies a l’arribada d’un tàlveg amb aire polar, a conseqüència de la borrasca Eunice, que propiciarà cels nuvolosos en tot el territori peninsular i pluges en nombroses regions. En els sistemes muntanyencs i unes certes planes de Castella i Lleó es produiran nevades. A Canàries hi haurà ruixats, que podrien ser intensos en el nord.

Les temperatures continuaran descendint, sobretot en la meitat oriental de la Península. Predominaran els vents del nord i nord-est en tot el país.

El diumenge hi haurà molta nuvolositat amb probabilitat de ruixats febles en el nord de Galícia, regions cantàbriques i Pirineu navarrés. En la meitat sud i l’arxipèlag balear els núvols tendiran a dissipar-se. L’Estret registrarà pluges lleugeres durant el matí i a Canàries podrien produir-se ruixats en el nord de les illes majors.

En el sud peninsular i Canàries farà més fresc i en el nord augmentaran les màximes, encara que es produiran gelades nocturnes i a l’alba. El vent serà intens del nord a la vall de l’Ebre i del nord-est a l’Empordà i l’arxipèlag balear.

 

Què ens oferirà la setmana vinent?

 

En el terç nord plourà lleugerament i en algun dia hi haurà ruixats en el sud-oest i aquest peninsular. Amb tot això, les pluges tornaran a ser escasses.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.