Calor entre ones de calor

Quan anem anunciant des de fa uns dies un descens de les temperatures i ixes al carrer….no acabes de donar crèdit. Potser no han pujat tant les temperatures però calor en fa tanta com els dies d’abans.

La conjunció d’altes humitats amb les temperatures registrades fa que la calor siga més o menys la mateixa, que a penes notem els canvis.

I les previsions continuen apuntant en el mateix sentit dels últims dies: després d’unes 48 hores amb els termòmetres marcant temperatures 2-3 graus més baixes tornaran a pujar de forma progressiva a partir de hui mateix i de forma constant.

La nit ha tornat a ser molt pesada i de difícil dormir junt  a la costa i al centre de la Comunitat i esta vesprada ja notarem com comencen a pujar les temperatures a les comarques del centre i a ponent mentre que a la costa no patiran grans canvis.

Serà a partir de demà quan les temperatures tornen a marcar valors per damunt dels valors normals de la segona quinzena de juliol. Les temperatures nocturnes es mantindran altes i les diürnes pujaran acostant-se o superant de nou els 40 graus al centre i a l’interior de València.

I tant el cap de setmana com l’inici de la que ve tornarem a tastar els rigors de l’estiu de 2022 perquè tot apunta que els termòmetres tornaran a marcar valors tan alts o més com els que hem tingut a l’inici de la setmana i el cap de setmana passat.

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.