Possible temporal de llevant a la vista, però seguix la bonança atípica este cap de setmana

Imatge d'una sortida de sol ben ennuvolada

Els núvols guanyaran protagonisme al llarg del cap de setmana d’oest a est i a últimes hores de diumenge arribaran les primeres pluges | Natàlia Torrent

 

La presència de l’anticicló afavorirà l’inici d’un cap de setmana amb molta bonança, però amb algunes novetats. La primera de totes serà de cara a este divendres, quan a primeres hores els núvols baixos costaners tornaran a ser espessos, però es dissiparan amb el pas de les hores i les temperatures tocaran sostre a tot el territori valencià amb valors màxims que es mouran entre 18ºC i els 23ºC.

 

Dissabte es mantindrà una situació pareguda, tot i que els núvols baixos i les boires poden anar a més al litoral i persistiran més fins al migdia en forma de núvols baixos. A pesar de tot, seguirem amb una bonança atípica en conjunt.

 

De cara a diumenge, serà quan arribe un canvi important de temps a últimes hores. La formació d’una borrasca entre Múrcia i Alacant impulsarà vents de llevant a casa nostra amb augment dels núvols i ventades intenses a la costa i també podrien arribar les primeres precipitacions locals de cara a la vesprada.

 

No seria fins dilluns quan tindríem pluges més importants amb un dia gris, fortes ventades i una baixada de les temperatures que ens portarà cap a un ambient molt més hivernal de nou.  

 

Divendres 19 de febrer

De cara al divendres, 19 de febrer, probablement serà el dia més tranquil i assolellat de la setmana. Els núvols baixos costaners es trencaran amb més ganes al centre de la jornada, sense acabar de desaparèixer entre el litoral de València i Castelló, quan es tornaran a fer més espessos a la vesprada, mentres que pràcticament només hi haurà núvols alts i prims a l’interior a la vesprada. 

 

Mapa del temps a València per aquest divendres 19 de febrer de 2021

El sol dominarà en general, excepte a primeres hores del matí quan hi haurà boires litorals | AEMET

 

El sol dominarà clarament a la majoria d’indrets amb unes temperatures que encara pujaran un poc més arreu amb moltes màximes d’entre 18ºC i 23ºC en conjunt de València i Alacant, mentres que poden quedar lleugerament més curtes a Castelló i sobretot arran de costa, a on farà més fresca en comparació a la suavitat de l’interior de València. Nit molt poc freda i sense glaçades. En definitiva, un dia anticiclònic i tranquil per aprofitar.

 

Dissabte 20 de febrer

Pel que fa a l’inici del cap de setmana, el dissabte, 20 de febrer, arrencarà amb pocs canvis. Els núvols baixos i boires seran abundants al matí a tota la costa valenciana i, de nou, a partir de la vesprada a la costa, essent més trencats amb cel variable al migdia. Sol a la resta amb l’arribada de núvols alts i prims al llarg de la jornada per l’interior. Temperatures sense grans canvis, tot i que començaran a baixar en punts de la costa, a on l’ambient serà més fresc que a l’interior.

 

Diumenge 21 de febrer

El temps començarà a canviar al llarg del dia de diumenge, 21 de febrer. A primeres hores del matí els núvols baixos a la costa i boires matinals aniran a més, però de nou, al migdia dominarà el sol amb núvols prims que aniran a més.

 

Tot això, serà a partir de la vesprada, quan els intervals de núvols aniran a més a causa de l’entrada dels vents més humits de llevant de mar cap a terra, sobretot al litoral. No es descarten les primeres precipitacions a la costa de València i Alacant abans de la vesprada, poca cosa de moment, però les temperatures ja baixaran clarament.

 

Dilluns arribarà el plat fort del canvi de temps, amb un dia plujós en diferents comarques. Pareix que, de moment, les pluges més intenses s’esperen al litoral de València i Alacant, mentres que en Castelló serien més dèbils. Tot i això, un xicotet moviment de la posició final de la borrasca pot fer canviar notablement l’escenari. Per tant, s’haurà d’anar seguint amb atenció com evolucionen les previsions

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.