Canvi brusc d’oratge: adéu a la calor este dimecres

Imatge d'un matí d'hivern amb cel rogent al Moianès

L’oratge canviarà a partir d’este dimecres | MeteoMoià

 

El canvi d’oratge ja el tenim i este dimecres, 5 de febrer, les temperatures baixaran clarament, en alguns casos de forma clara, amb màximes que ja no s’aproparan als 20º després d’un dimarts en què s’han igualat  o superat els 25º en alguns casos. Els núvols aniran a més en moltes zones i no es descarten algunes pluges.

 

Cauen les temperatures

Pel que fa a les temperatures, cauran clarament i notarem una refrescada molt marcada en comparació amb els anteriors dies. Ja no es repetiran els 20º, 25º o 26º de les últimes hores, sinó que la majoria de màximes es quedaran entre els 14º i 17º, més baixes com més a l’interior. L’arribada d’una nova massa d’aire, clarament més freda, tornarà a posar els termòmetres al seu lloc, però sense cap gelada exagerada.   

 

Pel que fa a les mínimes, també baixaran i gran part del territori tindrà valors nocturns entre els 4º i els 9º, amb un ambient més típic per a l’època que deixarà enrere un episodi històric en alguns casos.

 

Més núvols i algunes pluges

Si ens fixem en l’estat del cel, els núvols baixos aniran a més en Alacant i València i poden ser molt abundants, sense descartar alguna gota o pluja en estes àrees. En tot cas, seria poca cosa i no s’esperen pluges. En canvi, farà més sol cap a les comarques de Castelló, a on el vent de mestral anirà clarament a la baixa.

 

Mapa de previsió a València el 5 de febrer del 2020

Mapa de previsió per a este dimecres | Aemet

 

Sense grans canvis a la vista

De cara a les següents jornades, s’esperen pocs canvis, ja que l’anticicló continuarà dominant i només hi haurà alguns núvols baixos més i també boires en l’interior, però sense pluges ni gelades a la vista. Un oratge, en definitiva, molt tranquil però amb temperatures més normals per a l’època, si bé de dia farà molta tranquil·litat sense arribar als 20º.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.