Anuncios

Els metges valencians avisen que aniran a la vaga davant la falta de professionals

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM-CV) ha avisat a la Conselleria de Sanitat Universal i de Salut Pública que el sector anirà a la vaga els dies 17 i 18 de gener de 2023 davant la situació actual i els “problemes” de la sanitat pública valenciana, com “la falta de professionals, maltractament o fugida de metges“, així com la sobrecàrrega de treball, i ha considerat que les circumstàncies globals “són exactament les mateixes” que en altres comunitats autònomes “per a plantejar un conflicte” amb els sindicats.

El secretari general del CESM-CV, Víctor Pedrera, després de reunir-se amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, amb qui esperava establir les vies de comunicació i negociació sobre aquests temes que afecten la sanitat pública, ha anunciat a última hora d’aquest dimarts que el sector pararà davant la “sobrecàrrega a nivell assistencial”.

Anuncios

Segons Pedrera, la “gota que ha satisfet el got” per a anunciar la vaga, el preavís de la qual presentaran aquest dimecres, ha sigut la decisió adoptada divendres passat per la Conselleria sobre l’ampliació de 690 noves places, de les quals “només 102 són mèdiques”.

Només el 13% respecte al total, quan la greu deficiència de plantilla que tenim en la sanitat pública valenciana radica en els metges”, ha dit per a afegir que entén que “fan falta zeladors, administratius i infermeres, però fan més falta metges”.

Portem molts augments de plantilla sent marginats”, ha criticat.

L’excés de treball, especialment en l’Atenció Primària, així com la “ridícula ampliació de plantilla” que es va fer al juliol, ha fet saltar per l’aire una bomba a punt d’explotar, i ha incidit en què les circumstàncies globals “són exactament les mateixes” que en altres comunitats autònomes “per a plantejar un conflicte” amb els sindicats.

En tot cas, ha apuntat que la convocatòria dels aturs s’ha fixat per als dies 17 i 18 de gener amb l’objectiu de “no intercedir” en una etapa “complexa” com és la de Nadal, quan es registra “un repunt de pacients amb bronquiolitis“, i que la població “no es veja afectada“.

Paral·lelament, ha manifestat que, amb aquest marge, espera “donar un temps més que suficient” a l’Administració perquè valore les peticions que se li han traslladat des dels sindicats, encara que espera “poder asseure’s per a intentar arribar a un acord” i desconvocar la vaga, sempre que la Conselleria siga “sensible“.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi xifra en un 80% la reducció de pèrdues per danes amb agricultura regenerativa

Una anàlisi sobre 316.000 hectàrees de cultius valencians conclou que l'agricultura regenerativa podria retallar fins a un 80% les pèrdues agrícoles en futures danes amb una inversió molt inferior al cost dels danys.

Sara Aagesen compareixerà el 19 davant la comissió del Senat sobre la dana de València

Sara Aagesen ha sol·licitat i obtingut un canvi de data per a declarar davant la comissió del Senat sobre la dana de València, que la interrogarà el 19 de maig després de més de dos mesos d'inactivitat.

Un bomber forestal assegura que a Pradas li van tallar les ales durant la gestió de la dana

Un bomber forestal de la unitat d'Alzira declara davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana i manté que a la exconsellera Salomé Pradas i al seu equip els van tallar les ales els seus superiors.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real: guanyar per a assegurar la tercera plaça

Marcelino insistix que el Vila-real no és jutge del descens i que el seu únic objectiu és continuar guanyant per a amarrar la tercera plaça de LaLiga davant un Mallorca en bona dinàmica.

Investiguen per maltractament animal a un veí de Torrevieja per un collaret de castic en el seu gos

La Guàrdia Civil investiga a un home de 78 anys a Torrevieja per un presumpte delicte de maltractament animal després de localitzar al seu gos amb un collaret de castic incrustat en el coll.

Marcelino explica el seu adeu al Vila-real: diferències en el contracte i agraïment total

Marcelino García Toral confirma que no renova amb el Vila-real per divergències en la duració del contracte, però recalca la cordialitat i l'agraïment mutu després d'una etapa que considera exitosa.

Els tres alts funcionaris citats pel cas de les vivendes dels Naus no acudixen a declarar

Tres alts funcionaris de l'Ajuntament d'Alacant citats com a testimonis per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus no s'han presentat a declarar, mentres quatre tècnics autonòmics sí han comparegut i han confirmat que va haver-hi expedients que degueren decaure.

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.
Anuncios