Descobriu els millors cotxes elèctrics per menys de 35.000 euros

El 2021 les vendes de cotxes elèctrics van augmentar un 32% i s’espera que aquest any ho facen encara més per les restriccions creixents a la circulació de vehicles amb motor de combustió a les grans ciutats.

Per tal de donar suport a la mobilitat sostenible i per ajudar els conductors en l’elecció de compra d’aquest tipus d’automòbils, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha analitzat 25 models 100% elèctrics, i en destaquen dos per la bona relació qualitat-preu :

Hyundai Ioniq elèctric. Preu: des de 34.210 euros (27.210 euros amb lajuda del Pla Moves III). Potència: 136 CV. Longitud: 4,47 metres. Autonomia elèctrica: 240 km. Consum: 3,2 euros/100 km. A favor: Un consum molt baix d’electricitat i un preu ajustat. En contra: escassa visibilitat a través de les finestretes i retrovisors.

Peugeot e-2008. Preu: des de 32.650 euros (25.650 euros amb lajuda del Pla Moves III). Potència: 136 CV. Longitud: 4,30 metres. Autonomia elèctrica: 230 km. Consum: 4,0 euros/100 km. A favor: L’amplitud del vostre espai interior i una bona il·luminació. En contra: el panell de comandaments no és especialment còmode d’utilitzar.

Els resultats de l’anàlisi, publicats a la revista Compra Maestra de gener, destaquen que amb les ajudes del Pla Moves III (fins a 7.000 euros de descompte), els elèctrics surten a compte: a partir dels 100.000 km recorreguts se’n compensa el major preu respecte a un cotxe similar amb motor de combustió. I això a pesar de les darreres pujades del cost de l’electricitat, que ha encarit en 257 euros la recàrrega anual.

A més, el cotxe 100% elèctric contribueix a reduir la contaminació, alhora que permet accedir a zones urbanes de baixes emissions, que s’aniran desenvolupant aquests anys a les ciutats de més de 50.000 habitants.

No obstant això, OCU considera que segueixen faltant electrolineres. Primer, als mateixos municipis: amb prou feines hi ha estacions de recàrrega públiques amb preus raonables que eviten la necessitat de tindre una plaça de pàrquing pròpia per poder carregar el cotxe. I segon, a les carreteres: excepte a nacionals i autopistes, no hi ha electrolineres de càrrega ràpida cada 50 km, tal com seria desitjable per garantir els viatges amb este tipus de vehicles.

Finalment, OCU critica les elevades tarifes de les estacions de recàrrega. Per exemple, amb Ionity el cost d’una càrrega ràpida de 40 kWh pot assolir els 31,60 euros, quasi el doble que altres estacions i sis vegades més que fer-ho a casa. Un preu que pot ser fins i tot superior si es fan servir aplicacions de càrrega diferents de la de l’estació (especialment Plugsurfing, però també Chargemaps).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.

Elx construirà un tanc de tempestes de 7 milions de litres per a reduir inundacions

Elx construirà un tanc de tempestes de set milions de litres per a mitigar les inundacions del barranc de Sant Antón. L'obra, de 4 milions, es licitarà després de l'estiu i durarà entre 12 i 14 mesos.

Catalá demana respecte a Puente i Bernabé en plena polèmica per la Rodalia en Falles

Renfe ha decidit que els Rodalia no arriben a l'Estació del Nord entre les 13 i 15 h del 13 al 19 de març per les mascletaes, amb parada a Albal. La mesura ha deslligat encreuaments polítics: Catalá ha demanat respecte, la Generalitat ha criticat al Ministeri, el PSPV ha acusat l'alcaldessa i Compromís ha proposat control d'aforament.