Descobriu els millors cotxes elèctrics per menys de 35.000 euros

El 2021 les vendes de cotxes elèctrics van augmentar un 32% i s’espera que aquest any ho facen encara més per les restriccions creixents a la circulació de vehicles amb motor de combustió a les grans ciutats.

Per tal de donar suport a la mobilitat sostenible i per ajudar els conductors en l’elecció de compra d’aquest tipus d’automòbils, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha analitzat 25 models 100% elèctrics, i en destaquen dos per la bona relació qualitat-preu :

Hyundai Ioniq elèctric. Preu: des de 34.210 euros (27.210 euros amb lajuda del Pla Moves III). Potència: 136 CV. Longitud: 4,47 metres. Autonomia elèctrica: 240 km. Consum: 3,2 euros/100 km. A favor: Un consum molt baix d’electricitat i un preu ajustat. En contra: escassa visibilitat a través de les finestretes i retrovisors.

Peugeot e-2008. Preu: des de 32.650 euros (25.650 euros amb lajuda del Pla Moves III). Potència: 136 CV. Longitud: 4,30 metres. Autonomia elèctrica: 230 km. Consum: 4,0 euros/100 km. A favor: L’amplitud del vostre espai interior i una bona il·luminació. En contra: el panell de comandaments no és especialment còmode d’utilitzar.

Els resultats de l’anàlisi, publicats a la revista Compra Maestra de gener, destaquen que amb les ajudes del Pla Moves III (fins a 7.000 euros de descompte), els elèctrics surten a compte: a partir dels 100.000 km recorreguts se’n compensa el major preu respecte a un cotxe similar amb motor de combustió. I això a pesar de les darreres pujades del cost de l’electricitat, que ha encarit en 257 euros la recàrrega anual.

A més, el cotxe 100% elèctric contribueix a reduir la contaminació, alhora que permet accedir a zones urbanes de baixes emissions, que s’aniran desenvolupant aquests anys a les ciutats de més de 50.000 habitants.

No obstant això, OCU considera que segueixen faltant electrolineres. Primer, als mateixos municipis: amb prou feines hi ha estacions de recàrrega públiques amb preus raonables que eviten la necessitat de tindre una plaça de pàrquing pròpia per poder carregar el cotxe. I segon, a les carreteres: excepte a nacionals i autopistes, no hi ha electrolineres de càrrega ràpida cada 50 km, tal com seria desitjable per garantir els viatges amb este tipus de vehicles.

Finalment, OCU critica les elevades tarifes de les estacions de recàrrega. Per exemple, amb Ionity el cost d’una càrrega ràpida de 40 kWh pot assolir els 31,60 euros, quasi el doble que altres estacions i sis vegades més que fer-ho a casa. Un preu que pot ser fins i tot superior si es fan servir aplicacions de càrrega diferents de la de l’estació (especialment Plugsurfing, però també Chargemaps).

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.