Descobriu els millors cotxes elèctrics per menys de 35.000 euros

El 2021 les vendes de cotxes elèctrics van augmentar un 32% i s’espera que aquest any ho facen encara més per les restriccions creixents a la circulació de vehicles amb motor de combustió a les grans ciutats.

Per tal de donar suport a la mobilitat sostenible i per ajudar els conductors en l’elecció de compra d’aquest tipus d’automòbils, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha analitzat 25 models 100% elèctrics, i en destaquen dos per la bona relació qualitat-preu :

Hyundai Ioniq elèctric. Preu: des de 34.210 euros (27.210 euros amb lajuda del Pla Moves III). Potència: 136 CV. Longitud: 4,47 metres. Autonomia elèctrica: 240 km. Consum: 3,2 euros/100 km. A favor: Un consum molt baix d’electricitat i un preu ajustat. En contra: escassa visibilitat a través de les finestretes i retrovisors.

Peugeot e-2008. Preu: des de 32.650 euros (25.650 euros amb lajuda del Pla Moves III). Potència: 136 CV. Longitud: 4,30 metres. Autonomia elèctrica: 230 km. Consum: 4,0 euros/100 km. A favor: L’amplitud del vostre espai interior i una bona il·luminació. En contra: el panell de comandaments no és especialment còmode d’utilitzar.

Els resultats de l’anàlisi, publicats a la revista Compra Maestra de gener, destaquen que amb les ajudes del Pla Moves III (fins a 7.000 euros de descompte), els elèctrics surten a compte: a partir dels 100.000 km recorreguts se’n compensa el major preu respecte a un cotxe similar amb motor de combustió. I això a pesar de les darreres pujades del cost de l’electricitat, que ha encarit en 257 euros la recàrrega anual.

A més, el cotxe 100% elèctric contribueix a reduir la contaminació, alhora que permet accedir a zones urbanes de baixes emissions, que s’aniran desenvolupant aquests anys a les ciutats de més de 50.000 habitants.

No obstant això, OCU considera que segueixen faltant electrolineres. Primer, als mateixos municipis: amb prou feines hi ha estacions de recàrrega públiques amb preus raonables que eviten la necessitat de tindre una plaça de pàrquing pròpia per poder carregar el cotxe. I segon, a les carreteres: excepte a nacionals i autopistes, no hi ha electrolineres de càrrega ràpida cada 50 km, tal com seria desitjable per garantir els viatges amb este tipus de vehicles.

Finalment, OCU critica les elevades tarifes de les estacions de recàrrega. Per exemple, amb Ionity el cost d’una càrrega ràpida de 40 kWh pot assolir els 31,60 euros, quasi el doble que altres estacions i sis vegades més que fer-ho a casa. Un preu que pot ser fins i tot superior si es fan servir aplicacions de càrrega diferents de la de l’estació (especialment Plugsurfing, però també Chargemaps).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.