Descobriu els millors cotxes elèctrics per menys de 35.000 euros

El 2021 les vendes de cotxes elèctrics van augmentar un 32% i s’espera que aquest any ho facen encara més per les restriccions creixents a la circulació de vehicles amb motor de combustió a les grans ciutats.

Per tal de donar suport a la mobilitat sostenible i per ajudar els conductors en l’elecció de compra d’aquest tipus d’automòbils, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha analitzat 25 models 100% elèctrics, i en destaquen dos per la bona relació qualitat-preu :

Hyundai Ioniq elèctric. Preu: des de 34.210 euros (27.210 euros amb lajuda del Pla Moves III). Potència: 136 CV. Longitud: 4,47 metres. Autonomia elèctrica: 240 km. Consum: 3,2 euros/100 km. A favor: Un consum molt baix d’electricitat i un preu ajustat. En contra: escassa visibilitat a través de les finestretes i retrovisors.

Peugeot e-2008. Preu: des de 32.650 euros (25.650 euros amb lajuda del Pla Moves III). Potència: 136 CV. Longitud: 4,30 metres. Autonomia elèctrica: 230 km. Consum: 4,0 euros/100 km. A favor: L’amplitud del vostre espai interior i una bona il·luminació. En contra: el panell de comandaments no és especialment còmode d’utilitzar.

Els resultats de l’anàlisi, publicats a la revista Compra Maestra de gener, destaquen que amb les ajudes del Pla Moves III (fins a 7.000 euros de descompte), els elèctrics surten a compte: a partir dels 100.000 km recorreguts se’n compensa el major preu respecte a un cotxe similar amb motor de combustió. I això a pesar de les darreres pujades del cost de l’electricitat, que ha encarit en 257 euros la recàrrega anual.

A més, el cotxe 100% elèctric contribueix a reduir la contaminació, alhora que permet accedir a zones urbanes de baixes emissions, que s’aniran desenvolupant aquests anys a les ciutats de més de 50.000 habitants.

No obstant això, OCU considera que segueixen faltant electrolineres. Primer, als mateixos municipis: amb prou feines hi ha estacions de recàrrega públiques amb preus raonables que eviten la necessitat de tindre una plaça de pàrquing pròpia per poder carregar el cotxe. I segon, a les carreteres: excepte a nacionals i autopistes, no hi ha electrolineres de càrrega ràpida cada 50 km, tal com seria desitjable per garantir els viatges amb este tipus de vehicles.

Finalment, OCU critica les elevades tarifes de les estacions de recàrrega. Per exemple, amb Ionity el cost d’una càrrega ràpida de 40 kWh pot assolir els 31,60 euros, quasi el doble que altres estacions i sis vegades més que fer-ho a casa. Un preu que pot ser fins i tot superior si es fan servir aplicacions de càrrega diferents de la de l’estació (especialment Plugsurfing, però també Chargemaps).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.