Descobriu els millors cotxes elèctrics per menys de 35.000 euros

El 2021 les vendes de cotxes elèctrics van augmentar un 32% i s’espera que aquest any ho facen encara més per les restriccions creixents a la circulació de vehicles amb motor de combustió a les grans ciutats.

Per tal de donar suport a la mobilitat sostenible i per ajudar els conductors en l’elecció de compra d’aquest tipus d’automòbils, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha analitzat 25 models 100% elèctrics, i en destaquen dos per la bona relació qualitat-preu :

Hyundai Ioniq elèctric. Preu: des de 34.210 euros (27.210 euros amb lajuda del Pla Moves III). Potència: 136 CV. Longitud: 4,47 metres. Autonomia elèctrica: 240 km. Consum: 3,2 euros/100 km. A favor: Un consum molt baix d’electricitat i un preu ajustat. En contra: escassa visibilitat a través de les finestretes i retrovisors.

Peugeot e-2008. Preu: des de 32.650 euros (25.650 euros amb lajuda del Pla Moves III). Potència: 136 CV. Longitud: 4,30 metres. Autonomia elèctrica: 230 km. Consum: 4,0 euros/100 km. A favor: L’amplitud del vostre espai interior i una bona il·luminació. En contra: el panell de comandaments no és especialment còmode d’utilitzar.

Els resultats de l’anàlisi, publicats a la revista Compra Maestra de gener, destaquen que amb les ajudes del Pla Moves III (fins a 7.000 euros de descompte), els elèctrics surten a compte: a partir dels 100.000 km recorreguts se’n compensa el major preu respecte a un cotxe similar amb motor de combustió. I això a pesar de les darreres pujades del cost de l’electricitat, que ha encarit en 257 euros la recàrrega anual.

A més, el cotxe 100% elèctric contribueix a reduir la contaminació, alhora que permet accedir a zones urbanes de baixes emissions, que s’aniran desenvolupant aquests anys a les ciutats de més de 50.000 habitants.

No obstant això, OCU considera que segueixen faltant electrolineres. Primer, als mateixos municipis: amb prou feines hi ha estacions de recàrrega públiques amb preus raonables que eviten la necessitat de tindre una plaça de pàrquing pròpia per poder carregar el cotxe. I segon, a les carreteres: excepte a nacionals i autopistes, no hi ha electrolineres de càrrega ràpida cada 50 km, tal com seria desitjable per garantir els viatges amb este tipus de vehicles.

Finalment, OCU critica les elevades tarifes de les estacions de recàrrega. Per exemple, amb Ionity el cost d’una càrrega ràpida de 40 kWh pot assolir els 31,60 euros, quasi el doble que altres estacions i sis vegades més que fer-ho a casa. Un preu que pot ser fins i tot superior si es fan servir aplicacions de càrrega diferents de la de l’estació (especialment Plugsurfing, però també Chargemaps).

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.