ALACANT, 4 (EUROPA PRESS)
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha avançat que a l’estiu del 2025 ja funcionarà la plataforma d’Intel·ligència Artificial per a detectar l’oferta il·legal de vivendes turístiques que s’estan comercialitzant, amb l’objectiu de regularitzar el sector.
Així ho ha afirmat la consellera hui dijous en declaracions als mitjans de comunicació a Alacant, on ha participat en la presentació del projecte Tech FabLab Comunitat Valenciana, que permetrà desenvolupar un algorisme per a rastrejar pisos turístics sense registrar a través d’eines d’intel·ligència artificial.
En el marc del projecte Tech FabLab Comunitat Valenciana, Montes ha convidat els emprenedors, empresaris i teixit innovador de l’autonomia valenciana a participar en la crida pública i aportar «propostes de valor» per a l’elaboració de la ferramenta.
El repte, que Montes ha ressaltat que «té un encaix perfecte en la demanda social que hi ha actualment en matèria d’habitatge turístic», pretén establir una eina basada en intel·ligència artificial que puga determinar tota l’oferta d’economia submergida i oferta il·legal que s’estiga comercialitzant en matèria d’habitatges turístics.
Tot això estarà coordinat a través de la Conselleria que, amb una labor legislativa, posarà en marxa «en pocs dies» la modificació de la normativa reguladora dels apartaments turístics, «per a respondre a esta demanda social que hi ha de major control i, sobretot, per a ser tremendament estrictes amb el control de l’economia submergida i amb aquell habitatge que s’està comercialitzant al marge de la llei».







