Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya usuària de cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en un muntacàrregues

Una dona de 76 anys, de nacionalitat alemanya i usuària de cadira de rodes, ha mort a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que utilitzava per a accedir al seu xalet, situat en una parcel·la amb fort desnivell en les faldes del Montgó.

L’accident es va produir este dimecres, després que la dona haguera menjat en un restaurant de la localitat i tornara al seu domicili en un taxi adaptat a les seues necessitats de mobilitat. En arribar a la vivenda, va haver de recórrer com de costum a l’elevador salvaescaleras instal·lat en l’exterior, ja que per a accedir a la porta principal hi ha al voltant de quaranta esglaons que no podia pujar per les seues limitacions físiques.

Segons la informació facilitada pels servicis d’emergències, la víctima es va col·locar en la plataforma del muntacàrregues per a iniciar l’ascens cap a la vivenda. En eixe moment, per causes que s’investiguen, va quedar accidentalment enganxada al mecanisme i el sistema no es va detindre, la qual cosa va impedir que poguera alliberar-se pels seus propis mitjans.

A conseqüència d’esta fallada en el funcionament de l’elevador, la dona va ser colpejada en repetides ocasions contra la façana del xalet mentres el muntacàrregues continuava el seu recorregut. La continuïtat del moviment, sumada a la seua falta de capacitat per a reaccionar amb rapidesa a causa de la cadira de rodes, va agreujar l’impacte de cada colp i va deixar a la víctima en una situació de gran vulnerabilitat.

Davant la gravetat de l’incident, alguns veïns, que van sentir els crits, van donar la veu d’alarma i van alertar immediatament als servicis d’emergència. La seua reacció va permetre una ràpida mobilització dels efectius, encara que el temps transcorregut des de l’inici de l’accident fins a l’arribada de l’ajuda va ser determinant per al desenllaç.

Resposta dels servicis d’emergència

Fins al lloc es van desplaçar la policia local, voluntaris de Creu Roja, un equip de bombers, una ambulància del SAMU i agents de la Guàrdia Civil. Malgrat la intervenció coordinada de tots els recursos, quan els sanitaris van poder accedir a la víctima únicament van poder certificar la seua defunció, sense que les maniobres de reanimació resultaren ja possibles.

La dona, nascuda a Alemanya en 1950, residia des de feia diversos anys en este municipi del nord de la província d’Alacant, on havia fixat el seu domicili en el citat xalet. Després de l’alçament del cadàver per orde judicial, el cos va ser traslladat per a la pràctica de l’autòpsia entorn de les 18.00 hores, amb l’objectiu de precisar les causes exactes de la mort i l’abast de les lesions patides.

El cas ha quedat en mans del lloc de Xàbia de la Guàrdia Civil, que ha obert una investigació per a esclarir detalladament com es va produir l’accident, determinar si el muntacàrregues presentava alguna fallada tècnica i aclarir si es complien les condicions de seguretat exigides per a esta mena d’instal·lacions destinades a persones amb mobilitat reduïda.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.

Barrachina carrega contra el Govern per l’etiquetatge de l’arròs i reclama que exigisca el seu origen a la UE

El conseller d’Agricultura Miguel Barrachina sosté que és el Govern espanyol qui ha de reclamar a la Unió Europea que obligue a indicar l’origen de l’arròs en les etiquetes, després de les crítiques del ministre Pablo Bustinduy des de Sueca.