Mor una persona en un bombardeig d’Israel contra un vehicle al sud de Líban

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

Almenys una persona ha mort i una altra ha resultat ferida a causa d’un bombardeig executat per Israel contra un vehicle als voltants de la localitat de Chaqra, al sud de Líban, en el marc dels enfrontaments deslligats fa més de nou mesos amb el partit-milícia xiïta Hezbolá.

Segons les informacions arreplegades pel diari libanés ‘L’Orient-Le Jour’, almenys dos persones han sigut evacuades a un hospital després del bombardeig contra la furgoneta, si ben una d’elles ha mort hores després en un hospital, sense que ara com ara haja sigut identificada.

L’Exèrcit israelià ha confirmat en un comunicat publicat en la seua pàgina web la seua responsabilitat en l’atac i ha assegurat que en el vehicle viatjaven “terroristes d’Hezbolá”. El grup libanés no s’ha pronunciat ara com ara sobre el succeït.

Així mateix, ha indicat que diversos drones llançats per Hezbolá han sigut interceptats durant les últimes hores, si ben alguns han impactat en el nord del país, provocant diversos incendis. L’Exèrcit ha recalcat que estos successos s’han saldat sense víctimes.

Per la seua banda, Hezbolá ha reclamat l’autoria d’estos últims atacs, enmig del repunt de les tensions a la frontera al fil dels enfrontaments deslligats després de l’inici de l’ofensiva militar sobre la Franja de Gaza després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

Durant les últimes setmanes han repuntat les tensions i el primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, va advertir recentment que l’Exèrcit israelià “està preparat per a una acció molt poderosa” en la frontera amb Líban. Per la seua banda, el líder del grup libanés, Hasán Nasralá, ha assegurat que si Hamás i Israel aconseguixen un alto el foc a Gaza, el grup posarà fi “sense condicions” als seus atacs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.