Mor una persona en un bombardeig d’Israel contra un vehicle al sud de Líban

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

Almenys una persona ha mort i una altra ha resultat ferida a causa d’un bombardeig executat per Israel contra un vehicle als voltants de la localitat de Chaqra, al sud de Líban, en el marc dels enfrontaments deslligats fa més de nou mesos amb el partit-milícia xiïta Hezbolá.

Segons les informacions arreplegades pel diari libanés ‘L’Orient-Le Jour’, almenys dos persones han sigut evacuades a un hospital després del bombardeig contra la furgoneta, si ben una d’elles ha mort hores després en un hospital, sense que ara com ara haja sigut identificada.

L’Exèrcit israelià ha confirmat en un comunicat publicat en la seua pàgina web la seua responsabilitat en l’atac i ha assegurat que en el vehicle viatjaven «terroristes d’Hezbolá». El grup libanés no s’ha pronunciat ara com ara sobre el succeït.

Així mateix, ha indicat que diversos drones llançats per Hezbolá han sigut interceptats durant les últimes hores, si ben alguns han impactat en el nord del país, provocant diversos incendis. L’Exèrcit ha recalcat que estos successos s’han saldat sense víctimes.

Per la seua banda, Hezbolá ha reclamat l’autoria d’estos últims atacs, enmig del repunt de les tensions a la frontera al fil dels enfrontaments deslligats després de l’inici de l’ofensiva militar sobre la Franja de Gaza després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

Durant les últimes setmanes han repuntat les tensions i el primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, va advertir recentment que l’Exèrcit israelià «està preparat per a una acció molt poderosa» en la frontera amb Líban. Per la seua banda, el líder del grup libanés, Hasán Nasralá, ha assegurat que si Hamás i Israel aconseguixen un alto el foc a Gaza, el grup posarà fi «sense condicions» als seus atacs.

Últimes notícies

Detingut a Torrent un home per agredir i amenaçar a la seua parella embarassada

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 28 anys per presumptes maltractaments físics i psicològics a la seua parella, a la qual hauria agredit durant l'embaràs i després del naixement del bebé.

Detingut a Oliva un jove per agredir a un vianant per a robar-li una cadena d’or

Un jove de 18 anys ha sigut detingut a Oliva acusat de colpejar en la cara a un vianant per a arrabassar-li una cadena d'or. La Guàrdia Civil ho va identificar gràcies a testimonis i va recuperar la joia sostreta.

‘El meu pare és un Millennial’, el llibre que acosta a la generació Alfa a la vida sense mòbil

‘El meu pare és un Millennial’ és una novel·la juvenil del professor Jorge Morcillo que explica a la generació Alfa com era créixer en els 90 i 2000 sense mòbils ni Internet per a millorar el diàleg amb els seus pares.

Possibles ruixats este dissabte a l’interior de Castelló i València i baixada de les màximes

El dissabte es presenta amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, augment de núvols a la vesprada i possibles ruixats a l'interior de Castelló i València, amb descens de les màximes en el nord i el litoral central.

Mor un copilot i el pilot resulta ferit molt greu en el Rallye de la Ceràmica a Castelló

Un greu accident en el segon tram del Rallye de la Ceràmica, en la carretera entre L'Alcora i Onda, causa la mort del copilot Samuel Ortiz i deixa molt greu al seu germà i pilot, Jordi.

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.