13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Mor una persona en un bombardeig d’Israel contra un vehicle al sud de Líban

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

Almenys una persona ha mort i una altra ha resultat ferida a causa d’un bombardeig executat per Israel contra un vehicle als voltants de la localitat de Chaqra, al sud de Líban, en el marc dels enfrontaments deslligats fa més de nou mesos amb el partit-milícia xiïta Hezbolá.

Segons les informacions arreplegades pel diari libanés ‘L’Orient-Le Jour’, almenys dos persones han sigut evacuades a un hospital després del bombardeig contra la furgoneta, si ben una d’elles ha mort hores després en un hospital, sense que ara com ara haja sigut identificada.

L’Exèrcit israelià ha confirmat en un comunicat publicat en la seua pàgina web la seua responsabilitat en l’atac i ha assegurat que en el vehicle viatjaven “terroristes d’Hezbolá”. El grup libanés no s’ha pronunciat ara com ara sobre el succeït.

Així mateix, ha indicat que diversos drones llançats per Hezbolá han sigut interceptats durant les últimes hores, si ben alguns han impactat en el nord del país, provocant diversos incendis. L’Exèrcit ha recalcat que estos successos s’han saldat sense víctimes.

Per la seua banda, Hezbolá ha reclamat l’autoria d’estos últims atacs, enmig del repunt de les tensions a la frontera al fil dels enfrontaments deslligats després de l’inici de l’ofensiva militar sobre la Franja de Gaza després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

Durant les últimes setmanes han repuntat les tensions i el primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, va advertir recentment que l’Exèrcit israelià “està preparat per a una acció molt poderosa” en la frontera amb Líban. Per la seua banda, el líder del grup libanés, Hasán Nasralá, ha assegurat que si Hamás i Israel aconseguixen un alto el foc a Gaza, el grup posarà fi “sense condicions” als seus atacs.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.