11.8 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Mor una persona en un bombardeig d’Israel contra un vehicle al sud de Líban

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

Almenys una persona ha mort i una altra ha resultat ferida a causa d’un bombardeig executat per Israel contra un vehicle als voltants de la localitat de Chaqra, al sud de Líban, en el marc dels enfrontaments deslligats fa més de nou mesos amb el partit-milícia xiïta Hezbolá.

Segons les informacions arreplegades pel diari libanés ‘L’Orient-Le Jour’, almenys dos persones han sigut evacuades a un hospital després del bombardeig contra la furgoneta, si ben una d’elles ha mort hores després en un hospital, sense que ara com ara haja sigut identificada.

L’Exèrcit israelià ha confirmat en un comunicat publicat en la seua pàgina web la seua responsabilitat en l’atac i ha assegurat que en el vehicle viatjaven “terroristes d’Hezbolá”. El grup libanés no s’ha pronunciat ara com ara sobre el succeït.

Així mateix, ha indicat que diversos drones llançats per Hezbolá han sigut interceptats durant les últimes hores, si ben alguns han impactat en el nord del país, provocant diversos incendis. L’Exèrcit ha recalcat que estos successos s’han saldat sense víctimes.

Per la seua banda, Hezbolá ha reclamat l’autoria d’estos últims atacs, enmig del repunt de les tensions a la frontera al fil dels enfrontaments deslligats després de l’inici de l’ofensiva militar sobre la Franja de Gaza després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

Durant les últimes setmanes han repuntat les tensions i el primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, va advertir recentment que l’Exèrcit israelià “està preparat per a una acció molt poderosa” en la frontera amb Líban. Per la seua banda, el líder del grup libanés, Hasán Nasralá, ha assegurat que si Hamás i Israel aconseguixen un alto el foc a Gaza, el grup posarà fi “sense condicions” als seus atacs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.