Morant defensa que la Comunitat té amb Sánchez ‘el millor finançament de la seua història’ i demana ‘serenitat’ a Mazón

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha enlletgit al president de la Generalitat, Carlos Mazón, que “parle de colp d’Estat Fiscal” –en referència a l’acord entre ERC i PSC per a la investidura de Salvador Illa al capdavant de l’executiu català– quan “la realitat és que, amb Pedro Sánchez com a president, la Comunitat Valenciana ha rebut la millor i major finançament de la seua història”.

Així s’ha manifestat este dimecres Morant, qui ha reclamat “menys hipèrboles i més serenitat” i ha recordat que “és un president socialista qui està garantint els recursos, ja que ara la Comunitat Valenciana rep 30.000 milions més que amb l’últim Govern del PP, un 50% més de finançament”.

En este sentit, la també ministra de Ciència i Universitats ha considerat que “l’acord aconseguit entre el PSC i ERC per a fer a Salvador Illa president és positiu, que avança pel camí de la convivència i la normalitat constitucional i política”.

En este punt, ha preguntat a Mazón “què està fent amb els milers de milions de més que està rebent de l’Estat”: “El que està fent és perdonar els impostos als quals més tenen, això sí és un atemptat fiscal i un atac a la solidaritat i al principi d’igualtat entre valencians”, ha exposat.

Així mateix, Morant ha insistit que “quan el senyor Mazón parla de colp d’Estat Fiscal està parlant del que ha donat ell a la Comunitat Valenciana llevant els impostos als quals més tenen, que són el 1% de la població, i restant 900 milions d’euros a la resta dels 5 milions de valencians i valencianes” una mesura que, ha recalcat, “ha tingut com a conseqüència una retallada en els pressupostos en les partides d’ocupació, d’innovació o d’educació”.

Finalment, la líder dels socialistes valencians ha reclamat “menys hipèrboles a l’hora de parlar de fiscalitat posat que Mazón no pot donar lliçons sobre igualtat, solidaritat i tampoc sobre corrupció on el PP té el podi olímpic amb la recent condemna a l’exvicealcalde de València, a l’anterior alcalde de Gandia del PP que està a les portes de presó o al seu pare polític Eduardo Zaplana que està a l’espera de sentència”.

Últimes notícies

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.