Morant defensa que la Comunitat té amb Sánchez ‘el millor finançament de la seua història’ i demana ‘serenitat’ a Mazón

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha enlletgit al president de la Generalitat, Carlos Mazón, que «parle de colp d’Estat Fiscal» –en referència a l’acord entre ERC i PSC per a la investidura de Salvador Illa al capdavant de l’executiu català– quan «la realitat és que, amb Pedro Sánchez com a president, la Comunitat Valenciana ha rebut la millor i major finançament de la seua història».

Així s’ha manifestat este dimecres Morant, qui ha reclamat «menys hipèrboles i més serenitat» i ha recordat que «és un president socialista qui està garantint els recursos, ja que ara la Comunitat Valenciana rep 30.000 milions més que amb l’últim Govern del PP, un 50% més de finançament».

En este sentit, la també ministra de Ciència i Universitats ha considerat que «l’acord aconseguit entre el PSC i ERC per a fer a Salvador Illa president és positiu, que avança pel camí de la convivència i la normalitat constitucional i política».

En este punt, ha preguntat a Mazón «què està fent amb els milers de milions de més que està rebent de l’Estat»: «El que està fent és perdonar els impostos als quals més tenen, això sí és un atemptat fiscal i un atac a la solidaritat i al principi d’igualtat entre valencians», ha exposat.

Així mateix, Morant ha insistit que «quan el senyor Mazón parla de colp d’Estat Fiscal està parlant del que ha donat ell a la Comunitat Valenciana llevant els impostos als quals més tenen, que són el 1% de la població, i restant 900 milions d’euros a la resta dels 5 milions de valencians i valencianes» una mesura que, ha recalcat, «ha tingut com a conseqüència una retallada en els pressupostos en les partides d’ocupació, d’innovació o d’educació».

Finalment, la líder dels socialistes valencians ha reclamat «menys hipèrboles a l’hora de parlar de fiscalitat posat que Mazón no pot donar lliçons sobre igualtat, solidaritat i tampoc sobre corrupció on el PP té el podi olímpic amb la recent condemna a l’exvicealcalde de València, a l’anterior alcalde de Gandia del PP que està a les portes de presó o al seu pare polític Eduardo Zaplana que està a l’espera de sentència».

Últimes notícies

Dos joies espanyoles fan el pas definitiu cap al draft de la NBA

Aday Mara i Sergio de Larrea han confirmat la seua presència en la llista d'entrades anticipades del draft de la NBA del 23 i 24 de juny, en què també destaca el mallorquí Baba Miller.

Mor un home en caure d’un penya-segat a la cala Advocat de Benissa

Un home ha mort este dissabte a última hora de la vesprada en precipitar-se des d’un penya-segat a la cala Advocat, al terme municipal de Benissa. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies del succés i tracta d’identificar la víctima.

Oratge estable este diumenge a la Comunitat amb més calor a l’interior de València

Este diumenge l’oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i més calor a l’interior de València.

Les persones amb diversitat funcional tindran millor accés als jutjats d’Alacant

La Conselleria de Justicia, Transparencia y Participación ha finalitzat unes obres de 371.712 euros per a eliminar barreres i millorar l’accessibilitat a la seu judicial d’Alacant del carrer Pardo Gimeno.

Oratge tranquil este diumenge: temperatures a l’alça i cel poc núvol en la Comunitat

Este diumenge l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc núvol, vent fluix i temperatures en lleuger ascens, sobretot les màximes a l’interior de la província de València.

Dubljevic penja les botes i el seu mític 14 quedarà retirat al València Basket

Bojan Dubljevic ha anunciat la seua retirada com a jugador professional i el València Basket retirarà el dorsal 14 de la primera plantilla masculina en homenatge al pivot montenegrí.

Crida de la UPV per a ajudar dues germanes de Gaza que han arribat a València

La Universitat Politècnica de València ha obert una campanya per arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per continuar estudiant.

Alumnat de música, dansa i arts plàstiques podrà optar a nous premis d’excel·lència a la Comunitat

Educació ha convocat els premis de les ensenyances professionals de Música, Dansa i Arts Plàstiques i Disseny del curs 2025-2026 per a distingir l’esforç i l’excel·lència acadèmica de l’alumnat de la Comunitat Valenciana.