11.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Morant defensa que la Comunitat té amb Sánchez ‘el millor finançament de la seua història’ i demana ‘serenitat’ a Mazón

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha enlletgit al president de la Generalitat, Carlos Mazón, que “parle de colp d’Estat Fiscal” –en referència a l’acord entre ERC i PSC per a la investidura de Salvador Illa al capdavant de l’executiu català– quan “la realitat és que, amb Pedro Sánchez com a president, la Comunitat Valenciana ha rebut la millor i major finançament de la seua història”.

Així s’ha manifestat este dimecres Morant, qui ha reclamat “menys hipèrboles i més serenitat” i ha recordat que “és un president socialista qui està garantint els recursos, ja que ara la Comunitat Valenciana rep 30.000 milions més que amb l’últim Govern del PP, un 50% més de finançament”.

En este sentit, la també ministra de Ciència i Universitats ha considerat que “l’acord aconseguit entre el PSC i ERC per a fer a Salvador Illa president és positiu, que avança pel camí de la convivència i la normalitat constitucional i política”.

En este punt, ha preguntat a Mazón “què està fent amb els milers de milions de més que està rebent de l’Estat”: “El que està fent és perdonar els impostos als quals més tenen, això sí és un atemptat fiscal i un atac a la solidaritat i al principi d’igualtat entre valencians”, ha exposat.

Així mateix, Morant ha insistit que “quan el senyor Mazón parla de colp d’Estat Fiscal està parlant del que ha donat ell a la Comunitat Valenciana llevant els impostos als quals més tenen, que són el 1% de la població, i restant 900 milions d’euros a la resta dels 5 milions de valencians i valencianes” una mesura que, ha recalcat, “ha tingut com a conseqüència una retallada en els pressupostos en les partides d’ocupació, d’innovació o d’educació”.

Finalment, la líder dels socialistes valencians ha reclamat “menys hipèrboles a l’hora de parlar de fiscalitat posat que Mazón no pot donar lliçons sobre igualtat, solidaritat i tampoc sobre corrupció on el PP té el podi olímpic amb la recent condemna a l’exvicealcalde de València, a l’anterior alcalde de Gandia del PP que està a les portes de presó o al seu pare polític Eduardo Zaplana que està a l’espera de sentència”.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.