Morant defensa que la Comunitat té amb Sánchez ‘el millor finançament de la seua història’ i demana ‘serenitat’ a Mazón

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha enlletgit al president de la Generalitat, Carlos Mazón, que “parle de colp d’Estat Fiscal” –en referència a l’acord entre ERC i PSC per a la investidura de Salvador Illa al capdavant de l’executiu català– quan “la realitat és que, amb Pedro Sánchez com a president, la Comunitat Valenciana ha rebut la millor i major finançament de la seua història”.

Així s’ha manifestat este dimecres Morant, qui ha reclamat “menys hipèrboles i més serenitat” i ha recordat que “és un president socialista qui està garantint els recursos, ja que ara la Comunitat Valenciana rep 30.000 milions més que amb l’últim Govern del PP, un 50% més de finançament”.

En este sentit, la també ministra de Ciència i Universitats ha considerat que “l’acord aconseguit entre el PSC i ERC per a fer a Salvador Illa president és positiu, que avança pel camí de la convivència i la normalitat constitucional i política”.

En este punt, ha preguntat a Mazón “què està fent amb els milers de milions de més que està rebent de l’Estat”: “El que està fent és perdonar els impostos als quals més tenen, això sí és un atemptat fiscal i un atac a la solidaritat i al principi d’igualtat entre valencians”, ha exposat.

Així mateix, Morant ha insistit que “quan el senyor Mazón parla de colp d’Estat Fiscal està parlant del que ha donat ell a la Comunitat Valenciana llevant els impostos als quals més tenen, que són el 1% de la població, i restant 900 milions d’euros a la resta dels 5 milions de valencians i valencianes” una mesura que, ha recalcat, “ha tingut com a conseqüència una retallada en els pressupostos en les partides d’ocupació, d’innovació o d’educació”.

Finalment, la líder dels socialistes valencians ha reclamat “menys hipèrboles a l’hora de parlar de fiscalitat posat que Mazón no pot donar lliçons sobre igualtat, solidaritat i tampoc sobre corrupció on el PP té el podi olímpic amb la recent condemna a l’exvicealcalde de València, a l’anterior alcalde de Gandia del PP que està a les portes de presó o al seu pare polític Eduardo Zaplana que està a l’espera de sentència”.

Anuncios

Últimes notícies

Elx i afició preparen una gran festa abans del decisiu partit davant l’Alabés

L'Elx celebrarà una festa amb la seua afició en el Fons Sud abans del dol clau davant l'Alabés, rival directe per la permanència, amb música, barres i gran recepció a l'equip.

Marcelino firma la seua tercera classificació del Vila-real per a la Champions i supera a Pellegrini

El Vila-real ha assegurat matemàticament la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, la sèptima de la seua història, i Marcelino suma ja tres classificacions, una més que Manuel Pellegrini.

Conselleria i sindicats exhibixen el seu xoc a Castelló davant la imminent vaga educativa

La consellera d'Educació i els sindicats escenifiquen a Castelló el seu profund desacord en plena escalada de mobilitzacions prèvies a la vaga educativa de l'11 de maig.

La Fiscalia demana 162 anys de presó a un acusat de gravar i difondre material pedòfil a Alacant

La Fiscalia sol·licita 162 anys de presó per a un home acusat de gravar a menors mitjançant videoconferència i compartir més de 2.000 arxius pedòfils en Internet.

CSIF exigix una rehabilitació urgent del CEIP Rosa Serrano de Paiporta per les humitats després de la dana

CSIF reclama a la Conselleria de Educacion i a l'Ajuntament de Paiporta una actuacion urgent i coordinada per a rehabilitar el CEIP Rosa Serrano, afectat per humitats i deterioració del forjat després de la dana d'octubre de 2024.

Les operacions immobiliàries cauen un 4,6% en la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

Les immobiliàries valencianes detecten una desacceleració del mercat de vivenda en la Comunitat, amb menys operacions i captacions, mentres el lloguer seguix molt tensionado i amb poca oferta.

Tres candidatures es disputen el Col·legi de Farmacèutics de València en les eleccions del diumenge

El Col·legi de Farmacèutics de València celebra este diumenge eleccions per a triar a la nova junta que succeirà a Jaime Giner, amb 5.155 col·legiats cridats a votar i tres candidatures en lliça.

Detingut a Alacant per fer-se passar per policia i parar cotxes per a tirar-se uns riures

Un home de 51 anys ha sigut detingut a Alacant acusat si es fes passar per policia per a detindre vehicles en la via pública amb l'excusa de tirar-se uns riures, utilitzant un cotxe amb rotatiu blau i peces amb emblemes policials.