Morant defensa que la Comunitat té amb Sánchez ‘el millor finançament de la seua història’ i demana ‘serenitat’ a Mazón

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha enlletgit al president de la Generalitat, Carlos Mazón, que “parle de colp d’Estat Fiscal” –en referència a l’acord entre ERC i PSC per a la investidura de Salvador Illa al capdavant de l’executiu català– quan “la realitat és que, amb Pedro Sánchez com a president, la Comunitat Valenciana ha rebut la millor i major finançament de la seua història”.

Així s’ha manifestat este dimecres Morant, qui ha reclamat “menys hipèrboles i més serenitat” i ha recordat que “és un president socialista qui està garantint els recursos, ja que ara la Comunitat Valenciana rep 30.000 milions més que amb l’últim Govern del PP, un 50% més de finançament”.

En este sentit, la també ministra de Ciència i Universitats ha considerat que “l’acord aconseguit entre el PSC i ERC per a fer a Salvador Illa president és positiu, que avança pel camí de la convivència i la normalitat constitucional i política”.

En este punt, ha preguntat a Mazón “què està fent amb els milers de milions de més que està rebent de l’Estat”: “El que està fent és perdonar els impostos als quals més tenen, això sí és un atemptat fiscal i un atac a la solidaritat i al principi d’igualtat entre valencians”, ha exposat.

Així mateix, Morant ha insistit que “quan el senyor Mazón parla de colp d’Estat Fiscal està parlant del que ha donat ell a la Comunitat Valenciana llevant els impostos als quals més tenen, que són el 1% de la població, i restant 900 milions d’euros a la resta dels 5 milions de valencians i valencianes” una mesura que, ha recalcat, “ha tingut com a conseqüència una retallada en els pressupostos en les partides d’ocupació, d’innovació o d’educació”.

Finalment, la líder dels socialistes valencians ha reclamat “menys hipèrboles a l’hora de parlar de fiscalitat posat que Mazón no pot donar lliçons sobre igualtat, solidaritat i tampoc sobre corrupció on el PP té el podi olímpic amb la recent condemna a l’exvicealcalde de València, a l’anterior alcalde de Gandia del PP que està a les portes de presó o al seu pare polític Eduardo Zaplana que està a l’espera de sentència”.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.