Moreno assegura que les noves direccions del TEM i La Mutant estaran cobertes abans que acabe l’any

Agraïx la labor d’Artigot a El Musical i sol·licitarà al nou responsable que «seguisca la mateixa línia editorial»

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El regidor de Cultura de l’Ajuntament de València, José Luis Moreno, ha assegurat que les noves direccions, tant del Teatre El Musical (TEM), actualment dirigit per Juanma Artigot, com el de la Mutant, dirigit per Tatiana Clavel, estaran cobertes abans que acabe l’any.

En estos termes s’ha expressat Moreno hui dimarts a preguntes dels mitjans després de la presentació de la nova programació del TEM –de setembre a gener– en la qual el regidor ha explicat que ambdues places eixiran pròximament a concurs i només podran estar cobertes per professional funcionari.

En este sentit, ha assenyalat que la fi del contracte d’Artigot es deu a «un problema administratiu» a causa que està ocupant una plaça de directiu que està plantejada per a impulsar projectes que té una durada màxima de tres anys i que, encara que la seua vinculació finalitzava el passat any, es va dur a terme una pròrroga d’un any més de durada però que no es pot allargar més.

«A mi m’haguera agradat que seguira, la veritat, però és veritat que és un tema administratiu que estava ja programat i que no podia fer res», ha postil·lat.

D’esta manera, José Luis Moreno ha aclarit que el programador del TEM no podria optar a la plaça ja que «únicament» es poden presentar funcionaris, mentre que, en el cas de la responsable de la Mutant, sí que podria presentar-se ja que és funcionària.

«Crec que està obert a totes les administracions públiques perquè, lògicament, hi ha gent de Generalitat, Diputació o fins i tot en la Universitat que es podran presentar perquè tenen aquest perfil. Però en principi van a convocar en breu i es preveu que estiguen cobertes abans que acabe l’any», ha indicat.

MANTENIR LA LÍNIA DEL TEATRE

Qüestionat per la continuïtat de la programació a partir de febrer, el regidor ha assenyalat que «tot el que estiga programat a partir del mes de gener es va a mantenir entre qui entre».

Referent a això, ha subratllat que l’elecció del nou director respon a criteris «purament funcionarials» i «objectius» lloc que «no es valoren projectes».

Per això, ha incidit que, des de la regidoria que lidera, es va a sol·licitar a la persona que vinga que «seguisca la mateixa línia editorial que tenia el teatre».

«No pot ser que per canvis de gestors es canvie radicalment les formes d’un espai, llevat que fóra necessari, però en aquest cas considerem que no. La línia que seguix el teatre és idònia i és la que ha de continuar perquè ho fa diferent a la resta d’espais de la ciutat», ha asseverat.

No obstant això, el regidor de cultura ha aprofitat la seua intervenció per a agrair tot l’esforç i el treball realitzat per Juanma Artigot durant estos quatre anys i ha posat en valor la programació que ha desenvolupat per a estos mesos per a la qual «ha buscat una línia diferent a la resta d’espais escènics de la ciutat, que s’ha consolidat i que està arribant al públic».

«Per la meua part, no només José Luis Moreno, el regidor, i des de l’Ajuntament de València, moltes gràcies per tot el que has fet. Esperem que ens puguem trobar, que puguem seguir treballant junts d’alguna manera», ha indicat.

TEM CONSOLIDAT COM A ESPAI «OBERT I VIU»

Per la seua banda, Artigot també ha agraït el treball realitzat per «tot el personal del teatre» i ha enaltit els assoliments del TEM que «s’ha consolidat com un espai obert, un espai viu».

«És un contenidor cultural que crec que ha aconseguit una identitat, una veu pròpia en aquesta ciutat, que ha ajustat les necessitats del públic, tant dins de l’entorn de la ciutat, com en proximitat», ha ressaltat.

En esta línia, el director del Musical ha assenyalat que els tres pilars «fonamentals» que han mantingut este projecte han sigut «la programació artística, el treball de formació amb tallers, i una part molt important social, que és la mediació i les activitats que hem anat generant per a aquest intercanvi».

«És un espai que ha sigut d’acolliment i acompanyament a tota la creació local, ja no només amb les produccions i exhibicions, sinó que sempre hem obert estos espais a qualsevol persona creadora d’esta ciutat. I cree també que és un espai que s’ha convertit en una referència tant nacional com a local, i ha transitat per totes les disciplines, des de les arts vives, l’experimentació sonora, teatre, música, tant contemporània, com les reformes, instal·lacions, arts plàstiques i la poesia experimental», ha reivindicat.

Últimes notícies

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.