Moreno assegura que les noves direccions del TEM i La Mutant estaran cobertes abans que acabe l’any

Agraïx la labor d’Artigot a El Musical i sol·licitarà al nou responsable que «seguisca la mateixa línia editorial»

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El regidor de Cultura de l’Ajuntament de València, José Luis Moreno, ha assegurat que les noves direccions, tant del Teatre El Musical (TEM), actualment dirigit per Juanma Artigot, com el de la Mutant, dirigit per Tatiana Clavel, estaran cobertes abans que acabe l’any.

En estos termes s’ha expressat Moreno hui dimarts a preguntes dels mitjans després de la presentació de la nova programació del TEM –de setembre a gener– en la qual el regidor ha explicat que ambdues places eixiran pròximament a concurs i només podran estar cobertes per professional funcionari.

En este sentit, ha assenyalat que la fi del contracte d’Artigot es deu a «un problema administratiu» a causa que està ocupant una plaça de directiu que està plantejada per a impulsar projectes que té una durada màxima de tres anys i que, encara que la seua vinculació finalitzava el passat any, es va dur a terme una pròrroga d’un any més de durada però que no es pot allargar més.

«A mi m’haguera agradat que seguira, la veritat, però és veritat que és un tema administratiu que estava ja programat i que no podia fer res», ha postil·lat.

D’esta manera, José Luis Moreno ha aclarit que el programador del TEM no podria optar a la plaça ja que «únicament» es poden presentar funcionaris, mentre que, en el cas de la responsable de la Mutant, sí que podria presentar-se ja que és funcionària.

«Crec que està obert a totes les administracions públiques perquè, lògicament, hi ha gent de Generalitat, Diputació o fins i tot en la Universitat que es podran presentar perquè tenen aquest perfil. Però en principi van a convocar en breu i es preveu que estiguen cobertes abans que acabe l’any», ha indicat.

MANTENIR LA LÍNIA DEL TEATRE

Qüestionat per la continuïtat de la programació a partir de febrer, el regidor ha assenyalat que «tot el que estiga programat a partir del mes de gener es va a mantenir entre qui entre».

Referent a això, ha subratllat que l’elecció del nou director respon a criteris «purament funcionarials» i «objectius» lloc que «no es valoren projectes».

Per això, ha incidit que, des de la regidoria que lidera, es va a sol·licitar a la persona que vinga que «seguisca la mateixa línia editorial que tenia el teatre».

«No pot ser que per canvis de gestors es canvie radicalment les formes d’un espai, llevat que fóra necessari, però en aquest cas considerem que no. La línia que seguix el teatre és idònia i és la que ha de continuar perquè ho fa diferent a la resta d’espais de la ciutat», ha asseverat.

No obstant això, el regidor de cultura ha aprofitat la seua intervenció per a agrair tot l’esforç i el treball realitzat per Juanma Artigot durant estos quatre anys i ha posat en valor la programació que ha desenvolupat per a estos mesos per a la qual «ha buscat una línia diferent a la resta d’espais escènics de la ciutat, que s’ha consolidat i que està arribant al públic».

«Per la meua part, no només José Luis Moreno, el regidor, i des de l’Ajuntament de València, moltes gràcies per tot el que has fet. Esperem que ens puguem trobar, que puguem seguir treballant junts d’alguna manera», ha indicat.

TEM CONSOLIDAT COM A ESPAI «OBERT I VIU»

Per la seua banda, Artigot també ha agraït el treball realitzat per «tot el personal del teatre» i ha enaltit els assoliments del TEM que «s’ha consolidat com un espai obert, un espai viu».

«És un contenidor cultural que crec que ha aconseguit una identitat, una veu pròpia en aquesta ciutat, que ha ajustat les necessitats del públic, tant dins de l’entorn de la ciutat, com en proximitat», ha ressaltat.

En esta línia, el director del Musical ha assenyalat que els tres pilars «fonamentals» que han mantingut este projecte han sigut «la programació artística, el treball de formació amb tallers, i una part molt important social, que és la mediació i les activitats que hem anat generant per a aquest intercanvi».

«És un espai que ha sigut d’acolliment i acompanyament a tota la creació local, ja no només amb les produccions i exhibicions, sinó que sempre hem obert estos espais a qualsevol persona creadora d’esta ciutat. I cree també que és un espai que s’ha convertit en una referència tant nacional com a local, i ha transitat per totes les disciplines, des de les arts vives, l’experimentació sonora, teatre, música, tant contemporània, com les reformes, instal·lacions, arts plàstiques i la poesia experimental», ha reivindicat.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.