Moreno assegura que les noves direccions del TEM i La Mutant estaran cobertes abans que acabe l’any

Agraïx la labor d’Artigot a El Musical i sol·licitarà al nou responsable que «seguisca la mateixa línia editorial»

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El regidor de Cultura de l’Ajuntament de València, José Luis Moreno, ha assegurat que les noves direccions, tant del Teatre El Musical (TEM), actualment dirigit per Juanma Artigot, com el de la Mutant, dirigit per Tatiana Clavel, estaran cobertes abans que acabe l’any.

En estos termes s’ha expressat Moreno hui dimarts a preguntes dels mitjans després de la presentació de la nova programació del TEM –de setembre a gener– en la qual el regidor ha explicat que ambdues places eixiran pròximament a concurs i només podran estar cobertes per professional funcionari.

En este sentit, ha assenyalat que la fi del contracte d’Artigot es deu a «un problema administratiu» a causa que està ocupant una plaça de directiu que està plantejada per a impulsar projectes que té una durada màxima de tres anys i que, encara que la seua vinculació finalitzava el passat any, es va dur a terme una pròrroga d’un any més de durada però que no es pot allargar més.

«A mi m’haguera agradat que seguira, la veritat, però és veritat que és un tema administratiu que estava ja programat i que no podia fer res», ha postil·lat.

D’esta manera, José Luis Moreno ha aclarit que el programador del TEM no podria optar a la plaça ja que «únicament» es poden presentar funcionaris, mentre que, en el cas de la responsable de la Mutant, sí que podria presentar-se ja que és funcionària.

«Crec que està obert a totes les administracions públiques perquè, lògicament, hi ha gent de Generalitat, Diputació o fins i tot en la Universitat que es podran presentar perquè tenen aquest perfil. Però en principi van a convocar en breu i es preveu que estiguen cobertes abans que acabe l’any», ha indicat.

MANTENIR LA LÍNIA DEL TEATRE

Qüestionat per la continuïtat de la programació a partir de febrer, el regidor ha assenyalat que «tot el que estiga programat a partir del mes de gener es va a mantenir entre qui entre».

Referent a això, ha subratllat que l’elecció del nou director respon a criteris «purament funcionarials» i «objectius» lloc que «no es valoren projectes».

Per això, ha incidit que, des de la regidoria que lidera, es va a sol·licitar a la persona que vinga que «seguisca la mateixa línia editorial que tenia el teatre».

«No pot ser que per canvis de gestors es canvie radicalment les formes d’un espai, llevat que fóra necessari, però en aquest cas considerem que no. La línia que seguix el teatre és idònia i és la que ha de continuar perquè ho fa diferent a la resta d’espais de la ciutat», ha asseverat.

No obstant això, el regidor de cultura ha aprofitat la seua intervenció per a agrair tot l’esforç i el treball realitzat per Juanma Artigot durant estos quatre anys i ha posat en valor la programació que ha desenvolupat per a estos mesos per a la qual «ha buscat una línia diferent a la resta d’espais escènics de la ciutat, que s’ha consolidat i que està arribant al públic».

«Per la meua part, no només José Luis Moreno, el regidor, i des de l’Ajuntament de València, moltes gràcies per tot el que has fet. Esperem que ens puguem trobar, que puguem seguir treballant junts d’alguna manera», ha indicat.

TEM CONSOLIDAT COM A ESPAI «OBERT I VIU»

Per la seua banda, Artigot també ha agraït el treball realitzat per «tot el personal del teatre» i ha enaltit els assoliments del TEM que «s’ha consolidat com un espai obert, un espai viu».

«És un contenidor cultural que crec que ha aconseguit una identitat, una veu pròpia en aquesta ciutat, que ha ajustat les necessitats del públic, tant dins de l’entorn de la ciutat, com en proximitat», ha ressaltat.

En esta línia, el director del Musical ha assenyalat que els tres pilars «fonamentals» que han mantingut este projecte han sigut «la programació artística, el treball de formació amb tallers, i una part molt important social, que és la mediació i les activitats que hem anat generant per a aquest intercanvi».

«És un espai que ha sigut d’acolliment i acompanyament a tota la creació local, ja no només amb les produccions i exhibicions, sinó que sempre hem obert estos espais a qualsevol persona creadora d’esta ciutat. I cree també que és un espai que s’ha convertit en una referència tant nacional com a local, i ha transitat per totes les disciplines, des de les arts vives, l’experimentació sonora, teatre, música, tant contemporània, com les reformes, instal·lacions, arts plàstiques i la poesia experimental», ha reivindicat.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.