11.8 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Moreno assegura que les noves direccions del TEM i La Mutant estaran cobertes abans que acabe l’any

Agraïx la labor d’Artigot a El Musical i sol·licitarà al nou responsable que “seguisca la mateixa línia editorial”

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El regidor de Cultura de l’Ajuntament de València, José Luis Moreno, ha assegurat que les noves direccions, tant del Teatre El Musical (TEM), actualment dirigit per Juanma Artigot, com el de la Mutant, dirigit per Tatiana Clavel, estaran cobertes abans que acabe l’any.

En estos termes s’ha expressat Moreno hui dimarts a preguntes dels mitjans després de la presentació de la nova programació del TEM –de setembre a gener– en la qual el regidor ha explicat que ambdues places eixiran pròximament a concurs i només podran estar cobertes per professional funcionari.

En este sentit, ha assenyalat que la fi del contracte d’Artigot es deu a “un problema administratiu” a causa que està ocupant una plaça de directiu que està plantejada per a impulsar projectes que té una durada màxima de tres anys i que, encara que la seua vinculació finalitzava el passat any, es va dur a terme una pròrroga d’un any més de durada però que no es pot allargar més.

“A mi m’haguera agradat que seguira, la veritat, però és veritat que és un tema administratiu que estava ja programat i que no podia fer res”, ha postil·lat.

D’esta manera, José Luis Moreno ha aclarit que el programador del TEM no podria optar a la plaça ja que “únicament” es poden presentar funcionaris, mentre que, en el cas de la responsable de la Mutant, sí que podria presentar-se ja que és funcionària.

“Crec que està obert a totes les administracions públiques perquè, lògicament, hi ha gent de Generalitat, Diputació o fins i tot en la Universitat que es podran presentar perquè tenen aquest perfil. Però en principi van a convocar en breu i es preveu que estiguen cobertes abans que acabe l’any”, ha indicat.

MANTENIR LA LÍNIA DEL TEATRE

Qüestionat per la continuïtat de la programació a partir de febrer, el regidor ha assenyalat que “tot el que estiga programat a partir del mes de gener es va a mantenir entre qui entre”.

Referent a això, ha subratllat que l’elecció del nou director respon a criteris “purament funcionarials” i “objectius” lloc que “no es valoren projectes”.

Per això, ha incidit que, des de la regidoria que lidera, es va a sol·licitar a la persona que vinga que “seguisca la mateixa línia editorial que tenia el teatre”.

“No pot ser que per canvis de gestors es canvie radicalment les formes d’un espai, llevat que fóra necessari, però en aquest cas considerem que no. La línia que seguix el teatre és idònia i és la que ha de continuar perquè ho fa diferent a la resta d’espais de la ciutat”, ha asseverat.

No obstant això, el regidor de cultura ha aprofitat la seua intervenció per a agrair tot l’esforç i el treball realitzat per Juanma Artigot durant estos quatre anys i ha posat en valor la programació que ha desenvolupat per a estos mesos per a la qual “ha buscat una línia diferent a la resta d’espais escènics de la ciutat, que s’ha consolidat i que està arribant al públic”.

“Per la meua part, no només José Luis Moreno, el regidor, i des de l’Ajuntament de València, moltes gràcies per tot el que has fet. Esperem que ens puguem trobar, que puguem seguir treballant junts d’alguna manera”, ha indicat.

TEM CONSOLIDAT COM A ESPAI “OBERT I VIU”

Per la seua banda, Artigot també ha agraït el treball realitzat per “tot el personal del teatre” i ha enaltit els assoliments del TEM que “s’ha consolidat com un espai obert, un espai viu”.

“És un contenidor cultural que crec que ha aconseguit una identitat, una veu pròpia en aquesta ciutat, que ha ajustat les necessitats del públic, tant dins de l’entorn de la ciutat, com en proximitat”, ha ressaltat.

En esta línia, el director del Musical ha assenyalat que els tres pilars “fonamentals” que han mantingut este projecte han sigut “la programació artística, el treball de formació amb tallers, i una part molt important social, que és la mediació i les activitats que hem anat generant per a aquest intercanvi”.

“És un espai que ha sigut d’acolliment i acompanyament a tota la creació local, ja no només amb les produccions i exhibicions, sinó que sempre hem obert estos espais a qualsevol persona creadora d’esta ciutat. I cree també que és un espai que s’ha convertit en una referència tant nacional com a local, i ha transitat per totes les disciplines, des de les arts vives, l’experimentació sonora, teatre, música, tant contemporània, com les reformes, instal·lacions, arts plàstiques i la poesia experimental”, ha reivindicat.

Últimes notícies

Morant s’oferix a reunir-se amb Pérez Llorca i li retrau la seua posició incòmoda pel finançament

La ministra ha oferit una trobada al president però ha considerat que evita la cita per la seua posició incòmoda davant el finançament. Ha criticat el rebuig a la proposta estatal amb 3.700 milions i un fons climàtic, i ha defés seguir amb la reconstrucció després de la dana mentres perfila el seu projecte per a la Generalitat.

Espanya busca davant Anglaterra els seus primers punts a València

Espanya buscarà este dissabte (11.00 hores) davant Anglaterra els seus primers punts en la FIH Pro League a València després del 3-4 davant Països Baixos. Anglaterra arriba amb confiança després del 2-2 i el 3-1 en penals enfront dels neerlandesos.

Sarabia va reiterar la seua confiança que l’Elx tornarà a créixer

Eder Sarabia va reafirmar que, malgrat la mala ratxa, l'Elx tornarà a créixer després del tancament del mercat. A sis punts del descens, afronta un dol exigent a Sant Sebastià i prepara el debut de Tete Morente i Gonzalo Villar.

Anticorrupció ja ha rebut les denúncies per les irregularitats de les VPP d’Alacant

Anticorrupció ha rebut les denúncies de la Conselleria de Vivenda, l'Ajuntament i PSPV-PSOE i Sumar per suposades irregularitats en VPP de la Platja de Sant Joan. El cas suma dimissions i l'alcalde anuncia retracte i comissions d'investigació.

Més de 800 actuacions pel vent a València i un centenar a Torrent

Bombers han atés més de 500 avisos i la Policia Local prop de 300 pel temporal, amb dos ferits en la capital. Torrent ha gestionat al voltant de 100 incidències sense danys personals.

Troben un cadàver en una platja de Peníscola

Un veí va alertar de la troballa a primera hora i la Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de les perquisicions. Es treballa per a esclarir identitat i circumstàncies.

Morant marca línies roges: les dones socialistes no toleren puters ni assetjadors

Diana Morant ha afirmat a València que les dones del PSPV i del PSOE ja no toleren 'puters' ni assetjadors i ha vinculat la seua posició al cas d'Almussafes. Ha recalcat que no seran responsables d'actituds masclistes de companys.

Caravaning preveu 2 milions en negoci i fregar els 20.000 visitants

La 33 edició de Caravaning ha arrancat en Fira Alacant amb la meta de moure més de 2 milions d'euros i acostar-se als 20.000 visitants, amb 65 empreses expositores.