Moreno assegura que les noves direccions del TEM i La Mutant estaran cobertes abans que acabe l’any

Agraïx la labor d’Artigot a El Musical i sol·licitarà al nou responsable que “seguisca la mateixa línia editorial”

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El regidor de Cultura de l’Ajuntament de València, José Luis Moreno, ha assegurat que les noves direccions, tant del Teatre El Musical (TEM), actualment dirigit per Juanma Artigot, com el de la Mutant, dirigit per Tatiana Clavel, estaran cobertes abans que acabe l’any.

En estos termes s’ha expressat Moreno hui dimarts a preguntes dels mitjans després de la presentació de la nova programació del TEM –de setembre a gener– en la qual el regidor ha explicat que ambdues places eixiran pròximament a concurs i només podran estar cobertes per professional funcionari.

En este sentit, ha assenyalat que la fi del contracte d’Artigot es deu a “un problema administratiu” a causa que està ocupant una plaça de directiu que està plantejada per a impulsar projectes que té una durada màxima de tres anys i que, encara que la seua vinculació finalitzava el passat any, es va dur a terme una pròrroga d’un any més de durada però que no es pot allargar més.

“A mi m’haguera agradat que seguira, la veritat, però és veritat que és un tema administratiu que estava ja programat i que no podia fer res”, ha postil·lat.

D’esta manera, José Luis Moreno ha aclarit que el programador del TEM no podria optar a la plaça ja que “únicament” es poden presentar funcionaris, mentre que, en el cas de la responsable de la Mutant, sí que podria presentar-se ja que és funcionària.

“Crec que està obert a totes les administracions públiques perquè, lògicament, hi ha gent de Generalitat, Diputació o fins i tot en la Universitat que es podran presentar perquè tenen aquest perfil. Però en principi van a convocar en breu i es preveu que estiguen cobertes abans que acabe l’any”, ha indicat.

MANTENIR LA LÍNIA DEL TEATRE

Qüestionat per la continuïtat de la programació a partir de febrer, el regidor ha assenyalat que “tot el que estiga programat a partir del mes de gener es va a mantenir entre qui entre”.

Referent a això, ha subratllat que l’elecció del nou director respon a criteris “purament funcionarials” i “objectius” lloc que “no es valoren projectes”.

Per això, ha incidit que, des de la regidoria que lidera, es va a sol·licitar a la persona que vinga que “seguisca la mateixa línia editorial que tenia el teatre”.

“No pot ser que per canvis de gestors es canvie radicalment les formes d’un espai, llevat que fóra necessari, però en aquest cas considerem que no. La línia que seguix el teatre és idònia i és la que ha de continuar perquè ho fa diferent a la resta d’espais de la ciutat”, ha asseverat.

No obstant això, el regidor de cultura ha aprofitat la seua intervenció per a agrair tot l’esforç i el treball realitzat per Juanma Artigot durant estos quatre anys i ha posat en valor la programació que ha desenvolupat per a estos mesos per a la qual “ha buscat una línia diferent a la resta d’espais escènics de la ciutat, que s’ha consolidat i que està arribant al públic”.

“Per la meua part, no només José Luis Moreno, el regidor, i des de l’Ajuntament de València, moltes gràcies per tot el que has fet. Esperem que ens puguem trobar, que puguem seguir treballant junts d’alguna manera”, ha indicat.

TEM CONSOLIDAT COM A ESPAI “OBERT I VIU”

Per la seua banda, Artigot també ha agraït el treball realitzat per “tot el personal del teatre” i ha enaltit els assoliments del TEM que “s’ha consolidat com un espai obert, un espai viu”.

“És un contenidor cultural que crec que ha aconseguit una identitat, una veu pròpia en aquesta ciutat, que ha ajustat les necessitats del públic, tant dins de l’entorn de la ciutat, com en proximitat”, ha ressaltat.

En esta línia, el director del Musical ha assenyalat que els tres pilars “fonamentals” que han mantingut este projecte han sigut “la programació artística, el treball de formació amb tallers, i una part molt important social, que és la mediació i les activitats que hem anat generant per a aquest intercanvi”.

“És un espai que ha sigut d’acolliment i acompanyament a tota la creació local, ja no només amb les produccions i exhibicions, sinó que sempre hem obert estos espais a qualsevol persona creadora d’esta ciutat. I cree també que és un espai que s’ha convertit en una referència tant nacional com a local, i ha transitat per totes les disciplines, des de les arts vives, l’experimentació sonora, teatre, música, tant contemporània, com les reformes, instal·lacions, arts plàstiques i la poesia experimental”, ha reivindicat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.