27 morts en el Pakistan per una forta tempesta en el desert en plena sequera

Els llamps han estat els principals causants de les morts

Els llamps han sigut els principals causants de les morts | Arxiu

 

27 persones han mort en el Pakistan a causa d’una forta tempesta que ha arrasat una zona desèrtica del sud del país molt castigada per una històrica sequera que s’arrossegava des de feia temps. Pareix que l’impacte d’alguns llamps seria la principal causa d’estes morts, tot i que les pluges també han sigut molt fortes.

 

Les autoritats locals han declarat l’estat d’emergència i ja han enviat equips d’emergència al desert de Thar, en la província de Sindh, per a socórrer a les víctimes d’esta tragèdia que s’ha produït de nit, segons ha explicat el mateix portaveu del govern provincial, Saeed Ghani.

 

 

En este sentit, dones i xiquets han sigut traslladats a centres hospitalaris degut a les ferides que els han causat els llamps i la caiguda d’algunes estructures, que no han suportat la força de l’aigua. A més, un mínim de tres districtes, com ara Tharparkar, Mirpurkhas i Sukkur, s’han vist greument afectats per les fortes pluges que van començar dijous i que han continuat divendres.

 

Les inundacions, l’erosió de la terra, els núvols, les sequeres i el ‘smog’ que provoquen una baixa qualitat de l’aire han augmentat en el Pakistan en els últims anys, cosa que fa que els fenòmens meteorològics siguen cada volta més extrems.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València afronta un avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus

La Comunitat Valenciana està entre els territoris més afectats per l’onada de calor, amb avís roig a la província de València i avisos per altes temperatures i tempestes en diversos punts del país, segons Aemet.

Nit tòrrida a la Comunitat: Alcoi registra una mínima de 29,6 graus

La passada matinada ha deixat mínimes de fins a 29,6 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats de la Comunitat Valenciana, en una nova nit tòrrida abans d’un nou episodi de calor intens i prolongat.

S’ensorra un edifici de tres plantes a Benetússer després d’evacuar tots els veïns

Un edifici de tres plantes al carrer Las Américas de Benetússer s’ha ensorrat de matinada després que els veïns foren evacuats en detectar-se esquerdes i sorolls, sense causar ferits.

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.