27 morts en el Pakistan per una forta tempesta en el desert en plena sequera

Els llamps han estat els principals causants de les morts

Els llamps han sigut els principals causants de les morts | Arxiu

 

27 persones han mort en el Pakistan a causa d’una forta tempesta que ha arrasat una zona desèrtica del sud del país molt castigada per una històrica sequera que s’arrossegava des de feia temps. Pareix que l’impacte d’alguns llamps seria la principal causa d’estes morts, tot i que les pluges també han sigut molt fortes.

 

Les autoritats locals han declarat l’estat d’emergència i ja han enviat equips d’emergència al desert de Thar, en la província de Sindh, per a socórrer a les víctimes d’esta tragèdia que s’ha produït de nit, segons ha explicat el mateix portaveu del govern provincial, Saeed Ghani.

 

 

En este sentit, dones i xiquets han sigut traslladats a centres hospitalaris degut a les ferides que els han causat els llamps i la caiguda d’algunes estructures, que no han suportat la força de l’aigua. A més, un mínim de tres districtes, com ara Tharparkar, Mirpurkhas i Sukkur, s’han vist greument afectats per les fortes pluges que van començar dijous i que han continuat divendres.

 

Les inundacions, l’erosió de la terra, els núvols, les sequeres i el ‘smog’ que provoquen una baixa qualitat de l’aire han augmentat en el Pakistan en els últims anys, cosa que fa que els fenòmens meteorològics siguen cada volta més extrems.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.