Municipis de l’Horta Sud creen una comissió de reconstrucció per a evitar estar ‘condemnats a patir anys de carències’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Mancomunitat de l’Horta Sud ha donat llum verda a la creació d’una comissió de reconstrucció després de la dana del passat 29 d’octubre per a impulsar accions, estudis i plans conjunts per a «reconstruir junts» la comarca amb «la mirada posada en el futur».

La proposta formulada pel president d’esta entitat, José F. Cabanes, té per objectiu crear un grup de treball per a organitzar jornades i encarregar els estudis que diagnostiquen la situació en la qual ha quedat la comarca. «De forma individual estem condemnats a patir anys de carències», ha advertit.

D’esta manera s’ha acordat en la primera reunió presencial després de la dana, a la qual han assistit alcaldes i edils de municipis de la comarca. L’assumpte s’ha abordat en les set comissions informatives convocades i en la junta de govern local, segons ha informat la Mancomunitat en un comunicat.

La jornada s’ha iniciat amb la visita de l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la regidora de Cultura Festiva, Maria Beltrán, que han formalitzat un donatiu d’11.700 euros al compte solidari de la Mancomunitat, fruit de la recaptació que el consistori de la capital de la Costanera ha aconseguit amb les visites al Belén.

«Vull traslladar-vos tot el meu suport. És molt encoratjador veure a tants alcaldes i alcaldesses tirar endavant dia a dia encara que no tota la ciutadania entenga el que ha passat. Estarem ací per al que necessiteu», ha manifestat Cerdà.

A continuació, en les comissions, el president de la Mancomunitat ha subratllat que la dana «ha impactat sobre la nostra comarca, destruint tot allò que havíem construït durant més de 40 anys de democràcia municipal. I ara, no volem ser una comarca de segona». «La nostra gent mereix tornar a tenir com més prompte millor tots els servicis que ens han fet ser líders a la Comunitat Valenciana», ha reivindicat.

Tal com s’ha acordat, la comissió integrarà a la Diputació de València, en la figura de l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, i la Mancomunitat proposarà que s’integren en els grups de treball els «principals agents socials comarcals» com la Fundació Horta Sud, l’Ideco, el Col·lectiu Soteranya, l’empresariat i el comerç.

Últimes notícies

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.

L’atur baixa en la Comunitat Valenciana al maig i se situa en 284.096 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va descendir al maig en 1.654 persones respecte a abril, un 0,58% menys, fins a situar el total d'aturades en 284.096.

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.