Municipis de l’Horta Sud creen una comissió de reconstrucció per a evitar estar ‘condemnats a patir anys de carències’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Mancomunitat de l’Horta Sud ha donat llum verda a la creació d’una comissió de reconstrucció després de la dana del passat 29 d’octubre per a impulsar accions, estudis i plans conjunts per a “reconstruir junts” la comarca amb “la mirada posada en el futur”.

La proposta formulada pel president d’esta entitat, José F. Cabanes, té per objectiu crear un grup de treball per a organitzar jornades i encarregar els estudis que diagnostiquen la situació en la qual ha quedat la comarca. “De forma individual estem condemnats a patir anys de carències”, ha advertit.

D’esta manera s’ha acordat en la primera reunió presencial després de la dana, a la qual han assistit alcaldes i edils de municipis de la comarca. L’assumpte s’ha abordat en les set comissions informatives convocades i en la junta de govern local, segons ha informat la Mancomunitat en un comunicat.

La jornada s’ha iniciat amb la visita de l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la regidora de Cultura Festiva, Maria Beltrán, que han formalitzat un donatiu d’11.700 euros al compte solidari de la Mancomunitat, fruit de la recaptació que el consistori de la capital de la Costanera ha aconseguit amb les visites al Belén.

“Vull traslladar-vos tot el meu suport. És molt encoratjador veure a tants alcaldes i alcaldesses tirar endavant dia a dia encara que no tota la ciutadania entenga el que ha passat. Estarem ací per al que necessiteu”, ha manifestat Cerdà.

A continuació, en les comissions, el president de la Mancomunitat ha subratllat que la dana “ha impactat sobre la nostra comarca, destruint tot allò que havíem construït durant més de 40 anys de democràcia municipal. I ara, no volem ser una comarca de segona”. “La nostra gent mereix tornar a tenir com més prompte millor tots els servicis que ens han fet ser líders a la Comunitat Valenciana”, ha reivindicat.

Tal com s’ha acordat, la comissió integrarà a la Diputació de València, en la figura de l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, i la Mancomunitat proposarà que s’integren en els grups de treball els “principals agents socials comarcals” com la Fundació Horta Sud, l’Ideco, el Col·lectiu Soteranya, l’empresariat i el comerç.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx firma un triomf vital davant un Atlètic en inferioritat

L'Elx s'imposa 3-2 a un Atlètic amb moltes baixes i més d'una hora en inferioritat, i fa un pas clau en la lluita per la permanència en LaLiga.

L’Elx remunta a un Atlètic en inferioritat i s’agarra a la permanència

L'Elx va véncer 3-2 a l'Atlètic de Madrid, que va jugar amb un menys gran part del partit, i va fer un pas important en la seua lluita per eixir del descens.

El Segell de Patrimoni Europeu a la Nau reconeix el llegat valencià en l’humanisme europeu

La Nau de València rep el Segell de Patrimoni Europeu com a primer enclavament de la Comunitat, un reconeixement al seu paper històric en l'humanisme i la construcció cultural d'Europa.

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.