11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Municipis de l’Horta Sud creen una comissió de reconstrucció per a evitar estar ‘condemnats a patir anys de carències’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Mancomunitat de l’Horta Sud ha donat llum verda a la creació d’una comissió de reconstrucció després de la dana del passat 29 d’octubre per a impulsar accions, estudis i plans conjunts per a “reconstruir junts” la comarca amb “la mirada posada en el futur”.

La proposta formulada pel president d’esta entitat, José F. Cabanes, té per objectiu crear un grup de treball per a organitzar jornades i encarregar els estudis que diagnostiquen la situació en la qual ha quedat la comarca. “De forma individual estem condemnats a patir anys de carències”, ha advertit.

D’esta manera s’ha acordat en la primera reunió presencial després de la dana, a la qual han assistit alcaldes i edils de municipis de la comarca. L’assumpte s’ha abordat en les set comissions informatives convocades i en la junta de govern local, segons ha informat la Mancomunitat en un comunicat.

La jornada s’ha iniciat amb la visita de l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la regidora de Cultura Festiva, Maria Beltrán, que han formalitzat un donatiu d’11.700 euros al compte solidari de la Mancomunitat, fruit de la recaptació que el consistori de la capital de la Costanera ha aconseguit amb les visites al Belén.

“Vull traslladar-vos tot el meu suport. És molt encoratjador veure a tants alcaldes i alcaldesses tirar endavant dia a dia encara que no tota la ciutadania entenga el que ha passat. Estarem ací per al que necessiteu”, ha manifestat Cerdà.

A continuació, en les comissions, el president de la Mancomunitat ha subratllat que la dana “ha impactat sobre la nostra comarca, destruint tot allò que havíem construït durant més de 40 anys de democràcia municipal. I ara, no volem ser una comarca de segona”. “La nostra gent mereix tornar a tenir com més prompte millor tots els servicis que ens han fet ser líders a la Comunitat Valenciana”, ha reivindicat.

Tal com s’ha acordat, la comissió integrarà a la Diputació de València, en la figura de l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, i la Mancomunitat proposarà que s’integren en els grups de treball els “principals agents socials comarcals” com la Fundació Horta Sud, l’Ideco, el Col·lectiu Soteranya, l’empresariat i el comerç.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.