Municipis de l’Horta Sud creen una comissió de reconstrucció per a evitar estar ‘condemnats a patir anys de carències’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Mancomunitat de l’Horta Sud ha donat llum verda a la creació d’una comissió de reconstrucció després de la dana del passat 29 d’octubre per a impulsar accions, estudis i plans conjunts per a “reconstruir junts” la comarca amb “la mirada posada en el futur”.

La proposta formulada pel president d’esta entitat, José F. Cabanes, té per objectiu crear un grup de treball per a organitzar jornades i encarregar els estudis que diagnostiquen la situació en la qual ha quedat la comarca. “De forma individual estem condemnats a patir anys de carències”, ha advertit.

D’esta manera s’ha acordat en la primera reunió presencial després de la dana, a la qual han assistit alcaldes i edils de municipis de la comarca. L’assumpte s’ha abordat en les set comissions informatives convocades i en la junta de govern local, segons ha informat la Mancomunitat en un comunicat.

La jornada s’ha iniciat amb la visita de l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la regidora de Cultura Festiva, Maria Beltrán, que han formalitzat un donatiu d’11.700 euros al compte solidari de la Mancomunitat, fruit de la recaptació que el consistori de la capital de la Costanera ha aconseguit amb les visites al Belén.

“Vull traslladar-vos tot el meu suport. És molt encoratjador veure a tants alcaldes i alcaldesses tirar endavant dia a dia encara que no tota la ciutadania entenga el que ha passat. Estarem ací per al que necessiteu”, ha manifestat Cerdà.

A continuació, en les comissions, el president de la Mancomunitat ha subratllat que la dana “ha impactat sobre la nostra comarca, destruint tot allò que havíem construït durant més de 40 anys de democràcia municipal. I ara, no volem ser una comarca de segona”. “La nostra gent mereix tornar a tenir com més prompte millor tots els servicis que ens han fet ser líders a la Comunitat Valenciana”, ha reivindicat.

Tal com s’ha acordat, la comissió integrarà a la Diputació de València, en la figura de l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, i la Mancomunitat proposarà que s’integren en els grups de treball els “principals agents socials comarcals” com la Fundació Horta Sud, l’Ideco, el Col·lectiu Soteranya, l’empresariat i el comerç.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.