Municipis de l’Horta Sud creen una comissió de reconstrucció per a evitar estar ‘condemnats a patir anys de carències’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Mancomunitat de l’Horta Sud ha donat llum verda a la creació d’una comissió de reconstrucció després de la dana del passat 29 d’octubre per a impulsar accions, estudis i plans conjunts per a “reconstruir junts” la comarca amb “la mirada posada en el futur”.

La proposta formulada pel president d’esta entitat, José F. Cabanes, té per objectiu crear un grup de treball per a organitzar jornades i encarregar els estudis que diagnostiquen la situació en la qual ha quedat la comarca. “De forma individual estem condemnats a patir anys de carències”, ha advertit.

D’esta manera s’ha acordat en la primera reunió presencial després de la dana, a la qual han assistit alcaldes i edils de municipis de la comarca. L’assumpte s’ha abordat en les set comissions informatives convocades i en la junta de govern local, segons ha informat la Mancomunitat en un comunicat.

La jornada s’ha iniciat amb la visita de l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la regidora de Cultura Festiva, Maria Beltrán, que han formalitzat un donatiu d’11.700 euros al compte solidari de la Mancomunitat, fruit de la recaptació que el consistori de la capital de la Costanera ha aconseguit amb les visites al Belén.

“Vull traslladar-vos tot el meu suport. És molt encoratjador veure a tants alcaldes i alcaldesses tirar endavant dia a dia encara que no tota la ciutadania entenga el que ha passat. Estarem ací per al que necessiteu”, ha manifestat Cerdà.

A continuació, en les comissions, el president de la Mancomunitat ha subratllat que la dana “ha impactat sobre la nostra comarca, destruint tot allò que havíem construït durant més de 40 anys de democràcia municipal. I ara, no volem ser una comarca de segona”. “La nostra gent mereix tornar a tenir com més prompte millor tots els servicis que ens han fet ser líders a la Comunitat Valenciana”, ha reivindicat.

Tal com s’ha acordat, la comissió integrarà a la Diputació de València, en la figura de l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, i la Mancomunitat proposarà que s’integren en els grups de treball els “principals agents socials comarcals” com la Fundació Horta Sud, l’Ideco, el Col·lectiu Soteranya, l’empresariat i el comerç.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.

Marxa lenta de VTC provoca embossos i corts en vies clau de València

La marxa lenta de VTC contra el decret de la Generalitat que limita la seua activitat provoca congestió en artèries principals de València i el tall de Sant Vicent Màrtir. Dos columnes han eixit des de Pista de Silla i Corts Valencianes i confluïxen en el centre per a finalitzar davant la Conselleria de Transports.

La capella ardent d’Antonio Tejero s’instal·la en un tanatori de Xàtiva

El tanatori Servisa de Xàtiva acull la capella ardent de l'ex tinent coronel Antonio Tejero, mort als 93 anys. El funeral està previst esta vesprada en la capella de la Costera i l'accés a la vetla és només per a la família.

El preu de la vivenda bat rècord: puja un 7,5% en 2025 i un 9,4% en la Comunitat Valenciana

El preu mitjà va aconseguir 1.902 euros/m², un 7,5% més que en 2024, i va superar el pic de 2007. Les compravendes van créixer un 4,4% i les hipoteques un 13,7%.

Les cendres d’Antonio Tejero reposaran en Torre de la Mar al costat de la seua esposa

La família preveu traslladar les cendres de l'extinent coronel a Torre de la Mar, on va residir. Seran depositades al costat de la seua esposa i la data encara es desconeix

Cel buidat i boires a l’alba en la Comunitat Valenciana este dijous, amb temperatures sense canvis

Jornada estable en la Comunitat Valenciana: cels buidats, núvols baixos i boires a primeres hores i termòmetres sense variacions. El divendres seguirà el temps tranquil, amb núvols alts a la vesprada.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira mentres rebia tractament a domicili

Antonio Tejero, ex tinent coronel de la Guàrdia Civil i protagonista del 23F, ha mort als 93 anys a la seua casa d'Alzira, on rebia atenció a domicili. La vetla i la cremació es realitzaran a Xàtiva.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.