OCU habilita el telèfon 960 450 419 per informar sobre la reclamació de danys després de la DANA

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha habilitat el número de telèfon 960 450 419 per informar totes aquelles persones afectades sobre com fer la reclamació dels danys patits després de la DANA a la província de València. Estarà disponible de 09.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 18.00 hores.

Des de l’entitat han remarcat que, en el cas de danys extraordinaris causats per fenòmens de la naturalesa poc freqüents i molt destructius, com ara les inundacions sofrides, el Consorci de Compensació d’Assegurances (CCS) es fa càrrec de les indemnitzacions per als vehicles i els habitatges , “sempre que estiguen prèviament assegurats“.

Per este motiu, han recomanat que, “en cas de patir un sinistre extraordinari, i sempre que estiga assegurat, a més de comunicar-ho a l’asseguradora, cal posar-ho en coneixement del Consorci com més aviat millor”. Tot i això, han precisat que “aplica períodes de carència (per exemple, en determinats casos 7 dies des de vigència de la primera pòlissa o de les següents si hi ha períodes entre mitjanes sense cobertura) i indemnitza únicament segons el contractat a la pòlissa privada”.

Alhora, OCU ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica per a aquelles comarques de la Comunitat Valenciana més afectades, de manera que s’incrementen les ajudes i es cobrisquen els béns no assegurats, ha indicat en un comunicat.

Encara que els  sofrits no quedaren a l’empara del Consorci de Compensació d’Assegurances, podrien estar igualment coberts per l’assegurança del titular“, han apuntat des de l’entitat, alhora que han afegit que als habitatges alguns riscos i fenòmens de la naturalesa (pluja, granís, etc.) sí que estan coberts per l’assegurança de la llar “quan superen una certa intensitat”.

Pel que fa als automòbils, han assenyalat que podran reclamar els danys que “no es consideren extraordinaris” a les companyies d’assegurança aquells usuaris que tinguen contractada una assegurança de danys propis en la modalitat de tot risc, “on solen estar coberts de forma expressa els danys per granís o com a impacte o xoc d’objectes”.

També ho podran fer, han apuntat, els qui tinguen una assegurança amb vidres, en cas que  n’haguera trencat. En qualsevol cas, han subratllat que, si la granís o les tempestes han causat danys, es recomana “revisar les condicions de l’assegurança i reclamar”.

“TOTES LES PROVES”

A la vegada, OCU ha recomanat als afectats “recopilar totes les proves per poder demostrar l’origen i les conseqüències del dany (com informes d’agències o observatoris meteorològics, retallades de diaris, fotos, informes d’emergències, policia, protecció civil, bombers…) i buscar testimonis”. D’esta manera, ha assenyalat que cal “acumular totes les proves que acrediten el sinistre i els seus efectes”.

Finalment, l’entitat ha lamentat que “moltes vegades, malgrat que en teoria els riscos estan coberts, les assegurances no responen o retarden i posen traves al pagament d’indemnitzacions pels sinistres“. Si això passa, OCU ha animat els consumidors a “reclamar davant de possibles incompliments de contracte”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La CHJ no detecta parametros alarmants en la qualitat de l’aigua després de la dana

La CHJ tanca un any de mostrejos després de la dana d'octubre de 2024 sense resultats alarmants i amb l'Albufera de nou en el seu estat previ, fins i tot molt vulnerable. El analisis detallat de dades seguix per a confirmar tendències en aigües, acuiferos i sediments.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i quota del 28,5% a Espanya. Preveu impulsar el model tendisca 9.

Els hotels de València aconseguixen un 67% d’ocupació per a la setmana fallera

València arranca la setmana fallera amb un 67% d'ocupació hotelera entre el 13 i el 19 de març. El 18-19 marca el pic i es preveu impuls d'última hora.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més que un any abans, amb vendes a l'alça, creixement a Portugal i major impuls del canal en línia.

El Síndic urgix a la EVHA a suprimir la cita prèvia obligatòria i reforçar l’atenció presencial

El Síndic de Greuges ha sol·licitat a la EVHA suprimir la cita prèvia obligatòria després de constatar retards de fins a un mes i barreres per a col·lectius vulnerables. La institució proposa reforçar recursos i garantir atenció presencial sense filtres que limiten drets com sol·licitar vivenda social.

Baldoví considera una ‘absoluta incongruència’ que Mazón seguisca en Les Corts

El portaveu de Compromís ha sostingut que, més enllà de la via penal per la gestió de la DANA, és 'una absoluta incongruència' que Carlos Mazón mantinga l'escó. Defén l'acte que aprecia 'indicis provats de deixadesa' i exigix responsabilitats polítiques.

La pluja obliga l’Elx a entrenar en el Martínez Valero

L'equip va traslladar la sessió prevista en el Díez Iborra a l'estadi per les fortes pluges. La decisió va prioritzar la 'comoditat' i l'ús de més recursos.

Mercadona ha elevat el seu benefici un 24,9% en 2025 fins a 1.729 milions

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. El canal en línia va facturar 1.061 milions i la companyia obrirà un sèptim buc a Madrid amb 400 contractacions.