OCU habilita el telèfon 960 450 419 per informar sobre la reclamació de danys després de la DANA

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha habilitat el número de telèfon 960 450 419 per informar totes aquelles persones afectades sobre com fer la reclamació dels danys patits després de la DANA a la província de València. Estarà disponible de 09.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 18.00 hores.

Des de l’entitat han remarcat que, en el cas de danys extraordinaris causats per fenòmens de la naturalesa poc freqüents i molt destructius, com ara les inundacions sofrides, el Consorci de Compensació d’Assegurances (CCS) es fa càrrec de les indemnitzacions per als vehicles i els habitatges , “sempre que estiguen prèviament assegurats“.

Per este motiu, han recomanat que, “en cas de patir un sinistre extraordinari, i sempre que estiga assegurat, a més de comunicar-ho a l’asseguradora, cal posar-ho en coneixement del Consorci com més aviat millor”. Tot i això, han precisat que “aplica períodes de carència (per exemple, en determinats casos 7 dies des de vigència de la primera pòlissa o de les següents si hi ha períodes entre mitjanes sense cobertura) i indemnitza únicament segons el contractat a la pòlissa privada”.

Alhora, OCU ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica per a aquelles comarques de la Comunitat Valenciana més afectades, de manera que s’incrementen les ajudes i es cobrisquen els béns no assegurats, ha indicat en un comunicat.

Encara que els  sofrits no quedaren a l’empara del Consorci de Compensació d’Assegurances, podrien estar igualment coberts per l’assegurança del titular“, han apuntat des de l’entitat, alhora que han afegit que als habitatges alguns riscos i fenòmens de la naturalesa (pluja, granís, etc.) sí que estan coberts per l’assegurança de la llar “quan superen una certa intensitat”.

Pel que fa als automòbils, han assenyalat que podran reclamar els danys que “no es consideren extraordinaris” a les companyies d’assegurança aquells usuaris que tinguen contractada una assegurança de danys propis en la modalitat de tot risc, “on solen estar coberts de forma expressa els danys per granís o com a impacte o xoc d’objectes”.

També ho podran fer, han apuntat, els qui tinguen una assegurança amb vidres, en cas que  n’haguera trencat. En qualsevol cas, han subratllat que, si la granís o les tempestes han causat danys, es recomana “revisar les condicions de l’assegurança i reclamar”.

“TOTES LES PROVES”

A la vegada, OCU ha recomanat als afectats “recopilar totes les proves per poder demostrar l’origen i les conseqüències del dany (com informes d’agències o observatoris meteorològics, retallades de diaris, fotos, informes d’emergències, policia, protecció civil, bombers…) i buscar testimonis”. D’esta manera, ha assenyalat que cal “acumular totes les proves que acrediten el sinistre i els seus efectes”.

Finalment, l’entitat ha lamentat que “moltes vegades, malgrat que en teoria els riscos estan coberts, les assegurances no responen o retarden i posen traves al pagament d’indemnitzacions pels sinistres“. Si això passa, OCU ha animat els consumidors a “reclamar davant de possibles incompliments de contracte”.

Últimes notícies

Ximo Puig assenyala a Diana Morant com la candidata capaç de donar la volta a la Comunitat Valenciana

Ximo Puig destaca a Diana Morant com la dirigent capaç de revertir la situació econòmica i social de la Comunitat Valenciana i subratlla que el seu lideratge partix del PSPV i no del càrrec de ministra.

PP i Vox bloquegen en Les Corts la tramitació de la taxa turística proposada per l’oposició

PP i Vox s'oposen en Les Corts a tramitar les proposicions de llei de PSPV i Compromís per a implantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, reobrint el debat polític sobre com finançar l'impacte del turisme.

Javi Guerra arriba al final de la temporada en el seu millor moment al València

Javi Guerra afronta l'últim partit de Lliga després de completar la seua millor temporada amb el València, amb més protagonisme, gols i assistències decisives.

El síndic del PSPV tanca files amb Zapatero i qüestiona l’actuació de part de la Justícia

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, defén la trajectòria de José Luis Rodríguez Zapatero malgrat la seua imputació pel cas Plus ultra i denúncia un tracte judicial diferent segons el partit afectat.

El PP veu la imputació de Zapatero com una maçada per al socialisme valencià i per a Morant

Nando Pastor (PP) considera que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero colpeja de ple al socialisme valencià i debilita el lideratge de Diana Morant, mentres Vox parla d'un fet molt greu lligat al rescat de Plus ultra.

Detinguts a València per forçar a diverses dones a prostituir-se amb coaccions i amenaces

La Policia Nacional ha detingut a València a una regent d'una casa de cites i a un home que forçava a la seua esposa a prostituir-se, els dos acusats d'explotar a dones mitjançant coaccions i amenaces.

Baldoví veu punts foscos en la imputació de Zapatero pel cas Plus ultra

Joan Baldoví afirma que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus ultra li sembla lletja, detecta punts foscos en l'acte judicial i reclama explicacions i màxima transparència.

El Llevant es juga la permanència en l’última jornada 21 anys després

El Llevant necessita almenys un punt davant el Betis en La Cartoixa per a assegurar la permanència en Primera i evitar un desenllaç com el descens de 2005.