OCU habilita el telèfon 960 450 419 per informar sobre la reclamació de danys després de la DANA

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha habilitat el número de telèfon 960 450 419 per informar totes aquelles persones afectades sobre com fer la reclamació dels danys patits després de la DANA a la província de València. Estarà disponible de 09.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 18.00 hores.

Des de l’entitat han remarcat que, en el cas de danys extraordinaris causats per fenòmens de la naturalesa poc freqüents i molt destructius, com ara les inundacions sofrides, el Consorci de Compensació d’Assegurances (CCS) es fa càrrec de les indemnitzacions per als vehicles i els habitatges , “sempre que estiguen prèviament assegurats“.

Per este motiu, han recomanat que, “en cas de patir un sinistre extraordinari, i sempre que estiga assegurat, a més de comunicar-ho a l’asseguradora, cal posar-ho en coneixement del Consorci com més aviat millor”. Tot i això, han precisat que “aplica períodes de carència (per exemple, en determinats casos 7 dies des de vigència de la primera pòlissa o de les següents si hi ha períodes entre mitjanes sense cobertura) i indemnitza únicament segons el contractat a la pòlissa privada”.

Alhora, OCU ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica per a aquelles comarques de la Comunitat Valenciana més afectades, de manera que s’incrementen les ajudes i es cobrisquen els béns no assegurats, ha indicat en un comunicat.

Encara que els  sofrits no quedaren a l’empara del Consorci de Compensació d’Assegurances, podrien estar igualment coberts per l’assegurança del titular“, han apuntat des de l’entitat, alhora que han afegit que als habitatges alguns riscos i fenòmens de la naturalesa (pluja, granís, etc.) sí que estan coberts per l’assegurança de la llar “quan superen una certa intensitat”.

Pel que fa als automòbils, han assenyalat que podran reclamar els danys que “no es consideren extraordinaris” a les companyies d’assegurança aquells usuaris que tinguen contractada una assegurança de danys propis en la modalitat de tot risc, “on solen estar coberts de forma expressa els danys per granís o com a impacte o xoc d’objectes”.

També ho podran fer, han apuntat, els qui tinguen una assegurança amb vidres, en cas que  n’haguera trencat. En qualsevol cas, han subratllat que, si la granís o les tempestes han causat danys, es recomana “revisar les condicions de l’assegurança i reclamar”.

“TOTES LES PROVES”

A la vegada, OCU ha recomanat als afectats “recopilar totes les proves per poder demostrar l’origen i les conseqüències del dany (com informes d’agències o observatoris meteorològics, retallades de diaris, fotos, informes d’emergències, policia, protecció civil, bombers…) i buscar testimonis”. D’esta manera, ha assenyalat que cal “acumular totes les proves que acrediten el sinistre i els seus efectes”.

Finalment, l’entitat ha lamentat que “moltes vegades, malgrat que en teoria els riscos estan coberts, les assegurances no responen o retarden i posen traves al pagament d’indemnitzacions pels sinistres“. Si això passa, OCU ha animat els consumidors a “reclamar davant de possibles incompliments de contracte”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.