OCU habilita el telèfon 960 450 419 per informar sobre la reclamació de danys després de la DANA

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha habilitat el número de telèfon 960 450 419 per informar totes aquelles persones afectades sobre com fer la reclamació dels danys patits després de la DANA a la província de València. Estarà disponible de 09.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 18.00 hores.

Des de l’entitat han remarcat que, en el cas de danys extraordinaris causats per fenòmens de la naturalesa poc freqüents i molt destructius, com ara les inundacions sofrides, el Consorci de Compensació d’Assegurances (CCS) es fa càrrec de les indemnitzacions per als vehicles i els habitatges , “sempre que estiguen prèviament assegurats«.

Per este motiu, han recomanat que, “en cas de patir un sinistre extraordinari, i sempre que estiga assegurat, a més de comunicar-ho a l’asseguradora, cal posar-ho en coneixement del Consorci com més aviat millor”. Tot i això, han precisat que “aplica períodes de carència (per exemple, en determinats casos 7 dies des de vigència de la primera pòlissa o de les següents si hi ha períodes entre mitjanes sense cobertura) i indemnitza únicament segons el contractat a la pòlissa privada”.

Alhora, OCU ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica per a aquelles comarques de la Comunitat Valenciana més afectades, de manera que s’incrementen les ajudes i es cobrisquen els béns no assegurats, ha indicat en un comunicat.

«Encara que els  sofrits no quedaren a l’empara del Consorci de Compensació d’Assegurances, podrien estar igualment coberts per l’assegurança del titular“, han apuntat des de l’entitat, alhora que han afegit que als habitatges alguns riscos i fenòmens de la naturalesa (pluja, granís, etc.) sí que estan coberts per l’assegurança de la llar “quan superen una certa intensitat”.

Pel que fa als automòbils, han assenyalat que podran reclamar els danys que «no es consideren extraordinaris» a les companyies d’assegurança aquells usuaris que tinguen contractada una assegurança de danys propis en la modalitat de tot risc, «on solen estar coberts de forma expressa els danys per granís o com a impacte o xoc d’objectes”.

També ho podran fer, han apuntat, els qui tinguen una assegurança amb vidres, en cas que  n’haguera trencat. En qualsevol cas, han subratllat que, si la granís o les tempestes han causat danys, es recomana «revisar les condicions de l’assegurança i reclamar».

“TOTES LES PROVES”

A la vegada, OCU ha recomanat als afectats “recopilar totes les proves per poder demostrar l’origen i les conseqüències del dany (com informes d’agències o observatoris meteorològics, retallades de diaris, fotos, informes d’emergències, policia, protecció civil, bombers…) i buscar testimonis”. D’esta manera, ha assenyalat que cal “acumular totes les proves que acrediten el sinistre i els seus efectes”.

Finalment, l’entitat ha lamentat que “moltes vegades, malgrat que en teoria els riscos estan coberts, les assegurances no responen o retarden i posen traves al pagament d’indemnitzacions pels sinistres“. Si això passa, OCU ha animat els consumidors a “reclamar davant de possibles incompliments de contracte”.

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.