OCU habilita el telèfon 960 450 419 per informar sobre la reclamació de danys després de la DANA

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha habilitat el número de telèfon 960 450 419 per informar totes aquelles persones afectades sobre com fer la reclamació dels danys patits després de la DANA a la província de València. Estarà disponible de 09.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 18.00 hores.

Des de l’entitat han remarcat que, en el cas de danys extraordinaris causats per fenòmens de la naturalesa poc freqüents i molt destructius, com ara les inundacions sofrides, el Consorci de Compensació d’Assegurances (CCS) es fa càrrec de les indemnitzacions per als vehicles i els habitatges , “sempre que estiguen prèviament assegurats«.

Per este motiu, han recomanat que, “en cas de patir un sinistre extraordinari, i sempre que estiga assegurat, a més de comunicar-ho a l’asseguradora, cal posar-ho en coneixement del Consorci com més aviat millor”. Tot i això, han precisat que “aplica períodes de carència (per exemple, en determinats casos 7 dies des de vigència de la primera pòlissa o de les següents si hi ha períodes entre mitjanes sense cobertura) i indemnitza únicament segons el contractat a la pòlissa privada”.

Alhora, OCU ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica per a aquelles comarques de la Comunitat Valenciana més afectades, de manera que s’incrementen les ajudes i es cobrisquen els béns no assegurats, ha indicat en un comunicat.

«Encara que els  sofrits no quedaren a l’empara del Consorci de Compensació d’Assegurances, podrien estar igualment coberts per l’assegurança del titular“, han apuntat des de l’entitat, alhora que han afegit que als habitatges alguns riscos i fenòmens de la naturalesa (pluja, granís, etc.) sí que estan coberts per l’assegurança de la llar “quan superen una certa intensitat”.

Pel que fa als automòbils, han assenyalat que podran reclamar els danys que «no es consideren extraordinaris» a les companyies d’assegurança aquells usuaris que tinguen contractada una assegurança de danys propis en la modalitat de tot risc, «on solen estar coberts de forma expressa els danys per granís o com a impacte o xoc d’objectes”.

També ho podran fer, han apuntat, els qui tinguen una assegurança amb vidres, en cas que  n’haguera trencat. En qualsevol cas, han subratllat que, si la granís o les tempestes han causat danys, es recomana «revisar les condicions de l’assegurança i reclamar».

“TOTES LES PROVES”

A la vegada, OCU ha recomanat als afectats “recopilar totes les proves per poder demostrar l’origen i les conseqüències del dany (com informes d’agències o observatoris meteorològics, retallades de diaris, fotos, informes d’emergències, policia, protecció civil, bombers…) i buscar testimonis”. D’esta manera, ha assenyalat que cal “acumular totes les proves que acrediten el sinistre i els seus efectes”.

Finalment, l’entitat ha lamentat que “moltes vegades, malgrat que en teoria els riscos estan coberts, les assegurances no responen o retarden i posen traves al pagament d’indemnitzacions pels sinistres“. Si això passa, OCU ha animat els consumidors a “reclamar davant de possibles incompliments de contracte”.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.