OMS demana que la menstruació es reconega com un ‘problema de salut’, no d’higiene

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Organització Mundial de la Salut va expressar la necessitat de trencar el silenci que envolta la menstruació

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha demanat que la menstruació siga reconeguda com un «problema de salut i de drets humans» i «no d’higiene» i que, per tant, s’aborde en la perspectiva d’un curs de vida, des d’abans de la menarquia fins al cap de la menopausa.

“L’OMS reconeix que diversos sectors tenen funcions igualment importants que exercir en la promoció i salvaguarda de la salut menstrual i es compromet a intensificar els seus esforços per a encoratjar als encarregats de formular polítiques per a promoure els drets de les dones, les xiquetes. També es compromet a trencar el silenci i l’estigma associats amb la menstruació i fer que les escoles, els centres de salut i altres llocs de treball responguen”, va indicar la dependència en un comunicat.

A més, l’organització va celebrar que alguns governs en el món hagen començat a prendre mesures com llevar els impostos sobre els productes menstruals i els que han implementat lleis i polítiques per a la llicència mèdica quan una persona experimenta dolor, malestar i altres símptomes i relacionats amb la menstruació.

“Aquests són passos útils, però els governs podrien i haurien de fer més que millorar l’accés als productes menstruals. Han de fer que les escoles, els llocs de treball i les institucions públiques donen suport al maneig de la menstruació amb comoditat i dignitat”, va indicar l’OMS.

Així, l’organització ha lamentat que la salut menstrual no haja format part de l’agenda de la Conferència Internacional sobre la Població i el Desenvolupament, ni en la Declaració del Mil·lenni, ni tampoc estiga inclosa en les metes dels Objectius de Desenvolupament Sostenible per als objectius de salut, igualtat de gènere o aigua i sanejament.

En concret, l’organisme de Nacions Unides ha sol·licitat reconéixer que la salut menstrual significa que les dones i xiquetes tinguen accés a informació i educació sobre aquest tema, als productes menstruals que necessiten, a les instal·lacions d’aigua, sanejament i eliminació, a l’atenció competent i empàtica quan siga necessari, i a viure, estudiar i treballar en un entorn en el qual la menstruació es veja com una cosa positiva i saludable, no com una cosa de la qual avergonyir-se.

A més, l’OMS s’ha compromés a intensificar els seus esforços per a encoratjar als responsables polítics i sanitaris a col·laborar per a promoure els drets de les dones i les xiquetes i, així, satisfer les seues necessitats integrals de salut menstrual, especialment en contextos humanitaris.

També ha mostrat el seu compromís a trencar el silenci i l’estigma associats amb la menstruació i fer que les escoles, els centres de salut i altres llocs de treball (inclosos els llocs de treball de l’OMS) responguen a la menstruació.

«Els governs estan començant a actuar, però necessiten fer molt més. Alguns governs han eliminat els impostos sobre els productes menstruals, uns altres s’han centrat en els desafiaments que enfronten les adolescents en edat escolar per a obtindre productes menstruals, i altres han posat en marxa estratègies per a proporcionar productes menstruals a poblacions en circumstàncies difícils, per exemple, aquelles que no tenen llar o les que estan empresonades«, ha detallat l’organització.

No obstant això, considera que els governs hauran de fer més que millorar l’accés als productes menstruals. «Haurien de fer escoles, llocs de treball i institucions públiques que donen suport al maneig de la menstruació amb comoditat i dignitat. Més important encara, haurien de normalitzar la menstruació i trencar el silenci que l’envolta. Finalment, en el context del qual està succeint a Etiòpia, Ucraïna i altres llocs, els governs haurien d’incloure una atenció a la menstruació com a part d’una resposta més àmplia de Salut Sexual i Reproductiva en aquelles persones desplaçades a causa de la guerra o calamitats naturals«, ha resolt l’OMS.

Últimes notícies

El TSJCV dona suport a la jutgessa Biedma davant el possible assetjament

El TSJCV ha expressat preocupació per les informacions sobre possibles actes d’assetjament contra Beatriz Biedma i ha aprovat una declaració institucional de suport.

Compromís porta a Antifrau possibles irregularitats de Pérez Llorca

Isaura Navarro ha denunciat davant l’Agència de Prevención y Lucha contra el Fraude possibles irregularitats urbanístiques, patrimonials i de transparència atribuïdes a Juanfran Pérez Llorca.

Pradas assenyala Argüeso com a responsable de l’emergència fins a les 19 hores

La defensa de Salomé Pradas sosté que Emilio Argüeso va tindre responsabilitats en la gestió de l’emergència fins a l’elevació al nivell 2, cap a les 19 hores del 29 d’octubre de 2024. També rebutja que Pradas tinguera el control exclusiu de l’Es_Alert.

Sergio García tornarà al circuit europeu i aspira a la Ryder Cup

El golfista jugarà el DP World Tour en 2027, manté oberta la possibilitat de tornar al PGA Tour i vol formar part de l’equip europeu de la Ryder Cup.

El TSJCV ordena repetir el juí per l’homicidi d’Alacant

El TSJCV ha anul·lat la condemna a una parella acusada de matar, esquarterar i cremar un home a Alacant. Un jurat popular haurà de jutjar-los de nou.

Sadiq Umar apunta a tornar davant l’Elche després de la lesió

Sadiq Umar ha entrenat amb normalitat i podria entrar en la convocatòria del Valencia per al duel de diumenge davant l’Elche al Martínez Valero.

El Villarreal vol confirmar la seua millora davant un Espanyol en caiguda lliure

El Villarreal rep l’Espanyol a La Cerámica amb l’objectiu d’acostar-se a la part alta. Els visitants arriben en crisi i amb Sergio García com a tècnic interí.

Un anticicló podria deixar pluges localment fortes des d’este dissabte

Un anticicló potent del nord d’Europa, que afavorirà l’entrada de vent de llevant i un temps més humit i insegur, podria deixar a partir d’este dissabte pluges localment fortes, sobretot al litoral sud de València i al nord d’Alacant.