OMS demana que la menstruació es reconega com un ‘problema de salut’, no d’higiene

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha demanat que la menstruació siga reconeguda com un “problema de salut i de drets humans” i “no d’higiene” i que, per tant, s’aborde en la perspectiva d’un curs de vida, des d’abans de la menarquia fins al cap de la menopausa.

L’OMS reconeix que diversos sectors tenen funcions igualment importants que exercir en la promoció i salvaguarda de la salut menstrual i es compromet a intensificar els seus esforços per a encoratjar als encarregats de formular polítiques per a promoure els drets de les dones, les xiquetes. També es compromet a trencar el silenci i l’estigma associats amb la menstruació i fer que les escoles, els centres de salut i altres llocs de treball responguen”, va indicar la dependència en un comunicat.

Anuncios

A més, l’organització va celebrar que alguns governs en el món hagen començat a prendre mesures com llevar els impostos sobre els productes menstruals i els que han implementat lleis i polítiques per a la llicència mèdica quan una persona experimenta dolor, malestar i altres símptomes i relacionats amb la menstruació.

Aquests són passos útils, però els governs podrien i haurien de fer més que millorar l’accés als productes menstruals. Han de fer que les escoles, els llocs de treball i les institucions públiques donen suport al maneig de la menstruació amb comoditat i dignitat”, va indicar l’OMS.

Així, l’organització ha lamentat que la salut menstrual no haja format part de l’agenda de la Conferència Internacional sobre la Població i el Desenvolupament, ni en la Declaració del Mil·lenni, ni tampoc estiga inclosa en les metes dels Objectius de Desenvolupament Sostenible per als objectius de salut, igualtat de gènere o aigua i sanejament.

En concret, l’organisme de Nacions Unides ha sol·licitat reconéixer que la salut menstrual significa que les dones i xiquetes tinguen accés a informació i educació sobre aquest tema, als productes menstruals que necessiten, a les instal·lacions d’aigua, sanejament i eliminació, a l’atenció competent i empàtica quan siga necessari, i a viure, estudiar i treballar en un entorn en el qual la menstruació es veja com una cosa positiva i saludable, no com una cosa de la qual avergonyir-se.

A més, l’OMS s’ha compromés a intensificar els seus esforços per a encoratjar als responsables polítics i sanitaris a col·laborar per a promoure els drets de les dones i les xiquetes i, així, satisfer les seues necessitats integrals de salut menstrual, especialment en contextos humanitaris.

També ha mostrat el seu compromís a trencar el silenci i l’estigma associats amb la menstruació i fer que les escoles, els centres de salut i altres llocs de treball (inclosos els llocs de treball de l’OMS) responguen a la menstruació.

Els governs estan començant a actuar, però necessiten fer molt més. Alguns governs han eliminat els impostos sobre els productes menstruals, uns altres s’han centrat en els desafiaments que enfronten les adolescents en edat escolar per a obtindre productes menstruals, i altres han posat en marxa estratègies per a proporcionar productes menstruals a poblacions en circumstàncies difícils, per exemple, aquelles que no tenen llar o les que estan empresonades“, ha detallat l’organització.

No obstant això, considera que els governs hauran de fer més que millorar l’accés als productes menstruals. “Haurien de fer escoles, llocs de treball i institucions públiques que donen suport al maneig de la menstruació amb comoditat i dignitat. Més important encara, haurien de normalitzar la menstruació i trencar el silenci que l’envolta. Finalment, en el context del qual està succeint a Etiòpia, Ucraïna i altres llocs, els governs haurien d’incloure una atenció a la menstruació com a part d’una resposta més àmplia de Salut Sexual i Reproductiva en aquelles persones desplaçades a causa de la guerra o calamitats naturals“, ha resolt l’OMS.

Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia una proposta als sindicats davant la vaga de docents

El president Juanfran Pérez Llorca avança que Educació presentarà este dimarts una proposta als sindicats docents i reclama compatibilitzar el dret de vaga amb la correcta avaluació de l'alumnat.

Sis mesos de presó per a un cambrer de Benidorm per una agressió homòfoba a dos clients

Un cambrer d'un pub de Benidorm ha sigut condemnat a sis mesos de presó i a pagar 1.960 euros per insultar i agredir a dos hòmens per la seua orientació sexual, en una sentència ferma per delicte d'odi i lesions.

El PP reclama una moratòria per a frenar enderrocaments de vivendes per la Llei de Costas

El PP ha registrat al Senat una moció per a exigir al Govern una moratòria immediata dels procediments de partió i enderrocament de vivendes i locals afectats per la Llei de Costas.

Aagesen compareixerà al Senat davant la comissió de la dana de València el 18 de maig

Sara Aagesen, vicepresidenta tercera i ministra per a la Transició Ecològica, compareixerà el 18 de maig davant la comissió de la dana de València al Senat, que reprendrà així els seus treballs després de més de dos mesos d'aturada.

La Fiscalia confirma la seua petició de 162 anys de presó per a un acusat de pedofília per gravar a menors en internet

La Fiscalia manté la seua sol·licitud de 162 anys de presó per a un home acusat de gravar, emmagatzemar i difondre material pornogràfic de menors d'entre 10 i 14 anys a través d'internet al començament de 2021.

La Va unir denúncia que el Govern retarda la reparació de parcel·les danyades per la dana després de 556 dies

La Va unir Llauradora critica que, 556 dies després de la dana, el Govern encara no ha reparat diverses parcel·les agràries ni ha aclarit quan començaran les obres ni qui rebrà totes les ajudes.

El PP critica el retorn de Mónica Oltra a la primera línia política en ple empitjorament de la seua causa judicial

El síndic del PP en Les Corts retrau a Mónica Oltra que torne a la primera línia política i opte a l'Alcaldia de València mentres s'obri juí oral en la causa pel cas dels abusos del seu exmarit.

Les víctimes de la dana critiquen la retirada de reforços en el jutjat de Catarroja

Les principals associacions de víctimes de la dana rebutgen la retirada de quatre dels cinc reforços del Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja i alerten de retards en una causa complexa, mentres la Conselleria de Justícia assegura que es mantindran els recursos necessaris.