Pedrós (CVC) espera que el Consell done ‘marxa arrere’ a la Llei de Concòrdia després de la negociació amb el Govern

Insta a una «escolta activa i respectuosa» en la comissió bilateral

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

La presidenta en funcions del Consell Valencià de Cultura (CVC), Dolors Pedrós, ha afirmat que la Generalitat podria donar «marxa arrere» a la Llei de Concòrdia, aprovada per PP i Vox fa uns mesos en Les Corts, a partir de les negociacions que obrirà pròximament el Govern per a negociar les seues discrepàncies amb esta norma.

Després de lliurar la memòria del CVC del 2023 a la Mesa de Les Corts, Pedrós ha defensat l’informe que va realitzar la institució que presidix fa uns mesos respecte a la Llei de Concòrdia i a altres normes aprovades per PP i Vox com la de Llibertat Educativa o la d’À Punt.

Segons ha explicat, estos informes van ser els que van despertar un major «conflicte intern» en el CVC entre els realitzats l’any passat, ja que diversos consellers van arribar a alçar-se de la taula. Ara bé, ha posat l’accent que la «responsabilitat» de la institució és pronunciar-se «quan hi ha una llei que pot afectar a qualsevol aspecte de la cultura i, sobretot, als ciutadans».

En el cas de la Llei de Concòrdia, s’ha mostrat «orgullosa» de l’informe aprovat el juny passat, en el qual es va denunciar que suposa «una ofensa cap a unes víctimes i els seus descendents», que «contravé els Drets Humans» i que «nega la Memòria Democràtica».

Un informe, ha subratllat, «molt respectuós, però molt bé argumentat i documentat i molt sòlid». «No caldria tornar a fer-ho: està en mans de qui legisla», ha remarcat respecte a si tenen previst emetre un nou dictamen.

«INVOLUCIÓ»

Pedrós ha apuntat que l’informe va concloure que la Llei de Concòrdia suposa «una involució» respecte a la de Memòria Democràtica del 2017, a més de «barrejar termes per a confondre a la gent» i generar «desesperança» en els familiars de les víctimes.

«En una societat avançada com la nostra no podem tornar arrere», ha reivindicat, i ha descartat que el que va passar en la dictadura franquista siga comparable amb la Segona República, època a la qual es retrotrae la norma de PP i Vox.

Per tot això, la presidenta del CVC ha valorat positivament que el Ministeri haja decidit obrir una comissió bilateral, en la qual al seu judici el Consell ha d'»asseure’s a parlar i fer una escolta activa i respectuosa».

«El Govern està on està possiblement perquè la llei és anticonstitucional», ha afegit, si bé ha remarcat que no és lletrada.

A més, ha sostingut que el PP ha canviat la seua posició respecte a la memòria democràtica amb esta llei. És una cosa que ha lliscat que va tenir a veure amb l’entrada de Vox dels governs autonòmics, dels quals este partit va eixir al juliol per diferències sobre l’acolliment de menors migrants.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.