Pedrós (CVC) espera que el Consell done ‘marxa arrere’ a la Llei de Concòrdia després de la negociació amb el Govern

Insta a una «escolta activa i respectuosa» en la comissió bilateral

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

La presidenta en funcions del Consell Valencià de Cultura (CVC), Dolors Pedrós, ha afirmat que la Generalitat podria donar «marxa arrere» a la Llei de Concòrdia, aprovada per PP i Vox fa uns mesos en Les Corts, a partir de les negociacions que obrirà pròximament el Govern per a negociar les seues discrepàncies amb esta norma.

Després de lliurar la memòria del CVC del 2023 a la Mesa de Les Corts, Pedrós ha defensat l’informe que va realitzar la institució que presidix fa uns mesos respecte a la Llei de Concòrdia i a altres normes aprovades per PP i Vox com la de Llibertat Educativa o la d’À Punt.

Segons ha explicat, estos informes van ser els que van despertar un major «conflicte intern» en el CVC entre els realitzats l’any passat, ja que diversos consellers van arribar a alçar-se de la taula. Ara bé, ha posat l’accent que la «responsabilitat» de la institució és pronunciar-se «quan hi ha una llei que pot afectar a qualsevol aspecte de la cultura i, sobretot, als ciutadans».

En el cas de la Llei de Concòrdia, s’ha mostrat «orgullosa» de l’informe aprovat el juny passat, en el qual es va denunciar que suposa «una ofensa cap a unes víctimes i els seus descendents», que «contravé els Drets Humans» i que «nega la Memòria Democràtica».

Un informe, ha subratllat, «molt respectuós, però molt bé argumentat i documentat i molt sòlid». «No caldria tornar a fer-ho: està en mans de qui legisla», ha remarcat respecte a si tenen previst emetre un nou dictamen.

«INVOLUCIÓ»

Pedrós ha apuntat que l’informe va concloure que la Llei de Concòrdia suposa «una involució» respecte a la de Memòria Democràtica del 2017, a més de «barrejar termes per a confondre a la gent» i generar «desesperança» en els familiars de les víctimes.

«En una societat avançada com la nostra no podem tornar arrere», ha reivindicat, i ha descartat que el que va passar en la dictadura franquista siga comparable amb la Segona República, època a la qual es retrotrae la norma de PP i Vox.

Per tot això, la presidenta del CVC ha valorat positivament que el Ministeri haja decidit obrir una comissió bilateral, en la qual al seu judici el Consell ha d'»asseure’s a parlar i fer una escolta activa i respectuosa».

«El Govern està on està possiblement perquè la llei és anticonstitucional», ha afegit, si bé ha remarcat que no és lletrada.

A més, ha sostingut que el PP ha canviat la seua posició respecte a la memòria democràtica amb esta llei. És una cosa que ha lliscat que va tenir a veure amb l’entrada de Vox dels governs autonòmics, dels quals este partit va eixir al juliol per diferències sobre l’acolliment de menors migrants.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.