Pedrós (CVC) espera que el Consell done ‘marxa arrere’ a la Llei de Concòrdia després de la negociació amb el Govern

Insta a una «escolta activa i respectuosa» en la comissió bilateral

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

La presidenta en funcions del Consell Valencià de Cultura (CVC), Dolors Pedrós, ha afirmat que la Generalitat podria donar «marxa arrere» a la Llei de Concòrdia, aprovada per PP i Vox fa uns mesos en Les Corts, a partir de les negociacions que obrirà pròximament el Govern per a negociar les seues discrepàncies amb esta norma.

Després de lliurar la memòria del CVC del 2023 a la Mesa de Les Corts, Pedrós ha defensat l’informe que va realitzar la institució que presidix fa uns mesos respecte a la Llei de Concòrdia i a altres normes aprovades per PP i Vox com la de Llibertat Educativa o la d’À Punt.

Segons ha explicat, estos informes van ser els que van despertar un major «conflicte intern» en el CVC entre els realitzats l’any passat, ja que diversos consellers van arribar a alçar-se de la taula. Ara bé, ha posat l’accent que la «responsabilitat» de la institució és pronunciar-se «quan hi ha una llei que pot afectar a qualsevol aspecte de la cultura i, sobretot, als ciutadans».

En el cas de la Llei de Concòrdia, s’ha mostrat «orgullosa» de l’informe aprovat el juny passat, en el qual es va denunciar que suposa «una ofensa cap a unes víctimes i els seus descendents», que «contravé els Drets Humans» i que «nega la Memòria Democràtica».

Un informe, ha subratllat, «molt respectuós, però molt bé argumentat i documentat i molt sòlid». «No caldria tornar a fer-ho: està en mans de qui legisla», ha remarcat respecte a si tenen previst emetre un nou dictamen.

«INVOLUCIÓ»

Pedrós ha apuntat que l’informe va concloure que la Llei de Concòrdia suposa «una involució» respecte a la de Memòria Democràtica del 2017, a més de «barrejar termes per a confondre a la gent» i generar «desesperança» en els familiars de les víctimes.

«En una societat avançada com la nostra no podem tornar arrere», ha reivindicat, i ha descartat que el que va passar en la dictadura franquista siga comparable amb la Segona República, època a la qual es retrotrae la norma de PP i Vox.

Per tot això, la presidenta del CVC ha valorat positivament que el Ministeri haja decidit obrir una comissió bilateral, en la qual al seu judici el Consell ha d'»asseure’s a parlar i fer una escolta activa i respectuosa».

«El Govern està on està possiblement perquè la llei és anticonstitucional», ha afegit, si bé ha remarcat que no és lletrada.

A més, ha sostingut que el PP ha canviat la seua posició respecte a la memòria democràtica amb esta llei. És una cosa que ha lliscat que va tenir a veure amb l’entrada de Vox dels governs autonòmics, dels quals este partit va eixir al juliol per diferències sobre l’acolliment de menors migrants.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.