Pedrós (CVC) espera que el Consell done ‘marxa arrere’ a la Llei de Concòrdia després de la negociació amb el Govern

Insta a una «escolta activa i respectuosa» en la comissió bilateral

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

La presidenta en funcions del Consell Valencià de Cultura (CVC), Dolors Pedrós, ha afirmat que la Generalitat podria donar «marxa arrere» a la Llei de Concòrdia, aprovada per PP i Vox fa uns mesos en Les Corts, a partir de les negociacions que obrirà pròximament el Govern per a negociar les seues discrepàncies amb esta norma.

Després de lliurar la memòria del CVC del 2023 a la Mesa de Les Corts, Pedrós ha defensat l’informe que va realitzar la institució que presidix fa uns mesos respecte a la Llei de Concòrdia i a altres normes aprovades per PP i Vox com la de Llibertat Educativa o la d’À Punt.

Segons ha explicat, estos informes van ser els que van despertar un major «conflicte intern» en el CVC entre els realitzats l’any passat, ja que diversos consellers van arribar a alçar-se de la taula. Ara bé, ha posat l’accent que la «responsabilitat» de la institució és pronunciar-se «quan hi ha una llei que pot afectar a qualsevol aspecte de la cultura i, sobretot, als ciutadans».

En el cas de la Llei de Concòrdia, s’ha mostrat «orgullosa» de l’informe aprovat el juny passat, en el qual es va denunciar que suposa «una ofensa cap a unes víctimes i els seus descendents», que «contravé els Drets Humans» i que «nega la Memòria Democràtica».

Un informe, ha subratllat, «molt respectuós, però molt bé argumentat i documentat i molt sòlid». «No caldria tornar a fer-ho: està en mans de qui legisla», ha remarcat respecte a si tenen previst emetre un nou dictamen.

«INVOLUCIÓ»

Pedrós ha apuntat que l’informe va concloure que la Llei de Concòrdia suposa «una involució» respecte a la de Memòria Democràtica del 2017, a més de «barrejar termes per a confondre a la gent» i generar «desesperança» en els familiars de les víctimes.

«En una societat avançada com la nostra no podem tornar arrere», ha reivindicat, i ha descartat que el que va passar en la dictadura franquista siga comparable amb la Segona República, època a la qual es retrotrae la norma de PP i Vox.

Per tot això, la presidenta del CVC ha valorat positivament que el Ministeri haja decidit obrir una comissió bilateral, en la qual al seu judici el Consell ha d'»asseure’s a parlar i fer una escolta activa i respectuosa».

«El Govern està on està possiblement perquè la llei és anticonstitucional», ha afegit, si bé ha remarcat que no és lletrada.

A més, ha sostingut que el PP ha canviat la seua posició respecte a la memòria democràtica amb esta llei. És una cosa que ha lliscat que va tenir a veure amb l’entrada de Vox dels governs autonòmics, dels quals este partit va eixir al juliol per diferències sobre l’acolliment de menors migrants.

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.