Les plantes interiors no milloren la qualitat de l’aire en les cases i en oficines

Plantas en macetas

Les plantes ajuden a decorar els espais interiors d’una casa | PixaBay

Un recent estudi de la Universitat de Drexel, en els Estats Units, ha fet caure el mite de què les plantes ajuden a millorar la qualitat de l’aire dels espais interiors. Segons els seus autors, les plantes ajuden a decorar els espais d’una casa o d’oficines, però quan es tracta de millorar la qualitat de l’aire la ventilació natural supera a les plantes.

 

Michael Waring, professor d’Ingenyeria Arquitentònica i Ambiental de la Facultat de Drexel i autor del nou estudi, assegura que «les plantes són genials, però en realitat no netegen l’aire interior el prou ràpid per a tindre un efecte en la qualitat de l’aire de sa casa o oficina».

 

L’estudi, publicat al Journal of Exposure Science and Environmental Epidemiology, va repassar les investigacions fetes durant dècades sobre la millora de l’aire de les plantes en espais interiors i va arribar a la conclusió de què «este va ser un error comú durant molt de temps».

 

Plantas en interior

La capacitat de millora de l’aire de les plantes és menor que la simple ventilació natural | PixaBay

La NASA i la purificació de les plantes

El mite creat al voltant de la millora de la qualitat de l’aire de les plantes va náixer en 1989 quan la NASA, en la busca per trobar noves maneres per a netejar l’aire en les estacions espacials, va declarar que les plantes podrien utilitzar-se per a eliminar de l’aire substàncies químiques que causen càncer.

 

Es va col·locar una planta en una càmera hermètica, moltes voltes amb un volum d’un metre cúbic o més menut, a on es va injectar un únic component volàtil orgànic i es va rastrejar la seua descomposició al llarg del curs de moltes hores o dies.

 

Però el problema d’este experiment, i altres similars, és que es van fer en una càmera hermètica en un laboratori, en un ambient que tenia poc en comú amb una oficina o casa.

 

Plantas interior

El mite creat al voltant de la millora de la qualitat de l’aire de les plantes va náixer en 1989 per part de la NASA | PixaBay

Cau el mite…

Els càlculs fets per la NASA i altres estudis posteriors van mostrar una reducció en la concentració de compostos orgànics volàtils. Però Waring i el seu equip van utilitzar un mètode totalment diferent del de la NASA per a quantificar la qualitat de l’aire sent este molt més adequat en un entorn normal, des d’una perspectiva d’enginyeria ambiental.

 

D’esta manera, segons els càlculs de Waring, es necessitarien entre 10 i 1.000 plantes per metre quadrat d’espai per a competir amb la capacitat de neteja de l’aire del sistema de ventilació d’un edifici o respecte a un parell de finestres obertes en una casa.

 

«Este és certament un exemple de com les troballes científiques poden ser d’enganyoses o malinterpretades amb el temps», reconeix Waring. «Però també és un gran exemple de com la investigació científica hauria de reexaminar i qüestionar estes troballes científiques per a aproximar-se a la veritat bàsica del que realment està passant al nostre voltant».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Guitarricadelafuente acomiada el seu any triomfal a Madrid amb un crit a favor de la protesta en Sol

Guitarricadelafuente ha tancat al Movistar Arena de Madrid la gira del disc 'Spanish Leather' davant 15.800 persones i amb un missatge explícit de suport a la protesta per l’habitatge a la Puerta del Sol.

Una tromba d’aigua descarrega 97 l/m² en només una hora a Alzira

Una tempesta torrencial ha deixat fins a 143 l/m² en quatre hores a Alzira, amb quasi 97 litres caiguts en només una hora, segons Avamet. No s’han registrat incidències, però es manté l’alerta taronja per pluges intenses a la província de València.

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.