Podemos exigeix a Sánchez declarar l’Estat d’Alarma i expropiar pisos turístics per a allotjar a afectats

La coportaveu de Podemos, María Teresa Pérez, ha exigit al president del Govern, Pedro Sánchez, al fet que declare de manera immediata l’Estat d’Alarma pels efectes de la DANA, al costat de l’aprovació d’un decret que desplegue ajudes urgents i, per exemple, implique l’expropiació temporal de pisos turístics per a posar-los a la disposició dels afectats.

També ha recriminat que no hi ha hagut per part de les institucions una resposta política «a l’altura» i que és difícil imaginar una gestió «més nefasta» a l’hora de previndre els efectes de la DANA. «Cal dir-ho clar. Eren morts evitables, no anaven a morir igual», ha llançat la també coordinadora de Podemos en la Comunitat Valenciana en declaracions difoses pel partit.

La formació habitada ha instat a Sánchez a proclamar l’Estat d’Alarma, motivat per la catàstrofe de les inundacions que han afectat part d’Andalusia, Castella La-Taca i sobretot la Comunitat Valenciana, on la xifra de morts aconsegueix quasi el centenar de persones.

Lligat a això, demana un decret que desplegament un «escut social2 a les famílies, amb ajudes urgents de reconstrucció i estris per a les famílies afectades, així com sancions «exemplars» per a les empreses que van obligar els seus treballadors a posar-se en risc.

Pérez ha apuntat que també cal obligar a la indústria hotelera de posar a disposició llits als afectats pel temporal, com plantegen en el cas dels pisos turístics.

Al seu torn, demanda al Govern a crear amb càrrec al fons de contingència un fons d’ajudes econòmiques per a les persones afectades entregades de manera immediata, com es va fer amb l’erupció volcànica a l’illa de La Palma, i sol·licitar a les institucions competents de la Unió Europea la intervenció del Fons de Solidaritat comunitari.

Podemos també reclama coordinació estatal de tots els recursos estatals, autonòmics i municipals per a enfrontar la situació i canalitzar la solidaritat ciutadana.

Crítiques a Mazón i Sánchez per tirar-se balons fora

La coportaveu del partit morat ha denunciat que la Generalitatno ha actuat amb la diligència deguda, atés que els avisos metereológicos estaven a primera hora del dimarts però el ‘president’, Carlos Mazón, va restar importància a eixos avisos i va arribar a assegurar que la DANA es reduiria a la vesprada, enviant a més missatges d’advertiment que van arribar tard a la gent quan estava tot negat. I els ha acusat també de reduir recursos públics d’emergències per temporal.

«Ara veiem com es tiren pilotes fora i es passen la pilota els uns als altres. El Govern de la Generalitat culpa al Govern d’Espanya i viceversa. Hui aniran els uns i els altres a fer-se la foto, però els valencians mereixem una resposta política a l’altura», ha resolt.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.