Podemos exigeix a Sánchez declarar l’Estat d’Alarma i expropiar pisos turístics per a allotjar a afectats

La coportaveu de Podemos, María Teresa Pérez, ha exigit al president del Govern, Pedro Sánchez, al fet que declare de manera immediata l’Estat d’Alarma pels efectes de la DANA, al costat de l’aprovació d’un decret que desplegue ajudes urgents i, per exemple, implique l’expropiació temporal de pisos turístics per a posar-los a la disposició dels afectats.

També ha recriminat que no hi ha hagut per part de les institucions una resposta política «a l’altura» i que és difícil imaginar una gestió «més nefasta» a l’hora de previndre els efectes de la DANA. «Cal dir-ho clar. Eren morts evitables, no anaven a morir igual», ha llançat la també coordinadora de Podemos en la Comunitat Valenciana en declaracions difoses pel partit.

La formació habitada ha instat a Sánchez a proclamar l’Estat d’Alarma, motivat per la catàstrofe de les inundacions que han afectat part d’Andalusia, Castella La-Taca i sobretot la Comunitat Valenciana, on la xifra de morts aconsegueix quasi el centenar de persones.

Lligat a això, demana un decret que desplegament un «escut social2 a les famílies, amb ajudes urgents de reconstrucció i estris per a les famílies afectades, així com sancions «exemplars» per a les empreses que van obligar els seus treballadors a posar-se en risc.

Pérez ha apuntat que també cal obligar a la indústria hotelera de posar a disposició llits als afectats pel temporal, com plantegen en el cas dels pisos turístics.

Al seu torn, demanda al Govern a crear amb càrrec al fons de contingència un fons d’ajudes econòmiques per a les persones afectades entregades de manera immediata, com es va fer amb l’erupció volcànica a l’illa de La Palma, i sol·licitar a les institucions competents de la Unió Europea la intervenció del Fons de Solidaritat comunitari.

Podemos també reclama coordinació estatal de tots els recursos estatals, autonòmics i municipals per a enfrontar la situació i canalitzar la solidaritat ciutadana.

Crítiques a Mazón i Sánchez per tirar-se balons fora

La coportaveu del partit morat ha denunciat que la Generalitatno ha actuat amb la diligència deguda, atés que els avisos metereológicos estaven a primera hora del dimarts però el ‘president’, Carlos Mazón, va restar importància a eixos avisos i va arribar a assegurar que la DANA es reduiria a la vesprada, enviant a més missatges d’advertiment que van arribar tard a la gent quan estava tot negat. I els ha acusat també de reduir recursos públics d’emergències per temporal.

«Ara veiem com es tiren pilotes fora i es passen la pilota els uns als altres. El Govern de la Generalitat culpa al Govern d’Espanya i viceversa. Hui aniran els uns i els altres a fer-se la foto, però els valencians mereixem una resposta política a l’altura», ha resolt.

Últimes notícies

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.