Podemos exigeix a Sánchez declarar l’Estat d’Alarma i expropiar pisos turístics per a allotjar a afectats

La coportaveu de Podemos, María Teresa Pérez, ha exigit al president del Govern, Pedro Sánchez, al fet que declare de manera immediata l’Estat d’Alarma pels efectes de la DANA, al costat de l’aprovació d’un decret que desplegue ajudes urgents i, per exemple, implique l’expropiació temporal de pisos turístics per a posar-los a la disposició dels afectats.

També ha recriminat que no hi ha hagut per part de les institucions una resposta política “a l’altura” i que és difícil imaginar una gestió “més nefasta” a l’hora de previndre els efectes de la DANA. “Cal dir-ho clar. Eren morts evitables, no anaven a morir igual”, ha llançat la també coordinadora de Podemos en la Comunitat Valenciana en declaracions difoses pel partit.

La formació habitada ha instat a Sánchez a proclamar l’Estat d’Alarma, motivat per la catàstrofe de les inundacions que han afectat part d’Andalusia, Castella La-Taca i sobretot la Comunitat Valenciana, on la xifra de morts aconsegueix quasi el centenar de persones.

Lligat a això, demana un decret que desplegament un “escut social2 a les famílies, amb ajudes urgents de reconstrucció i estris per a les famílies afectades, així com sancions “exemplars” per a les empreses que van obligar els seus treballadors a posar-se en risc.

Pérez ha apuntat que també cal obligar a la indústria hotelera de posar a disposició llits als afectats pel temporal, com plantegen en el cas dels pisos turístics.

Al seu torn, demanda al Govern a crear amb càrrec al fons de contingència un fons d’ajudes econòmiques per a les persones afectades entregades de manera immediata, com es va fer amb l’erupció volcànica a l’illa de La Palma, i sol·licitar a les institucions competents de la Unió Europea la intervenció del Fons de Solidaritat comunitari.

Podemos també reclama coordinació estatal de tots els recursos estatals, autonòmics i municipals per a enfrontar la situació i canalitzar la solidaritat ciutadana.

Crítiques a Mazón i Sánchez per tirar-se balons fora

La coportaveu del partit morat ha denunciat que la Generalitatno ha actuat amb la diligència deguda, atés que els avisos metereológicos estaven a primera hora del dimarts però el ‘president’, Carlos Mazón, va restar importància a eixos avisos i va arribar a assegurar que la DANA es reduiria a la vesprada, enviant a més missatges d’advertiment que van arribar tard a la gent quan estava tot negat. I els ha acusat també de reduir recursos públics d’emergències per temporal.

“Ara veiem com es tiren pilotes fora i es passen la pilota els uns als altres. El Govern de la Generalitat culpa al Govern d’Espanya i viceversa. Hui aniran els uns i els altres a fer-se la foto, però els valencians mereixem una resposta política a l’altura”, ha resolt.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.