Podemos exigeix a Sánchez declarar l’Estat d’Alarma i expropiar pisos turístics per a allotjar a afectats

La coportaveu de Podemos, María Teresa Pérez, ha exigit al president del Govern, Pedro Sánchez, al fet que declare de manera immediata l’Estat d’Alarma pels efectes de la DANA, al costat de l’aprovació d’un decret que desplegue ajudes urgents i, per exemple, implique l’expropiació temporal de pisos turístics per a posar-los a la disposició dels afectats.

També ha recriminat que no hi ha hagut per part de les institucions una resposta política “a l’altura” i que és difícil imaginar una gestió “més nefasta” a l’hora de previndre els efectes de la DANA. “Cal dir-ho clar. Eren morts evitables, no anaven a morir igual”, ha llançat la també coordinadora de Podemos en la Comunitat Valenciana en declaracions difoses pel partit.

La formació habitada ha instat a Sánchez a proclamar l’Estat d’Alarma, motivat per la catàstrofe de les inundacions que han afectat part d’Andalusia, Castella La-Taca i sobretot la Comunitat Valenciana, on la xifra de morts aconsegueix quasi el centenar de persones.

Lligat a això, demana un decret que desplegament un “escut social2 a les famílies, amb ajudes urgents de reconstrucció i estris per a les famílies afectades, així com sancions “exemplars” per a les empreses que van obligar els seus treballadors a posar-se en risc.

Pérez ha apuntat que també cal obligar a la indústria hotelera de posar a disposició llits als afectats pel temporal, com plantegen en el cas dels pisos turístics.

Al seu torn, demanda al Govern a crear amb càrrec al fons de contingència un fons d’ajudes econòmiques per a les persones afectades entregades de manera immediata, com es va fer amb l’erupció volcànica a l’illa de La Palma, i sol·licitar a les institucions competents de la Unió Europea la intervenció del Fons de Solidaritat comunitari.

Podemos també reclama coordinació estatal de tots els recursos estatals, autonòmics i municipals per a enfrontar la situació i canalitzar la solidaritat ciutadana.

Crítiques a Mazón i Sánchez per tirar-se balons fora

La coportaveu del partit morat ha denunciat que la Generalitatno ha actuat amb la diligència deguda, atés que els avisos metereológicos estaven a primera hora del dimarts però el ‘president’, Carlos Mazón, va restar importància a eixos avisos i va arribar a assegurar que la DANA es reduiria a la vesprada, enviant a més missatges d’advertiment que van arribar tard a la gent quan estava tot negat. I els ha acusat també de reduir recursos públics d’emergències per temporal.

“Ara veiem com es tiren pilotes fora i es passen la pilota els uns als altres. El Govern de la Generalitat culpa al Govern d’Espanya i viceversa. Hui aniran els uns i els altres a fer-se la foto, però els valencians mereixem una resposta política a l’altura”, ha resolt.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.