Podemos exigeix a Sánchez declarar l’Estat d’Alarma i expropiar pisos turístics per a allotjar a afectats

La coportaveu de Podemos, María Teresa Pérez, ha exigit al president del Govern, Pedro Sánchez, al fet que declare de manera immediata l’Estat d’Alarma pels efectes de la DANA, al costat de l’aprovació d’un decret que desplegue ajudes urgents i, per exemple, implique l’expropiació temporal de pisos turístics per a posar-los a la disposició dels afectats.

També ha recriminat que no hi ha hagut per part de les institucions una resposta política «a l’altura» i que és difícil imaginar una gestió «més nefasta» a l’hora de previndre els efectes de la DANA. «Cal dir-ho clar. Eren morts evitables, no anaven a morir igual», ha llançat la també coordinadora de Podemos en la Comunitat Valenciana en declaracions difoses pel partit.

La formació habitada ha instat a Sánchez a proclamar l’Estat d’Alarma, motivat per la catàstrofe de les inundacions que han afectat part d’Andalusia, Castella La-Taca i sobretot la Comunitat Valenciana, on la xifra de morts aconsegueix quasi el centenar de persones.

Lligat a això, demana un decret que desplegament un «escut social2 a les famílies, amb ajudes urgents de reconstrucció i estris per a les famílies afectades, així com sancions «exemplars» per a les empreses que van obligar els seus treballadors a posar-se en risc.

Pérez ha apuntat que també cal obligar a la indústria hotelera de posar a disposició llits als afectats pel temporal, com plantegen en el cas dels pisos turístics.

Al seu torn, demanda al Govern a crear amb càrrec al fons de contingència un fons d’ajudes econòmiques per a les persones afectades entregades de manera immediata, com es va fer amb l’erupció volcànica a l’illa de La Palma, i sol·licitar a les institucions competents de la Unió Europea la intervenció del Fons de Solidaritat comunitari.

Podemos també reclama coordinació estatal de tots els recursos estatals, autonòmics i municipals per a enfrontar la situació i canalitzar la solidaritat ciutadana.

Crítiques a Mazón i Sánchez per tirar-se balons fora

La coportaveu del partit morat ha denunciat que la Generalitatno ha actuat amb la diligència deguda, atés que els avisos metereológicos estaven a primera hora del dimarts però el ‘president’, Carlos Mazón, va restar importància a eixos avisos i va arribar a assegurar que la DANA es reduiria a la vesprada, enviant a més missatges d’advertiment que van arribar tard a la gent quan estava tot negat. I els ha acusat també de reduir recursos públics d’emergències per temporal.

«Ara veiem com es tiren pilotes fora i es passen la pilota els uns als altres. El Govern de la Generalitat culpa al Govern d’Espanya i viceversa. Hui aniran els uns i els altres a fer-se la foto, però els valencians mereixem una resposta política a l’altura», ha resolt.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.