PP i Vox rebutgen moció del PSOE que demanava habilitar espais a Castelló per a acollir a menors migrants

Els ‘populars’ argumenten el seu vot en contra assenyalant que l’acolliment i tutela de menors estrangers depèn de les comunitats autònomes

CASTELLÓ, 25 (EUROPA PRESS)-

El Ple de l’Ajuntament de Castelló, amb els vots a favor de PSPV i Compromís i en contra de PP i Vox, ha rebutjat una moció de Grup Socialita que instava a l’equip de govern a posar a disposició tots els mitjans necessaris i habilitar espais de titularitat municipal perquè Castello aculla a menors migrants no acompanyats.

La regidor socialista Mónica Barabás ha recordat que Canàries «només demana la corresponsabilitat compartida entre totes la comunitats autònomes. Les competències en menors corresponen a autonomies, però la solidaritat voluntària no ha funcionat». «Seguirem defensant la solidadridad, doncs el Govern valencià del PP sembla seguir segrestat per Vox recolzant polítiques migratòries extremistes i això no deuria ser qüestió d’esquerra o dreta, sinó prevaldre els drets humans i els drets de la infància».

El portaveu de Compromís, Ignasi García, ha apuntat que «és un bon moment perquè els que reclamen la solidaritat entre territoris la demostren», i ha qualificat la proposta d’acolliment de menors migrants de Mazón de «irrisòria». «El que no podem és deixar morir en la mar als que venen a buscar una vida millor, per la qual cosa votarem en contra del racisme i de la insolidaritat i a favor d’este Castelló que defensa els drets humans», ha dit.

Antonio Ortolá, portaveu de Vox i regidor de Seguretat, ha qualificat la moció de «hipòcrita», i ha subratllat que el PP va trencar amb Vox i va eixir dels governs «per a no ser còmplices de l’estafa migratòria». Així mateix, ha insistit que «la immigració il·legal està directament relacionada amb la inseguretat», i ha sentenciat que «mentre hi haja ací necessitats no es pot acollir a tots els que vengen». Finalment, ha assegurat que els regidors de l’oposició es «poden repartir» els menors que li correspon a la Comunitat Valenciana.

El ‘popular’ Vicent Sales ha destacat que «la crisi migratòria de Canàries és la manifestació d’un problema estructural que requerix de solucions estructurals i no ocurrències. Es tracta d’un drama humanitari que no pot ser usat de forma irresponsable com a argument polític per a un enfrontament partidista».

«Esta moció ni és humanitària, ni solidària, ni buenista, només cerca posar el dit en l’ull de PP i Vox, coneixedors de la nostra visió diferent sobre esta qüestió, i a més, ens insulten amb ella en lloc d’intentar cercar el nostre suport», ha manifestat Sales, qui ha afegit que l’acolliment i tutela de menors estrangers depèn de les comunitats autònomes i que en la ciutat hi ha cinc llocs d’acolliment depenents de la Generalitat amb 68 places. «La Generalitat està donant l’atenció que requerixen els menors», ha aclarit.

D’altra banda, el Ple ha aprovat la concessió de la medalla d’Or de la Ciutat a la Real Confraria de La nostra Senyora del Lledó i de la Corbata d’Honor de la Ciutat al Centre Aragonés de Castelló i al Cos Nacional de Policia.

Així mateix, s’ha aprovat, per unanimitat, una declaració institucional de Compromís perquè la Conselleria de Sanitat garantisca l’atenció sanitària durant els mesos d’estiu.

Últimes notícies

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.