PP i Vox rebutgen moció del PSOE que demanava habilitar espais a Castelló per a acollir a menors migrants

Els ‘populars’ argumenten el seu vot en contra assenyalant que l’acolliment i tutela de menors estrangers depèn de les comunitats autònomes

CASTELLÓ, 25 (EUROPA PRESS)-

El Ple de l’Ajuntament de Castelló, amb els vots a favor de PSPV i Compromís i en contra de PP i Vox, ha rebutjat una moció de Grup Socialita que instava a l’equip de govern a posar a disposició tots els mitjans necessaris i habilitar espais de titularitat municipal perquè Castello aculla a menors migrants no acompanyats.

La regidor socialista Mónica Barabás ha recordat que Canàries «només demana la corresponsabilitat compartida entre totes la comunitats autònomes. Les competències en menors corresponen a autonomies, però la solidaritat voluntària no ha funcionat». «Seguirem defensant la solidadridad, doncs el Govern valencià del PP sembla seguir segrestat per Vox recolzant polítiques migratòries extremistes i això no deuria ser qüestió d’esquerra o dreta, sinó prevaldre els drets humans i els drets de la infància».

El portaveu de Compromís, Ignasi García, ha apuntat que «és un bon moment perquè els que reclamen la solidaritat entre territoris la demostren», i ha qualificat la proposta d’acolliment de menors migrants de Mazón de «irrisòria». «El que no podem és deixar morir en la mar als que venen a buscar una vida millor, per la qual cosa votarem en contra del racisme i de la insolidaritat i a favor d’este Castelló que defensa els drets humans», ha dit.

Antonio Ortolá, portaveu de Vox i regidor de Seguretat, ha qualificat la moció de «hipòcrita», i ha subratllat que el PP va trencar amb Vox i va eixir dels governs «per a no ser còmplices de l’estafa migratòria». Així mateix, ha insistit que «la immigració il·legal està directament relacionada amb la inseguretat», i ha sentenciat que «mentre hi haja ací necessitats no es pot acollir a tots els que vengen». Finalment, ha assegurat que els regidors de l’oposició es «poden repartir» els menors que li correspon a la Comunitat Valenciana.

El ‘popular’ Vicent Sales ha destacat que «la crisi migratòria de Canàries és la manifestació d’un problema estructural que requerix de solucions estructurals i no ocurrències. Es tracta d’un drama humanitari que no pot ser usat de forma irresponsable com a argument polític per a un enfrontament partidista».

«Esta moció ni és humanitària, ni solidària, ni buenista, només cerca posar el dit en l’ull de PP i Vox, coneixedors de la nostra visió diferent sobre esta qüestió, i a més, ens insulten amb ella en lloc d’intentar cercar el nostre suport», ha manifestat Sales, qui ha afegit que l’acolliment i tutela de menors estrangers depèn de les comunitats autònomes i que en la ciutat hi ha cinc llocs d’acolliment depenents de la Generalitat amb 68 places. «La Generalitat està donant l’atenció que requerixen els menors», ha aclarit.

D’altra banda, el Ple ha aprovat la concessió de la medalla d’Or de la Ciutat a la Real Confraria de La nostra Senyora del Lledó i de la Corbata d’Honor de la Ciutat al Centre Aragonés de Castelló i al Cos Nacional de Policia.

Així mateix, s’ha aprovat, per unanimitat, una declaració institucional de Compromís perquè la Conselleria de Sanitat garantisca l’atenció sanitària durant els mesos d’estiu.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.