10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

PP i Vox rebutgen moció del PSOE que demanava habilitar espais a Castelló per a acollir a menors migrants

Els ‘populars’ argumenten el seu vot en contra assenyalant que l’acolliment i tutela de menors estrangers depèn de les comunitats autònomes

CASTELLÓ, 25 (EUROPA PRESS)-

El Ple de l’Ajuntament de Castelló, amb els vots a favor de PSPV i Compromís i en contra de PP i Vox, ha rebutjat una moció de Grup Socialita que instava a l’equip de govern a posar a disposició tots els mitjans necessaris i habilitar espais de titularitat municipal perquè Castello aculla a menors migrants no acompanyats.

La regidor socialista Mónica Barabás ha recordat que Canàries “només demana la corresponsabilitat compartida entre totes la comunitats autònomes. Les competències en menors corresponen a autonomies, però la solidaritat voluntària no ha funcionat”. “Seguirem defensant la solidadridad, doncs el Govern valencià del PP sembla seguir segrestat per Vox recolzant polítiques migratòries extremistes i això no deuria ser qüestió d’esquerra o dreta, sinó prevaldre els drets humans i els drets de la infància”.

El portaveu de Compromís, Ignasi García, ha apuntat que “és un bon moment perquè els que reclamen la solidaritat entre territoris la demostren”, i ha qualificat la proposta d’acolliment de menors migrants de Mazón de “irrisòria”. “El que no podem és deixar morir en la mar als que venen a buscar una vida millor, per la qual cosa votarem en contra del racisme i de la insolidaritat i a favor d’este Castelló que defensa els drets humans”, ha dit.

Antonio Ortolá, portaveu de Vox i regidor de Seguretat, ha qualificat la moció de “hipòcrita”, i ha subratllat que el PP va trencar amb Vox i va eixir dels governs “per a no ser còmplices de l’estafa migratòria”. Així mateix, ha insistit que “la immigració il·legal està directament relacionada amb la inseguretat”, i ha sentenciat que “mentre hi haja ací necessitats no es pot acollir a tots els que vengen”. Finalment, ha assegurat que els regidors de l’oposició es “poden repartir” els menors que li correspon a la Comunitat Valenciana.

El ‘popular’ Vicent Sales ha destacat que “la crisi migratòria de Canàries és la manifestació d’un problema estructural que requerix de solucions estructurals i no ocurrències. Es tracta d’un drama humanitari que no pot ser usat de forma irresponsable com a argument polític per a un enfrontament partidista”.

“Esta moció ni és humanitària, ni solidària, ni buenista, només cerca posar el dit en l’ull de PP i Vox, coneixedors de la nostra visió diferent sobre esta qüestió, i a més, ens insulten amb ella en lloc d’intentar cercar el nostre suport”, ha manifestat Sales, qui ha afegit que l’acolliment i tutela de menors estrangers depèn de les comunitats autònomes i que en la ciutat hi ha cinc llocs d’acolliment depenents de la Generalitat amb 68 places. “La Generalitat està donant l’atenció que requerixen els menors”, ha aclarit.

D’altra banda, el Ple ha aprovat la concessió de la medalla d’Or de la Ciutat a la Real Confraria de La nostra Senyora del Lledó i de la Corbata d’Honor de la Ciutat al Centre Aragonés de Castelló i al Cos Nacional de Policia.

Així mateix, s’ha aprovat, per unanimitat, una declaració institucional de Compromís perquè la Conselleria de Sanitat garantisca l’atenció sanitària durant els mesos d’estiu.

Últimes notícies

Sense rastre del veler perdut entre Gandia i Guardamar després de dies de busca

Salvament Marítim ha donat per conclòs sense resultats el rastreig per mar i aire del veler 'Admirante', que va salpar el 15 de gener de Gandia cap a Guardamar. Es mantenen avisos a navegants i l'operatiu es reactivaria davant qualsevol pista.

Una persona morta i sis ateses en l’incendi d’una vivenda en Tres Forques (València)

El foc s'ha declarat sobre les 9.30 en una vivenda del número 6 del carrer Joan Fuster, que ha quedat calcinada. Quatre persones han sigut traslladades per precaució.

Mor una conductora d’Alzira en xocar amb un senglar en la N-340 a L’Ampolla

Una dona de 30 anys, natural d'Alzira, va morir en la N-340 a l'altura de L'Ampolla després de col·lidir amb un senglar. És la segona víctima mortal de l'any en vies interurbanes de Catalunya.

Emergències ha activat l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat i crida a extremar la prudència al volant. Recomana alçar el peu de l'accelerador, no frenar i mantindre les rodes rectes fins a recuperar l'adherència.

Dani J arriba al Benidorm Fest per a hissar la bandera de la bachata a Espanya

Després de girar per més de 30 països, el sevillà competirà amb 'Ballant-te' per a trencar el sostre de cristall dels ritmes llatins i normalitzar la bachata a Espanya. Defén una fusió amb accent andalús i afronta el repte televisiu com un impuls per a créixer.

Desmantellen una plantació de marihuana amb 264 plantes en una vivenda de Pedreguer

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació interior en una vivenda de Pedreguer amb 264 plantes i ha detingut a un home i una dona, de 67 i 68 anys, per tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda en un centre comercial de València per estafar més de 7.000 euros per encàrrec

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona que va realitzar compres per més de 7.000 euros amb targetes de crèdit alienes usant un telèfon mòbil. Segons va manifestar, actuava per encàrrec d'un tercer a través d'aplicacions xineses.

Comença el dilluns el juí per l’assassinat del canonge de la catedral de València

L'Audiència de València obri el dilluns el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit trobat asfixiat en la seua vivenda en 2024. Es dirimix també el suposat ús de les seues targetes per a traure diners i comprar després del crim.