PP i Vox rebutgen moció del PSOE que demanava habilitar espais a Castelló per a acollir a menors migrants

Els ‘populars’ argumenten el seu vot en contra assenyalant que l’acolliment i tutela de menors estrangers depèn de les comunitats autònomes

CASTELLÓ, 25 (EUROPA PRESS)-

El Ple de l’Ajuntament de Castelló, amb els vots a favor de PSPV i Compromís i en contra de PP i Vox, ha rebutjat una moció de Grup Socialita que instava a l’equip de govern a posar a disposició tots els mitjans necessaris i habilitar espais de titularitat municipal perquè Castello aculla a menors migrants no acompanyats.

La regidor socialista Mónica Barabás ha recordat que Canàries «només demana la corresponsabilitat compartida entre totes la comunitats autònomes. Les competències en menors corresponen a autonomies, però la solidaritat voluntària no ha funcionat». «Seguirem defensant la solidadridad, doncs el Govern valencià del PP sembla seguir segrestat per Vox recolzant polítiques migratòries extremistes i això no deuria ser qüestió d’esquerra o dreta, sinó prevaldre els drets humans i els drets de la infància».

El portaveu de Compromís, Ignasi García, ha apuntat que «és un bon moment perquè els que reclamen la solidaritat entre territoris la demostren», i ha qualificat la proposta d’acolliment de menors migrants de Mazón de «irrisòria». «El que no podem és deixar morir en la mar als que venen a buscar una vida millor, per la qual cosa votarem en contra del racisme i de la insolidaritat i a favor d’este Castelló que defensa els drets humans», ha dit.

Antonio Ortolá, portaveu de Vox i regidor de Seguretat, ha qualificat la moció de «hipòcrita», i ha subratllat que el PP va trencar amb Vox i va eixir dels governs «per a no ser còmplices de l’estafa migratòria». Així mateix, ha insistit que «la immigració il·legal està directament relacionada amb la inseguretat», i ha sentenciat que «mentre hi haja ací necessitats no es pot acollir a tots els que vengen». Finalment, ha assegurat que els regidors de l’oposició es «poden repartir» els menors que li correspon a la Comunitat Valenciana.

El ‘popular’ Vicent Sales ha destacat que «la crisi migratòria de Canàries és la manifestació d’un problema estructural que requerix de solucions estructurals i no ocurrències. Es tracta d’un drama humanitari que no pot ser usat de forma irresponsable com a argument polític per a un enfrontament partidista».

«Esta moció ni és humanitària, ni solidària, ni buenista, només cerca posar el dit en l’ull de PP i Vox, coneixedors de la nostra visió diferent sobre esta qüestió, i a més, ens insulten amb ella en lloc d’intentar cercar el nostre suport», ha manifestat Sales, qui ha afegit que l’acolliment i tutela de menors estrangers depèn de les comunitats autònomes i que en la ciutat hi ha cinc llocs d’acolliment depenents de la Generalitat amb 68 places. «La Generalitat està donant l’atenció que requerixen els menors», ha aclarit.

D’altra banda, el Ple ha aprovat la concessió de la medalla d’Or de la Ciutat a la Real Confraria de La nostra Senyora del Lledó i de la Corbata d’Honor de la Ciutat al Centre Aragonés de Castelló i al Cos Nacional de Policia.

Així mateix, s’ha aprovat, per unanimitat, una declaració institucional de Compromís perquè la Conselleria de Sanitat garantisca l’atenció sanitària durant els mesos d’estiu.

Últimes notícies

Toni Francés deixa l’alcaldia d’Alcoi en 2027 després de quinze anys i obri la porta a Lorena Zamorano

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha anunciat que no repetirà com a candidat del PSPV-PSOE en 2027 després de quinze anys governant, i ha obert la porta perquè Lorena Zamorano encapçale la candidatura socialista.

La Justícia avala l’Ajuntament d’Alacant i permet seguir disparant mascletaes en la plaça dels Luceros

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha estimat el recurs de l’Ajuntament d’Alacant i ha conclòs que l’associació Salvem el Nostre Patrimoni no estava legitimada per a impugnar les bases del concurs de mascletaes en la plaça dels Luceros.

PP i Vox tomben les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament

La majoria de PP i Vox en Les Corts ha rebutjat les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, en un debat marcat per les acusacions creuades sobre la “prioritat nacional” i el model fiscal.

La plantilla de Lladró manté els paros contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores per oposar-se al descuelgue de la part econòmica del conveni i advertixen que les mobilitzacions seguiran si no es garantixen els drets salarials.

La plantilla de Lladró manté les aturades contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores en protesta pel descuelgue del conveni en la part econòmica i advertixen que les mobilitzacions continuaran si no es garantixen els seus drets salarials.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar en el CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, amb 55 atesos en el CAUS i reforç d’atenció a majors i dependents.

Multes a Vila-real per usar targetes de discapacitat de persones mortes per aparcar

La Policia Local de Vila-real ha detectat en els últims quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i targetes de persones mortes.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar al CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ona de calor per a persones sense llar, amb 55 usuaris atesos al CAUS i controls reforçats als col·lectius més vulnerables.