11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

PP i Vox rebutgen moció del PSOE que demanava habilitar espais a Castelló per a acollir a menors migrants

Els ‘populars’ argumenten el seu vot en contra assenyalant que l’acolliment i tutela de menors estrangers depèn de les comunitats autònomes

CASTELLÓ, 25 (EUROPA PRESS)-

El Ple de l’Ajuntament de Castelló, amb els vots a favor de PSPV i Compromís i en contra de PP i Vox, ha rebutjat una moció de Grup Socialita que instava a l’equip de govern a posar a disposició tots els mitjans necessaris i habilitar espais de titularitat municipal perquè Castello aculla a menors migrants no acompanyats.

La regidor socialista Mónica Barabás ha recordat que Canàries “només demana la corresponsabilitat compartida entre totes la comunitats autònomes. Les competències en menors corresponen a autonomies, però la solidaritat voluntària no ha funcionat”. “Seguirem defensant la solidadridad, doncs el Govern valencià del PP sembla seguir segrestat per Vox recolzant polítiques migratòries extremistes i això no deuria ser qüestió d’esquerra o dreta, sinó prevaldre els drets humans i els drets de la infància”.

El portaveu de Compromís, Ignasi García, ha apuntat que “és un bon moment perquè els que reclamen la solidaritat entre territoris la demostren”, i ha qualificat la proposta d’acolliment de menors migrants de Mazón de “irrisòria”. “El que no podem és deixar morir en la mar als que venen a buscar una vida millor, per la qual cosa votarem en contra del racisme i de la insolidaritat i a favor d’este Castelló que defensa els drets humans”, ha dit.

Antonio Ortolá, portaveu de Vox i regidor de Seguretat, ha qualificat la moció de “hipòcrita”, i ha subratllat que el PP va trencar amb Vox i va eixir dels governs “per a no ser còmplices de l’estafa migratòria”. Així mateix, ha insistit que “la immigració il·legal està directament relacionada amb la inseguretat”, i ha sentenciat que “mentre hi haja ací necessitats no es pot acollir a tots els que vengen”. Finalment, ha assegurat que els regidors de l’oposició es “poden repartir” els menors que li correspon a la Comunitat Valenciana.

El ‘popular’ Vicent Sales ha destacat que “la crisi migratòria de Canàries és la manifestació d’un problema estructural que requerix de solucions estructurals i no ocurrències. Es tracta d’un drama humanitari que no pot ser usat de forma irresponsable com a argument polític per a un enfrontament partidista”.

“Esta moció ni és humanitària, ni solidària, ni buenista, només cerca posar el dit en l’ull de PP i Vox, coneixedors de la nostra visió diferent sobre esta qüestió, i a més, ens insulten amb ella en lloc d’intentar cercar el nostre suport”, ha manifestat Sales, qui ha afegit que l’acolliment i tutela de menors estrangers depèn de les comunitats autònomes i que en la ciutat hi ha cinc llocs d’acolliment depenents de la Generalitat amb 68 places. “La Generalitat està donant l’atenció que requerixen els menors”, ha aclarit.

D’altra banda, el Ple ha aprovat la concessió de la medalla d’Or de la Ciutat a la Real Confraria de La nostra Senyora del Lledó i de la Corbata d’Honor de la Ciutat al Centre Aragonés de Castelló i al Cos Nacional de Policia.

Així mateix, s’ha aprovat, per unanimitat, una declaració institucional de Compromís perquè la Conselleria de Sanitat garantisca l’atenció sanitària durant els mesos d’estiu.

Últimes notícies

La creació d’empreses creix un 22,9% en la Comunitat Valenciana en el quart trimestre de 2025

La Comunitat Valenciana va registrar 4.514 noves societats en el quart trimestre de 2025, segon major avanç autonòmic i quasi deu punts per damunt de la mitjana nacional.

Sis detinguts a Alzira, Cullera i Nàquera pel cultiu i distribució de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones amb vincles familiars a Alzira, Cullera i Nàquera per la seua relació amb dos plantacions de marihuana i per blanqueig de capitals. L'operació Zander es va iniciar després d'una denúncia per tràfic de drogues en una vivenda d'Alzira.

93-89: el Bayern castiga el València amb defensa i els ex ‘taronja’ Lucic i Dimitrijevic

El Bayern es va imposar 93-89 al València a Munic amb Lucic i Dimitrijevic al comandament. La defensa agressiva i el contraatac van castigar el 27% en triples dels visitants.

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.