PSOE i Unidas Podemos tanquen un acord per derogar la reforma laboral

 

PSOE i Unidas Podemos han tancat un acord mitjançant el qual reafirmen el compromís amb «la derogació de la reforma laboral del 2012».

Els socis del govern de coalició han fet públic un comunicat conjunt després de la reunió que ha mantingut el president, Pedro Sánchez, amb les vicepresidentes Nadia Calviño i Yolanda Díaz per consensuar una posició comuna en este tema.

L’executiu ha pactat la «derogació» de la reforma laboral aprovada durant el mandat de Mariano Rajoy en els termes que marcava l’acord de coalició i el pla de recuperació enviat a la Comissió Europea.

Segons ha informat el Govern, la reunió mantinguda ahir al migdia s’ha celebrat en un «clima positiu i una actitud constructiva». S’ha constatat que la temporalitat i la precarietat són, juntament amb la desocupació, les anomalies principals del mercat laboral espanyol. Anomalies que estan decidits a deixar «endarrere».

«D’acord amb la feina feta amb els agents socials fins ara, el govern busca, a través del diàleg social, un acord just i equilibrat amb totes les parts», afegeix el comunicat, en què s’insisteix que l’executiu complirà «la paraula donada».

En este objectiu, s’aposta per una legislació laboral «moderna» que revise els «desequilibris» de la reforma del 2012 i «deixeu enrere» els problemes estructurals del mercat de treball, seguint el camí marcat per altres modificacions que ja s’han materialitzat, com ara els reglaments d’igualtat, els expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTE), la llei rider o el teletreball.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.