15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

PSOE i Unidas Podemos tanquen un acord per derogar la reforma laboral

 

PSOE i Unidas Podemos han tancat un acord mitjançant el qual reafirmen el compromís amb «la derogació de la reforma laboral del 2012».

Els socis del govern de coalició han fet públic un comunicat conjunt després de la reunió que ha mantingut el president, Pedro Sánchez, amb les vicepresidentes Nadia Calviño i Yolanda Díaz per consensuar una posició comuna en este tema.

L’executiu ha pactat la «derogació» de la reforma laboral aprovada durant el mandat de Mariano Rajoy en els termes que marcava l’acord de coalició i el pla de recuperació enviat a la Comissió Europea.

Segons ha informat el Govern, la reunió mantinguda ahir al migdia s’ha celebrat en un «clima positiu i una actitud constructiva». S’ha constatat que la temporalitat i la precarietat són, juntament amb la desocupació, les anomalies principals del mercat laboral espanyol. Anomalies que estan decidits a deixar «endarrere».

«D’acord amb la feina feta amb els agents socials fins ara, el govern busca, a través del diàleg social, un acord just i equilibrat amb totes les parts», afegeix el comunicat, en què s’insisteix que l’executiu complirà «la paraula donada».

En este objectiu, s’aposta per una legislació laboral «moderna» que revise els «desequilibris» de la reforma del 2012 i «deixeu enrere» els problemes estructurals del mercat de treball, seguint el camí marcat per altres modificacions que ja s’han materialitzat, com ara els reglaments d’igualtat, els expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTE), la llei rider o el teletreball.

Últimes notícies

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.