PSOE i Unidas Podemos tanquen un acord per derogar la reforma laboral

 

PSOE i Unidas Podemos han tancat un acord mitjançant el qual reafirmen el compromís amb «la derogació de la reforma laboral del 2012».

Els socis del govern de coalició han fet públic un comunicat conjunt després de la reunió que ha mantingut el president, Pedro Sánchez, amb les vicepresidentes Nadia Calviño i Yolanda Díaz per consensuar una posició comuna en este tema.

L’executiu ha pactat la «derogació» de la reforma laboral aprovada durant el mandat de Mariano Rajoy en els termes que marcava l’acord de coalició i el pla de recuperació enviat a la Comissió Europea.

Segons ha informat el Govern, la reunió mantinguda ahir al migdia s’ha celebrat en un «clima positiu i una actitud constructiva». S’ha constatat que la temporalitat i la precarietat són, juntament amb la desocupació, les anomalies principals del mercat laboral espanyol. Anomalies que estan decidits a deixar «endarrere».

«D’acord amb la feina feta amb els agents socials fins ara, el govern busca, a través del diàleg social, un acord just i equilibrat amb totes les parts», afegeix el comunicat, en què s’insisteix que l’executiu complirà «la paraula donada».

En este objectiu, s’aposta per una legislació laboral «moderna» que revise els «desequilibris» de la reforma del 2012 i «deixeu enrere» els problemes estructurals del mercat de treball, seguint el camí marcat per altres modificacions que ja s’han materialitzat, com ara els reglaments d’igualtat, els expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTE), la llei rider o el teletreball.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.