PSOE i Unidas Podemos tanquen un acord per derogar la reforma laboral

 

PSOE i Unidas Podemos han tancat un acord mitjançant el qual reafirmen el compromís amb «la derogació de la reforma laboral del 2012».

Els socis del govern de coalició han fet públic un comunicat conjunt després de la reunió que ha mantingut el president, Pedro Sánchez, amb les vicepresidentes Nadia Calviño i Yolanda Díaz per consensuar una posició comuna en este tema.

L’executiu ha pactat la «derogació» de la reforma laboral aprovada durant el mandat de Mariano Rajoy en els termes que marcava l’acord de coalició i el pla de recuperació enviat a la Comissió Europea.

Segons ha informat el Govern, la reunió mantinguda ahir al migdia s’ha celebrat en un «clima positiu i una actitud constructiva». S’ha constatat que la temporalitat i la precarietat són, juntament amb la desocupació, les anomalies principals del mercat laboral espanyol. Anomalies que estan decidits a deixar «endarrere».

«D’acord amb la feina feta amb els agents socials fins ara, el govern busca, a través del diàleg social, un acord just i equilibrat amb totes les parts», afegeix el comunicat, en què s’insisteix que l’executiu complirà «la paraula donada».

En este objectiu, s’aposta per una legislació laboral «moderna» que revise els «desequilibris» de la reforma del 2012 i «deixeu enrere» els problemes estructurals del mercat de treball, seguint el camí marcat per altres modificacions que ja s’han materialitzat, com ara els reglaments d’igualtat, els expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTE), la llei rider o el teletreball.

Últimes notícies

Sánchez responsabilitza les autonomies del PP dels mals resultats de PISA

Pedro Sánchez ha atribuït als governs autonòmics del PP, entre ells el de la Comunitat Valenciana, part dels mals resultats de l’informe PISA, mentre Alberto Núñez Feijóo l’ha acusat de desatendre la qualitat educativa.

La calor extrema deixa 37 graus de matinada en pobles d’Alacant

Diversos municipis de les comarques d’Alacant i València han patit temperatures entre 32 i 37 graus passada la mitjanit, segons Avamet.

Bombers i brigades forestals continuen refrigerant la zona de l’incendi de Polop

Set dotacions de bombers, quatre unitats forestals i un mitjà aeri continuen refrigerant este dimecres al matí la zona afectada per l’incendi de Polop de la Marina, que ha calcinat unes 36 hectàrees però es manté estabilitzat.

Arriben ruixats forts amb pedra i vent al sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres un augment dels núvols i ruixats amb tronada i pedra, sobretot intensos al sud, amb un descens marcat de les temperatures i vent del nord moderat amb ratxes molt fortes en punts exposats.

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.