12.7 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

PSOE i Unidas Podemos tanquen un acord per derogar la reforma laboral

 

PSOE i Unidas Podemos han tancat un acord mitjançant el qual reafirmen el compromís amb «la derogació de la reforma laboral del 2012».

Els socis del govern de coalició han fet públic un comunicat conjunt després de la reunió que ha mantingut el president, Pedro Sánchez, amb les vicepresidentes Nadia Calviño i Yolanda Díaz per consensuar una posició comuna en este tema.

L’executiu ha pactat la «derogació» de la reforma laboral aprovada durant el mandat de Mariano Rajoy en els termes que marcava l’acord de coalició i el pla de recuperació enviat a la Comissió Europea.

Segons ha informat el Govern, la reunió mantinguda ahir al migdia s’ha celebrat en un «clima positiu i una actitud constructiva». S’ha constatat que la temporalitat i la precarietat són, juntament amb la desocupació, les anomalies principals del mercat laboral espanyol. Anomalies que estan decidits a deixar «endarrere».

«D’acord amb la feina feta amb els agents socials fins ara, el govern busca, a través del diàleg social, un acord just i equilibrat amb totes les parts», afegeix el comunicat, en què s’insisteix que l’executiu complirà «la paraula donada».

En este objectiu, s’aposta per una legislació laboral «moderna» que revise els «desequilibris» de la reforma del 2012 i «deixeu enrere» els problemes estructurals del mercat de treball, seguint el camí marcat per altres modificacions que ja s’han materialitzat, com ara els reglaments d’igualtat, els expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTE), la llei rider o el teletreball.

Últimes notícies

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.