Puig agraeix al personal sanitari valencià l’esforç realitzat durant la pandèmia de COVID-19

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha agraït al personal sanitari valencià l’esforç realitzat durant la pandèmia de COVID-19, i la seua contribució a salvar vides, cosa que ha qualificat d’objectiu prioritari per al Govern valencià.

Ximo Puig ha volgut dedicar el seu últim acte com a president de la Generalitat a rebre els representants dels departaments de salut de la Comunitat Valenciana per tal de traslladar-los personalment el seu reconeixement, que ha demanat fer extensiu als més de 60.000 professionals de la sanitat pública valenciana.

En el transcurs de l’acte, al qual també hi ha assistit el conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, i l’exconsellera Ana Barceló, el cap del Consell ha recordat les més de 10.000 persones mortes durant el que ha considerat com els pitjors moments que ha afrontat com a ciutadà i com a governant.

Alhora, ha assenyalat que durant la pandèmia s’ha constatat l’existència d’una «democràcia avançada, un autogovern potent i un sistema públic de salut que ha estat capaç de donar la millor resposta» i ha advocat per «potenciar la ciència» i «vigoritzar” un estat de benestar “capaç de donar cobertura davant la malaltia més enllà de les condicions socials i econòmiques de cadascun”.

Finalment, el president ha destacat la corresponsabilitat de la societat valenciana durant la pandèmia per prioritzar “salvar vides” enfront dels qui van tindre altres prioritats, i ha exalçat la sanitat pública valenciana que ha qualificat de “la millor sanitat pública possible”.

Últimes notícies

Educació reunirà divendres les autonomies amb el PISA 2025 de fons

El Ministeri d Educació ha convocat per a divendres la conferència sectorial amb les comunitats per repartir fons de FP i abordar el Pla d Educació Inclusiva, en plena polèmica pels resultats de l informe PISA 2025.

Boluda insta a aprofitar la proposta de finançament per a la Comunitat Valenciana

El president de l’AVE, Vicente Boluda, defensa a Alacant que la Comunitat Valenciana ha d’aprofitar l’oferta de reforma del finançament autonòmic i la qualifica de punt de partida per a millorar.

Muñoz insta el PP a treballar per la Comunitat i deixar d’atacar Morant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha advertit el PP que la Comunitat Valenciana està 'paralitzada' i li ha exigit que deixe d’atacar Diana Morant i fixe ja data per al debat de política general en Les Corts.

Llanos resta importància al candidat de Vox i posa el focus en el projecte del partit

José María Llanos assegura que el nom del candidat de Vox a la Generalitat és secundari i que el fonamental és que la ciutadania conega el projecte del partit i el seu compromís amb el servici públic. El síndic també ha demanat que el Debat de política general se celebre com més prompte millor.

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.