La pujada de temperatures dona pas a cels coberts i ratxes de fins a 100 km/h a Castelló

La pujada de les temperatures de les últimes jornades en la majoria de la Comunitat Valenciana, inusual per a esta època de l'any, dona pas este dissabte a cels amb intervals de núvols mitjans i altes, termòmetres en descens i ratxes de vent fort de fins a 100 quilòmetres per hora en el nord-oest de Castelló. 

 

  

L'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) – ha decretat l'avís taronja (risc) per intervals de vent fort en esta zona, entre les 12 i les 00 hores. Segons la predicció, baixarà a verd (sense risc) durant la nit del dissabte al diumenge. 

 

Al llarg de tota la jornada, les temperatures es mantindran sense canvis en el sud i en descens en la resta. La baixada tèrmica serà més notable en les zones altes de l'interior de la Comunitat. 

  

El mercuri oscil·larà entre 26 i 10 graus a Alacant, 24 i 12 a València i 23 i 11 a Castelló de la Plana. A Morella i Requena, baixarà fins a 2 i 4 graus i no superarà els 13 i 19 graus, respectivament. 

  

Quant al vent, en València i Castelló bufarà de component oest, en general moderat, i amb intervals forts en el nord-oest castellonenc. Les ratxes tendiran a suavitzar-se durant la vesprada, mentre que a Alacant serà fluix variable tot el dia. 

Alerta per incendis

L'avís per vent a Castelló va acompanyat del nivell taronja (risc) d'alerta per perill d'incendis forestals en Castelló, segons el Centre de Coordinació d'Emergències 112 de la Generalitat Valenciana. 

 

  

Per a este diumenge, 26 de novembre, l'Agència de Meteorologia preveu que continuen les ratxes de vent fort a l'interior-nord de Castelló, mentre que els cels tendiran a buidar-se a la vesprada i les temperatures seguiran en descens, entre 4 i 8 graus. També es registraran gelades febles en punts de l'interior de la Comunitat.

 

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.

Convocada una manifestació a València contra els especuladors de vivenda este dissabte

Diversos col·lectius pel dret a l’habitatge han convocat una manifestació a València este dissabte 3 d’octubre contra els especuladors i el que qualifiquen de govern rentista, davant preus impossibles, desnonaments i sinhogarisme creixent. La marxa eixirà de Porta de la Mar a les 11.00 hores i arribarà al Palau de Les Arts, coincidint amb el Valencia Real Estate Summit 2026.

La marxa del 9 d’Octubre cridarà a ‘guanyar el país’ pels drets dels valencians

La manifestació vespertina del 9 d’Octubre recorrerà el centre de València amb el lema ‘Guanyem el país’ per reclamar més autogovern, finançament just i defensa de la llengua, la vivenda i el territori.