16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Recta final per al nou centre de salut de Torrent

El projecte del nou centre de salut de Parc Central encara la seua recta final, després que el passat 2 de març se signara el contracte per a la construcció del centre de salut Torrent III, que permetrà ampliar la capacitat assistencial i descongestionar els centres sanitaris ja existents a la ciutat, de manera que els professionals de la salut puguen oferir un millor servei de proximitat als veïns i veïnes de la zona. L’import de la licitació del projecte finalment aconseguirà un valor de 1.409.000 €, que serà a càrrec de IMESAPI. S. a.

“La construcció d’aquest centre suposarà donar atenció a una població en augment com Parc Central, al mateix temps que donarà respir al centre de Pintor Ribera en uns 10.000 pacients i del Vedat en altres 2.000”, explica l’alcalde Jesús Ros, qui també afegeix que “aquest projecte dona continuïtat a la línia d’ampliació dels serveis públics en el barri, ja que es complementa amb la nova biblioteca de Parc Central i amb el futur Palau de Justícia, entre altres noves instal·lacions”. Referent a això, la regidora de Sanitat, Marina Olivares, remarca que la creació d’aquest nou Centre de Salut III en el municipi de Torrent permetrà “una millora en l’atenció per part dels professionals de la salut, ja que comptaran amb unes instal·lacions noves i adequades a les necessitats assistencials de la ciutat”.

L’actuació consisteix en l’habilitació dels més de 1.000 metres quadrats de superfície que tenen els locals adquirits i cedits per l’Ajuntament de Torrent a la Generalitat Valenciana, que se situen en l’avinguda Atlanta 96. Aquestes instal·lacions albergaran huit consultes de medicina general, quatre consultes d’infermeria, dues consultes de pediatria, una consulta d’infermeria pediàtrica, una consulta de matrona i gimnàs maternal.

A més, el centre disposarà d’una sala d’extraccions amb tres llocs i tractaments, incloent-hi el box d’observació. En l’Àrea d’administrativa se situarà una zona de telefonia i informàtica, dos despatxos, una sala de juntes per a 20 persones, una sala office amb capacitat per a 10 persones i vestuaris.

Últimes notícies

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.

Els bombers han realitzat 12 intervencions pel vent a Alacant i es decreten tancaments preventius

El vent ha provocat 12 actuacions dels bombers des de les 7.50 hores i ha motivat tancaments de parcs, jardins i del Castell de Santa Bàrbara. Les autoritats mantenen l'alerta groga i demanen precaució en zones arbrades i costaneres.