Les residències ja immunitzades de Castelló demanen reduir les restriccions als usuaris

 

Els ancians de les residències han sigut els més colpejats per la pandèmia. No obstant això, són els primers a vore la llum a final del túnel. La majoria dels usuaris i el personal sanitari de les més de 40 residències de Castelló ja han rebut la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus i una part d’ells ja estan immunitzats en haver obtingut l’administració de la segona dosi de Pfizer.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els geriàtrics que han conseguit deixar arrere el fantasma de la pandèmia demanen poder començar a articular mesures que suavitzen les dures restriccions, ja que els residents porten quasi un any complint les mesures per a fer front al Covid-19 i sense poder vore als seus familiars

 

En este sentit, ja hi ha comunitats com Navarra o Balears que comencen a reduir les restriccions, especialment, les relacionades amb les entrades i eixides de les residències per part dels usuaris.

 

Revisaran les mesures

De moment, en el territori valencià, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives no preveu a curt termini posar en marxa un pla de desescalada en els centres. Des del departament de Mónica Oltra insistixen que s’estudiarà una revisió de les mesures «quan la vacunació estiga acabada i les xifres milloren».

 

Amb les dades d’este dimarts, 16 de febrer, sobre l’evolució de la pandèmia en les residències de la Comunitat es reflectix que només quatre casos positius de coronavirus eren de residents. La vacunació d’este col·lectiu vulnerable i la menor propagació del virus generalment a causa de les restriccions explicarien esta bona dada.

 

Els ancians desitgen tornar a la nova normalitat

Gràcies a la significativa baixada de casos del coronavirus, molts ancians somien en poder vore als seus familiars després d’estar tant de temps sense poder abraçar-los o vore’ls. 

 

El citat mitjà s’ha posat en contacte en alguns residents dels centres de Castelló perquè puguen explicar les seues sensacions de la pandèmia. En el cas d’Ángel, un ancià de 87 anys, demana poc a la nova normalitat, i es conforma amb xicotets plaers de la vida.

 

«Abans de la pandèmia jo eixia amb la meua filla que viu en Castelló o amb el meu fill que està en València, però des de febrer estem tancats ací, amb moltes ganes d’eixir». Tots els dies pega 12 voltes al jardí de la residència a primera hora del matí, però el seu desig és «eixir, passejar pel carrer i prendre’m una cerveseta en un bar».

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.