Ribó assegura que està «preocupat» pels brots de coronavirus i insistix en prendre mesures sobre l’oci nocturn

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha reconegut que actualment es viu «un moment de preocupació» generalitzat pels nous contagis de Covid-19 i ha insistit que seria «convenient» prendre mesures respecte a l’oci nocturn.

 

El primer edil ha fet estes declaracions en la presentació de l’informe preliminar de l’impacte del temporal Gloria en les dunes i platges de València en ser preguntat pels mitjans per la seua opinió sobre la possibilitat de tancar o aplicar restriccions en eixa classe d’establiments.

 

«La meua posició és clara, crec que és convenient i hi ha persones i alcaldes que ho estan demanant, però és una competència autonòmica i és bo que siga d’esta manera, ja que si tinguérem la competència municipal podria ser un problema: imagina que tanquem les discoteques de València, perquè se n’anirien a les d’Alboraia o Mislata i no arreglaríem res», ha argumentat.

 

A pesar d’això, ha remarcat que des del consistori es va a fer «el que es puga» i, en este sentit, ha recordat que dilluns que ve mantindrà una reunió amb representants del sector de l’oci nocturn «per a vore quines solucions es poden buscar».

 

Un dels temes que es posaran sobre la taula serà la figura de l»alcalde de nit’, «per a vore si una persona, a demés de mediar en conflictes amb veïns, puga millorar la salubritat i seguretat de les persones». «Farem el que puguem, cada un ha de prendre les decisions que puga», ha insistit.

 

Augmenta la presència del SARS-CoV-2 en les aigües residuals

Ribó ha subratllat també les dades de restes de presència del SARS-CoV-2 en les aigües residuals, en les que «evidentment» es registra un creixement i que solen ser «premonitòries» de cara a la setmana que ve.

 

En este punt, el responsable del govern municipal —que ha revelat que retardarà les seues vacacions, en principi de la primera setmana a la segona d’agost— està «preocupat». «Crec que tal com està la cosa, no en València, sinó en Espanya, en Corea i en Gran Bretanya i tots els països, hi ha un moment de preocupació. Hem d’estar tots preocupats per a poder controlar-ho», ha conclòs.

Últimes notícies

La matrícula universitària arranca amb preus congelats i més de 51 milions en beques

La Generalitat ha obert el període de matrícula universitària amb preus públics congelats per quart curs i un rècord de més de 51 milions en beques, amb noves ajudes per a premiar l’esforç i facilitar l’accés als estudis superiors.

Matrícula universitària 2026 amb preus congelats i més de 51 milions en beques al País Valencià

La matriculació universitària del curs 2026 al País Valencià arranca esta setmana amb els preus públics congelats per quart any seguit i un pressupost rècord de més de 51 milions en beques i ajudes.

L’Associació Futbolistes Valencia CF entrega a l’hospital tot el fons per al tractament de Lubo Penev

L’Associació Futbolistes Valencia CF ha transferit al seu hospital a Bulgària tots els diners recaptats per a col·laborar en el tractament contra el càncer de l’exdelanter Lubo Penev, ara entrenador del Lokomotiv de Sofia.

L’Aeroport de València arriba als 6 milions de passatgers en mig any amb rècord de vols

L’Aeroport de València ha tancat el primer semestre del 2026 amb més de 6 milions de passatgers, un increment del 8 % respecte del 2025, impulsat sobretot pel trànsit internacional.

L’aeroport d’Alacant supera els 10 milions de passatgers en només mig any

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha tancat el primer semestre de 2026 amb més de 10 milions de passatgers i un creixement pròxim al 10 %, impulsat sobretot pels vols internacionals, amb el Regne Unit al capdavant.

Emergències atribueix a la urgència del 29 d’octubre els errors en els informes de la DANA

La Conselleria de Emergencias ha explicat al jutjat que la rapidesa dels fets, la càrrega de treball i l’elaboració manual dels documents durant la DANA del 29 d’octubre van propiciar possibles errors i contradiccions en els informes de situació.

Emergències atribueix a la urgència del 29-O els errors en els informes de la DANA

Emergències ha explicat al jutjat que els errors i contradiccions en els informes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 es deuen al ritme dels fets, la càrrega de treball i l’elaboració manual dels documents durant la jornada crítica.

Docents i famílies exigixen reactivar el Pla Edificant davant Les Corts

Centenars de persones s’han concentrat davant Les Corts per demanar més inversió en educació pública i la reactivació immediata del Pla Edificant, paralitzat per decisió política segons sindicats i famílies.