La VIII RAN anirà acompanyada per un fòrum empresarial i una reunió de la indústria de la defensa
MADRID, 12 (EUROPA PRESS)
El president del Govern, Pedro Sánchez, i el president de Turquia, Recep Tayyip Erdogan, presidiran el dijous al Palau de la Moncloa el huitè cim bilateral amb la qual busquen reafirmar l’associació integral entre els dos països i donar un nou impuls a les relacions comercials, en clar augment en els últims anys.
Per a això, la VIII Reunió d’Alt Nivell (RAN) asseurà entorn de la taula, a més de Sánchez i Erdogan, a un total de huit ministres del costat espanyol, incloses les vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, i tercera, Teresa Ribera, i sis del costat turc i es procedirà a la signatura d’una declaració conjunta així com d’un total de tretze memoràndums d’entesa, principalment d’àmbit econòmic.
Des de Moncloa posen en relleu la importància que donen tant Madrid com Ankara a la seua relació bilateral, que en l’anterior cim celebrat en la capital turca al novembre del 2021 van elevar al rang d'”associació integral”.
Llavors, afigen, es va fixar com a objectiu aconseguir que els intercanvis comercials aconseguiren els 20.000 milions i s’està molt prop de la meta. Ara, la declaració conjunta es fixa com a nou objectiu que per a la següent RAN s’aconseguisquen els 25.000 milions d’euros i s’aprofundisca així en la relació en matèria econòmica, comercial i d’inversió, expliquen fonts governamentals.
FÒRUM EMPRESARIAL I REUNIÓ DE LA INDÚSTRIA DE LA DEFENSA
Per a aconseguir que això siga possible, precisament, el cim pròpiament este anirà precedida d’un fòrum empresarial que inauguraran els dos presidents i que acollirà la seu del BBVA. Erdogan ha viatjat per a l’ocasió a Madrid acompanyat per una delegació de representants de 150 empreses, una de les més nombroses que es recorden.
La idea del fòrum, en el qual hi haurà taules temàtiques sobre infraestructures, mobilitat i transport, energia o indústria i tecnologia, és potenciar els contactes entre empreses i propiciar sinergies i fins i tot contractes en el curt i mig termini.
Turquia, recorden les fonts, és un país de 85 milions d’habitants les empreses dels quals tenen actualment un particular interès a obrir-se camí en el mercat d’Amèrica Llatina, alguna cosa que podrien facilitar les empreses espanyoles, mentre que per a les últimes les companyies turques podrien ser un aliat per a penetrar en els països d’Europa Oriental i també d’Àfrica, on estan cada vegada més presents.
Paral·lelament, la secretària d’Estat de Defensa, Amparo Valcarce, ha organitzat una reunió entre representants de la indústria de la defensa dels dos països amb la qual se cerca explorar àrees de col·laboració conjuntes.
Des del Govern ressalten que Espanya està fent importants inversions per a complir amb els seus compromisos respecte a la despesa en defensa mentre que Turquia també té una despesa important en l’àmbit.
Cal recordar que l’espanyola Navantia ja ha fabricat un portaavions per a Turquia i en l’anterior RAN Erdogan va manifestar el seu desig d’adquirir un segon buc del tipus, si bé en els últims temps el president turc hauria canviat d’opinió sobre la qüestió.






