Sanitat vacunarà a més de 25.000 persones majors de 90 anys i dependents no institucionalitzats cada setmana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst vacunar esta setmana a un total de 25.000 grans dependents no institucionalitzats i a persones majors de 90 anys. Es complix d’eixa forma amb l’estratègia de vacunació enfront del Covid-19 en Espanya definida en el si del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, en el que estan representades el territori valencià i la resta d’autonomies.

 

Tant les persones que necessiten intenses mesures de suport i no estan institucionalitzades com aquelles majors de 90 anys entren, per la seua vulnerabilitat, en els grups prioritaris de vacunació definits en l’estratègia coordinada entre el Ministeri i les comunitats. Al costat d’elles estan els professionals de l’odontologia, higiene dental i altre personal sanitari que atén pacients sense mascareta i durant un temps superior a 15 minuts. Per a eixos últims professionals i per a les mútues, se subministraran un total de 7.500 dosis esta setmana.

 

A demés d’iniciar la vacunació en grans dependents no institucionalitzats, majors de 90 anys i odontòlegs, esta setmana està previst que continue la vacunació de les persones incloses en altres grups prioritaris que van començar abans el procés

 

Altres grups prioritaris

És el cas de residents i personal de centres de persones majors i d’atenció a grans dependents institucionalitzats que ja han rebut una primera dosi de la vacuna o que tenen pendents les dos perquè estan contagiades, hospitalitzades, han estat en quarantena, aïllament o són noves incorporacions laborals o residencials. En les residències s’administraran aproximadament 3.000 dosis esta setmana; en els centres de dia, altres 14.500.

 

També hi ha reservades 15.000 dosis més de la vacuna contra el coronavirus per a professionals de la sanitat pública i privada pendents d’immunitzar totalment o parcialment. Les tres vacunes autoritzades en Espanya fins al moment per a lluitar contra el Covid-19 són les de Pfizer/BioNTech, Moderna i AstraZeneca. Totes tenen nivells adequats d’eficàcia i seguretat, si bé presenten diferents característiques quant a logística i perfils de població en les quals han sigut assajades. 

 

En el territori valencià, Pfizer es destina majoritàriament als col·lectius de persones de major edat mentres que Moderna i AstraZeneca són principalment per a personal sanitari.

 

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.