Sisay Lemma guanya la Marató de València i trenca el rècord de la carrera

Sisay Lemma ha guanyat la Marató de València Trinidad Alfonso 2023 batent el rècord de la prova amb un temps de 2.01:48, la sisena millor marca mundial de la història. Supera d’esta manera l’anterior registre de 2.01:53 aconseguit per l’ugandés Kevin Kiptum, qui manté el rècord del món aconseguit en la Marató de Chicago amb 2.00:35.

L’etíop ha anat tota la carrera juntament amb Kibiwott Kandie i Dawit Wolde, però en els últims quilòmetres s’ha desmarcat per a enfilar en solitari la línia de meta. En segon lloc amb una marca de 2.03:11 ha quedat Alexander Mutiso i en tercera posició amb 2.03:48 s’ha situat Dawit Wolde.

Degefa gana en la categoria femenina

Per part seua, l’atleta també etíop Worknesh Degefa ha conquistat este diumenge la Marató de València guanyant en la categoria femenina amb una marca de 2.15:51, la qual cosa suposa l’octava millor marca de tota la història de la prova.

En segona posició amb un temps de 2.16:22 s’ha situat Almaz Ayana i en tercer lloc ha quedat Hiwot Gebrekidan amb una marca de 2.17:59.

43a Marató de València

València continua celebrant la seua 43a Marató. Un any més, la prova reina de l’atletisme s’ensenyorix dels carrers de la ciutat i posa a l’esport i a l’esforç en el lloc protagonista. La Marató València Trinidad Alfonso reunix este diumenge a la nostra ciutat a un total de 33 000 corredors i corredores arribats des de nombrosos punts del planeta.

Segons les dades de l’organització, el 57% de les persones inscrites provenen de fora d’Espanya, la qual cosa suposa un notable increment respecte a l’any passat. Els atletes espanyols participants sumen 13.536, mentre que la resta de corredors provenen d’un total de 134 països diferents (en 2022 van ser de 124). La majoria d’atletes estrangers provenen de França (4.662 corredors) seguits pel Regne Unit (2.463) i Itàlia (2.174), i per altres països com Bèlgica, Països Baixos, Noruega, Alemanya, Polònia i Irlanda. En el cas de la participació e fora d’Europa, els corredors i corredores arribats des dels Estats Units, el Brasil i Mèxic són els països que compten amb major representació (tots ells amb més de 300 representants).

Últimes notícies

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.