Sisay Lemma guanya la Marató de València i trenca el rècord de la carrera

Sisay Lemma ha guanyat la Marató de València Trinidad Alfonso 2023 batent el rècord de la prova amb un temps de 2.01:48, la sisena millor marca mundial de la història. Supera d’esta manera l’anterior registre de 2.01:53 aconseguit per l’ugandés Kevin Kiptum, qui manté el rècord del món aconseguit en la Marató de Chicago amb 2.00:35.

L’etíop ha anat tota la carrera juntament amb Kibiwott Kandie i Dawit Wolde, però en els últims quilòmetres s’ha desmarcat per a enfilar en solitari la línia de meta. En segon lloc amb una marca de 2.03:11 ha quedat Alexander Mutiso i en tercera posició amb 2.03:48 s’ha situat Dawit Wolde.

Degefa gana en la categoria femenina

Per part seua, l’atleta també etíop Worknesh Degefa ha conquistat este diumenge la Marató de València guanyant en la categoria femenina amb una marca de 2.15:51, la qual cosa suposa l’octava millor marca de tota la història de la prova.

En segona posició amb un temps de 2.16:22 s’ha situat Almaz Ayana i en tercer lloc ha quedat Hiwot Gebrekidan amb una marca de 2.17:59.

43a Marató de València

València continua celebrant la seua 43a Marató. Un any més, la prova reina de l’atletisme s’ensenyorix dels carrers de la ciutat i posa a l’esport i a l’esforç en el lloc protagonista. La Marató València Trinidad Alfonso reunix este diumenge a la nostra ciutat a un total de 33 000 corredors i corredores arribats des de nombrosos punts del planeta.

Segons les dades de l’organització, el 57% de les persones inscrites provenen de fora d’Espanya, la qual cosa suposa un notable increment respecte a l’any passat. Els atletes espanyols participants sumen 13.536, mentre que la resta de corredors provenen d’un total de 134 països diferents (en 2022 van ser de 124). La majoria d’atletes estrangers provenen de França (4.662 corredors) seguits pel Regne Unit (2.463) i Itàlia (2.174), i per altres països com Bèlgica, Països Baixos, Noruega, Alemanya, Polònia i Irlanda. En el cas de la participació e fora d’Europa, els corredors i corredores arribats des dels Estats Units, el Brasil i Mèxic són els països que compten amb major representació (tots ells amb més de 300 representants).

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.