Sisay Lemma guanya la Marató de València i trenca el rècord de la carrera

Sisay Lemma ha guanyat la Marató de València Trinidad Alfonso 2023 batent el rècord de la prova amb un temps de 2.01:48, la sisena millor marca mundial de la història. Supera d’esta manera l’anterior registre de 2.01:53 aconseguit per l’ugandés Kevin Kiptum, qui manté el rècord del món aconseguit en la Marató de Chicago amb 2.00:35.

L’etíop ha anat tota la carrera juntament amb Kibiwott Kandie i Dawit Wolde, però en els últims quilòmetres s’ha desmarcat per a enfilar en solitari la línia de meta. En segon lloc amb una marca de 2.03:11 ha quedat Alexander Mutiso i en tercera posició amb 2.03:48 s’ha situat Dawit Wolde.

Degefa gana en la categoria femenina

Per part seua, l’atleta també etíop Worknesh Degefa ha conquistat este diumenge la Marató de València guanyant en la categoria femenina amb una marca de 2.15:51, la qual cosa suposa l’octava millor marca de tota la història de la prova.

En segona posició amb un temps de 2.16:22 s’ha situat Almaz Ayana i en tercer lloc ha quedat Hiwot Gebrekidan amb una marca de 2.17:59.

43a Marató de València

València continua celebrant la seua 43a Marató. Un any més, la prova reina de l’atletisme s’ensenyorix dels carrers de la ciutat i posa a l’esport i a l’esforç en el lloc protagonista. La Marató València Trinidad Alfonso reunix este diumenge a la nostra ciutat a un total de 33 000 corredors i corredores arribats des de nombrosos punts del planeta.

Segons les dades de l’organització, el 57% de les persones inscrites provenen de fora d’Espanya, la qual cosa suposa un notable increment respecte a l’any passat. Els atletes espanyols participants sumen 13.536, mentre que la resta de corredors provenen d’un total de 134 països diferents (en 2022 van ser de 124). La majoria d’atletes estrangers provenen de França (4.662 corredors) seguits pel Regne Unit (2.463) i Itàlia (2.174), i per altres països com Bèlgica, Països Baixos, Noruega, Alemanya, Polònia i Irlanda. En el cas de la participació e fora d’Europa, els corredors i corredores arribats des dels Estats Units, el Brasil i Mèxic són els països que compten amb major representació (tots ells amb més de 300 representants).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.