Sisay Lemma guanya la Marató de València i trenca el rècord de la carrera

Sisay Lemma ha guanyat la Marató de València Trinidad Alfonso 2023 batent el rècord de la prova amb un temps de 2.01:48, la sisena millor marca mundial de la història. Supera d’esta manera l’anterior registre de 2.01:53 aconseguit per l’ugandés Kevin Kiptum, qui manté el rècord del món aconseguit en la Marató de Chicago amb 2.00:35.

L’etíop ha anat tota la carrera juntament amb Kibiwott Kandie i Dawit Wolde, però en els últims quilòmetres s’ha desmarcat per a enfilar en solitari la línia de meta. En segon lloc amb una marca de 2.03:11 ha quedat Alexander Mutiso i en tercera posició amb 2.03:48 s’ha situat Dawit Wolde.

Degefa gana en la categoria femenina

Per part seua, l’atleta també etíop Worknesh Degefa ha conquistat este diumenge la Marató de València guanyant en la categoria femenina amb una marca de 2.15:51, la qual cosa suposa l’octava millor marca de tota la història de la prova.

En segona posició amb un temps de 2.16:22 s’ha situat Almaz Ayana i en tercer lloc ha quedat Hiwot Gebrekidan amb una marca de 2.17:59.

43a Marató de València

València continua celebrant la seua 43a Marató. Un any més, la prova reina de l’atletisme s’ensenyorix dels carrers de la ciutat i posa a l’esport i a l’esforç en el lloc protagonista. La Marató València Trinidad Alfonso reunix este diumenge a la nostra ciutat a un total de 33 000 corredors i corredores arribats des de nombrosos punts del planeta.

Segons les dades de l’organització, el 57% de les persones inscrites provenen de fora d’Espanya, la qual cosa suposa un notable increment respecte a l’any passat. Els atletes espanyols participants sumen 13.536, mentre que la resta de corredors provenen d’un total de 134 països diferents (en 2022 van ser de 124). La majoria d’atletes estrangers provenen de França (4.662 corredors) seguits pel Regne Unit (2.463) i Itàlia (2.174), i per altres països com Bèlgica, Països Baixos, Noruega, Alemanya, Polònia i Irlanda. En el cas de la participació e fora d’Europa, els corredors i corredores arribats des dels Estats Units, el Brasil i Mèxic són els països que compten amb major representació (tots ells amb més de 300 representants).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.