Sisay Lemma guanya la Marató de València i trenca el rècord de la carrera

Sisay Lemma ha guanyat la Marató de València Trinidad Alfonso 2023 batent el rècord de la prova amb un temps de 2.01:48, la sisena millor marca mundial de la història. Supera d’esta manera l’anterior registre de 2.01:53 aconseguit per l’ugandés Kevin Kiptum, qui manté el rècord del món aconseguit en la Marató de Chicago amb 2.00:35.

L’etíop ha anat tota la carrera juntament amb Kibiwott Kandie i Dawit Wolde, però en els últims quilòmetres s’ha desmarcat per a enfilar en solitari la línia de meta. En segon lloc amb una marca de 2.03:11 ha quedat Alexander Mutiso i en tercera posició amb 2.03:48 s’ha situat Dawit Wolde.

Degefa gana en la categoria femenina

Per part seua, l’atleta també etíop Worknesh Degefa ha conquistat este diumenge la Marató de València guanyant en la categoria femenina amb una marca de 2.15:51, la qual cosa suposa l’octava millor marca de tota la història de la prova.

En segona posició amb un temps de 2.16:22 s’ha situat Almaz Ayana i en tercer lloc ha quedat Hiwot Gebrekidan amb una marca de 2.17:59.

43a Marató de València

València continua celebrant la seua 43a Marató. Un any més, la prova reina de l’atletisme s’ensenyorix dels carrers de la ciutat i posa a l’esport i a l’esforç en el lloc protagonista. La Marató València Trinidad Alfonso reunix este diumenge a la nostra ciutat a un total de 33 000 corredors i corredores arribats des de nombrosos punts del planeta.

Segons les dades de l’organització, el 57% de les persones inscrites provenen de fora d’Espanya, la qual cosa suposa un notable increment respecte a l’any passat. Els atletes espanyols participants sumen 13.536, mentre que la resta de corredors provenen d’un total de 134 països diferents (en 2022 van ser de 124). La majoria d’atletes estrangers provenen de França (4.662 corredors) seguits pel Regne Unit (2.463) i Itàlia (2.174), i per altres països com Bèlgica, Països Baixos, Noruega, Alemanya, Polònia i Irlanda. En el cas de la participació e fora d’Europa, els corredors i corredores arribats des dels Estats Units, el Brasil i Mèxic són els països que compten amb major representació (tots ells amb més de 300 representants).

Últimes notícies

Cauen tres traficants amb milers de pastilles de droga sintètica a l’AP-7

Tres hòmens de 26 a 34 anys han sigut detinguts a l’AP-7, a l’altura de Pilar de la Horadada, amb més d’11 quilos de metanfetamina en pastilles amagats al maleter del cotxe.

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.