10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Celaá permetrà que els alumnes aproven el Batxillerat amb un suspés

 

El Ministeri d’Educació té previst que per al pròxim curs 2021-2022 els alumnes puguen obtindre el títol de Batxillerat amb una assignatura suspesa, segons consta en el projecte de Reial decret.

La ministra Isabel Celaá perpetua esta mesura en l’esborrany del Real Decreto que converteix en excepcionals les repeticions de curs amb l’objectiu d’avaluar als alumnes independentment de les seues notes analitzant el conjunt del seu desenvolupament formatiu.

La Llei estableix que per a obtindre el títol de Batxillerat serà necessària l’avaluació positiva de totes les assignatures dels dos cursos, però obri la possibilitat que l’equip docent puga decidir que un alumne aconseguisca el títol encara que una assignatura suspesa.

Encara que s’hauran de complir els següents requisits: que l’estudiant no haja faltat a classe de manera continuada i de manera injustificada i que haja aconseguit els objectius i competències del títol de Batxillerat.

D’esta manera, els alumnes poden obtindre el títol de Batxillerat amb una assignatura suspesa però han de presentar-se a totes les proves per a la seua avaluació incloses les de la convocatòria extraordinària i la mitjana aritmètica de les qualificacions obtingudes en totes les matèries de l’etapa siga igual o superior a un 5.

Últimes notícies

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.

Consell i alcaldes veuen necessari adaptar la normativa nacional per a agilitzar les obres postdana

La Generalitat i els municipis de l'Horta Sud han coincidit a adaptar la normativa nacional per a accelerar la reconstrucció després de la DANA, amb 2.500 milions mobilitzats i noves reunions per a coordinar obres en domini públic hidràulic.

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu en tres enviaments

Generalitat i Ajuntament de València han firmat amb la Hispanic Society l'arribada abans de l'estiu d'unes 220 obres de Joaquín Sorolla. Hi haurà tres enviaments, seu provisional en el Museu de la Ciutat i futura seu europea en el Palau de les Comunicacions.

Emergències recomana extremar precaucions per vent, onatge i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior demana prudència davant un episodi amb alertes per vent, fenòmens costaners i neu. S'activen avisos taronges i grocs en diverses zones.

Sal i salmorra en la CV-35 i CV-355 per a previndre neu i plaques de gel

El Consell ha aplicat sal i salmorra en la CV-35 i la CV-355 per a previndre neu i plaques de gel. El dispositiu de serveis viaris hivernals opera de manera preventiva i coordinada en la xarxa autonòmica.

Chiva aprova més de 1,5 milions en noves ajudes per a afectats per la DANA

El ple municipal ha donat llum verda a més de 1,5 milions en ajudes per a damnificats de la DANA del 29 d'octubre, amb fons de la Fundació Amancio Ortega i altres donacions. A més, corregix la taxa d'escombraries i amplia fins a 2026 l'exempció de taxes urbanístiques.