Una família de Sevilla busca medul·la compatible per a Nico, el seu bebé de 6 mesos

El Nico necessita una medul·la compatible urgentment

Nico necessita una medul·la compatible urgentment | Instagram / (@supernicobuscamedula)

 

Nico és un xiquet de Paradas (Sevilla) a qui li van diagnosticar leucèmia limfoblàstica aguda amb només quatre mesos. La seua família busca urgentment un donant de medul·la compatible per al trasplantament del seu fill, que ara té sis mesos. Per això, han iniciat una campanya en les xarxes socials (@supernicobuscamedula), quan el bebé està a punt de començar el seu segon cicle de quimioteràpia.

 

El temps, en contra

Quan li van diagnosticar leucèmia, el menut Nico va ser traslladat d’urgència a l’hospital de Màlaga, a on va rebre el seu primer cicle de quimioteràpia. Per desgràcia, va acabar ingressat en la UCI amb infecció pulmonar. Actualment, es troben en l’Hospital Virgen del Rocío esperant trobar el donant que necessita ja que, per desgràcia, esta classe de leucèmia només es cura amb un trasplantament. Mentres esperen donant, Nico se sotmetrà al seu segon cicle de quimioteràpia, però el temps no juga a favor seu.

 

 

El germà no és compatible

Nico té un germà de nou anys, Alejandro. Després del trasllat d’urgència a l’hospital de Màlaga, quan va ser portat amb un avió preparat per la unitat mèdica i. després d’haver rebut una transfusió de sang per a aguantar tot el viatge, els pares del Nico ja pensaven opcions per al trasplantament. Tenien esperances en què el seu germà gran poguera ser el donant. Després de fer-se la prova per a donar-li medul·la al seu germà, van comprovar que no era compatible.

 

Ara, l’objectiu de la família és fer una crida a la societat per a trobar donant compatible. Per al doctor José Pérez Bernal, director de Trasplantaments del Col·legi Mèdic de Sevilla, posar-li cara ha de servir per a conscienciar a la societat i que cada volta siguen més els donants apuntats en la Xarxa Mundial de Donants de Medul·la (REDMO) i, d’eixa manera, «tingam més possibilitats de trobar un donant compatible genèticament amb el malalt».

Últimes notícies

Rubén Burgos aparca el seu futur després de guanyar la Lliga Femenina: només pensa a celebrar

Rubén Burgos assegura després de conquistar la Lliga Femenina amb València Basket que no es planteja encara el seu futur i centra tota la seua atenció a celebrar el títol amb l'equip i el seu cos tècnic.

Rubén Burgos reivindica el treball del València Basket després del títol de Lliga Femenina

Rubén Burgos subratlla que la canastra final de Yvonne Anderson és fruit de mesos de perseverança, un projecte sostingut i la confiança interna després d'una temporada complicada.

Anderson decidix sobre la botzina la quarta Lliga Femenina consecutiva del València Basket

Una canastra final de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol seguit de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar gran part del partit. El Roig Arena va viure una remuntada èpica culminada en l'última possessió.

Yvonne Anderson decidix la Lliga Femenina amb una canastra sobre la botzina

Yvonne Anderson remata una temporada molt dura per a València Basket amb una canastra sobre la botzina davant Casademont Zaragoza i descriu el final com a increïble i feliç.

Awa Fam s’acomiada del València Basket amb la Lliga abans de fer el salt a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i es prepara per a iniciar la seua carrera en la WNBA amb Seattle Storm, amb la idea de tornar en el futur al club taronja.

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.