Una família de Sevilla busca medul·la compatible per a Nico, el seu bebé de 6 mesos

El Nico necessita una medul·la compatible urgentment

Nico necessita una medul·la compatible urgentment | Instagram / (@supernicobuscamedula)

 

Nico és un xiquet de Paradas (Sevilla) a qui li van diagnosticar leucèmia limfoblàstica aguda amb només quatre mesos. La seua família busca urgentment un donant de medul·la compatible per al trasplantament del seu fill, que ara té sis mesos. Per això, han iniciat una campanya en les xarxes socials (@supernicobuscamedula), quan el bebé està a punt de començar el seu segon cicle de quimioteràpia.

 

El temps, en contra

Quan li van diagnosticar leucèmia, el menut Nico va ser traslladat d’urgència a l’hospital de Màlaga, a on va rebre el seu primer cicle de quimioteràpia. Per desgràcia, va acabar ingressat en la UCI amb infecció pulmonar. Actualment, es troben en l’Hospital Virgen del Rocío esperant trobar el donant que necessita ja que, per desgràcia, esta classe de leucèmia només es cura amb un trasplantament. Mentres esperen donant, Nico se sotmetrà al seu segon cicle de quimioteràpia, però el temps no juga a favor seu.

 

 

El germà no és compatible

Nico té un germà de nou anys, Alejandro. Després del trasllat d’urgència a l’hospital de Màlaga, quan va ser portat amb un avió preparat per la unitat mèdica i. després d’haver rebut una transfusió de sang per a aguantar tot el viatge, els pares del Nico ja pensaven opcions per al trasplantament. Tenien esperances en què el seu germà gran poguera ser el donant. Després de fer-se la prova per a donar-li medul·la al seu germà, van comprovar que no era compatible.

 

Ara, l’objectiu de la família és fer una crida a la societat per a trobar donant compatible. Per al doctor José Pérez Bernal, director de Trasplantaments del Col·legi Mèdic de Sevilla, posar-li cara ha de servir per a conscienciar a la societat i que cada volta siguen més els donants apuntats en la Xarxa Mundial de Donants de Medul·la (REDMO) i, d’eixa manera, «tingam més possibilitats de trobar un donant compatible genèticament amb el malalt».

Últimes notícies

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.