Una família de Sevilla busca medul·la compatible per a Nico, el seu bebé de 6 mesos

El Nico necessita una medul·la compatible urgentment

Nico necessita una medul·la compatible urgentment | Instagram / (@supernicobuscamedula)

 

Nico és un xiquet de Paradas (Sevilla) a qui li van diagnosticar leucèmia limfoblàstica aguda amb només quatre mesos. La seua família busca urgentment un donant de medul·la compatible per al trasplantament del seu fill, que ara té sis mesos. Per això, han iniciat una campanya en les xarxes socials (@supernicobuscamedula), quan el bebé està a punt de començar el seu segon cicle de quimioteràpia.

 

El temps, en contra

Quan li van diagnosticar leucèmia, el menut Nico va ser traslladat d’urgència a l’hospital de Màlaga, a on va rebre el seu primer cicle de quimioteràpia. Per desgràcia, va acabar ingressat en la UCI amb infecció pulmonar. Actualment, es troben en l’Hospital Virgen del Rocío esperant trobar el donant que necessita ja que, per desgràcia, esta classe de leucèmia només es cura amb un trasplantament. Mentres esperen donant, Nico se sotmetrà al seu segon cicle de quimioteràpia, però el temps no juga a favor seu.

 

 

El germà no és compatible

Nico té un germà de nou anys, Alejandro. Després del trasllat d’urgència a l’hospital de Màlaga, quan va ser portat amb un avió preparat per la unitat mèdica i. després d’haver rebut una transfusió de sang per a aguantar tot el viatge, els pares del Nico ja pensaven opcions per al trasplantament. Tenien esperances en què el seu germà gran poguera ser el donant. Després de fer-se la prova per a donar-li medul·la al seu germà, van comprovar que no era compatible.

 

Ara, l’objectiu de la família és fer una crida a la societat per a trobar donant compatible. Per al doctor José Pérez Bernal, director de Trasplantaments del Col·legi Mèdic de Sevilla, posar-li cara ha de servir per a conscienciar a la societat i que cada volta siguen més els donants apuntats en la Xarxa Mundial de Donants de Medul·la (REDMO) i, d’eixa manera, «tingam més possibilitats de trobar un donant compatible genèticament amb el malalt».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Febrer s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més núvols, possible pluja i màximes a la baixa

El cap de setmana arriba amb més nuvolositat i amb precipitacions puntuals en el sud de València i nord d'Alacant. Les màximes baixaran, més a l'interior el dissabte, amb vents de l'est i nord-est.

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.