Una família de Sevilla busca medul·la compatible per a Nico, el seu bebé de 6 mesos

El Nico necessita una medul·la compatible urgentment

Nico necessita una medul·la compatible urgentment | Instagram / (@supernicobuscamedula)

 

Nico és un xiquet de Paradas (Sevilla) a qui li van diagnosticar leucèmia limfoblàstica aguda amb només quatre mesos. La seua família busca urgentment un donant de medul·la compatible per al trasplantament del seu fill, que ara té sis mesos. Per això, han iniciat una campanya en les xarxes socials (@supernicobuscamedula), quan el bebé està a punt de començar el seu segon cicle de quimioteràpia.

 

El temps, en contra

Quan li van diagnosticar leucèmia, el menut Nico va ser traslladat d’urgència a l’hospital de Màlaga, a on va rebre el seu primer cicle de quimioteràpia. Per desgràcia, va acabar ingressat en la UCI amb infecció pulmonar. Actualment, es troben en l’Hospital Virgen del Rocío esperant trobar el donant que necessita ja que, per desgràcia, esta classe de leucèmia només es cura amb un trasplantament. Mentres esperen donant, Nico se sotmetrà al seu segon cicle de quimioteràpia, però el temps no juga a favor seu.

 

 

El germà no és compatible

Nico té un germà de nou anys, Alejandro. Després del trasllat d’urgència a l’hospital de Màlaga, quan va ser portat amb un avió preparat per la unitat mèdica i. després d’haver rebut una transfusió de sang per a aguantar tot el viatge, els pares del Nico ja pensaven opcions per al trasplantament. Tenien esperances en què el seu germà gran poguera ser el donant. Després de fer-se la prova per a donar-li medul·la al seu germà, van comprovar que no era compatible.

 

Ara, l’objectiu de la família és fer una crida a la societat per a trobar donant compatible. Per al doctor José Pérez Bernal, director de Trasplantaments del Col·legi Mèdic de Sevilla, posar-li cara ha de servir per a conscienciar a la societat i que cada volta siguen més els donants apuntats en la Xarxa Mundial de Donants de Medul·la (REDMO) i, d’eixa manera, «tingam més possibilitats de trobar un donant compatible genèticament amb el malalt».

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.