Una família de Sevilla busca medul·la compatible per a Nico, el seu bebé de 6 mesos

El Nico necessita una medul·la compatible urgentment

Nico necessita una medul·la compatible urgentment | Instagram / (@supernicobuscamedula)

 

Nico és un xiquet de Paradas (Sevilla) a qui li van diagnosticar leucèmia limfoblàstica aguda amb només quatre mesos. La seua família busca urgentment un donant de medul·la compatible per al trasplantament del seu fill, que ara té sis mesos. Per això, han iniciat una campanya en les xarxes socials (@supernicobuscamedula), quan el bebé està a punt de començar el seu segon cicle de quimioteràpia.

 

El temps, en contra

Quan li van diagnosticar leucèmia, el menut Nico va ser traslladat d’urgència a l’hospital de Màlaga, a on va rebre el seu primer cicle de quimioteràpia. Per desgràcia, va acabar ingressat en la UCI amb infecció pulmonar. Actualment, es troben en l’Hospital Virgen del Rocío esperant trobar el donant que necessita ja que, per desgràcia, esta classe de leucèmia només es cura amb un trasplantament. Mentres esperen donant, Nico se sotmetrà al seu segon cicle de quimioteràpia, però el temps no juga a favor seu.

 

 

El germà no és compatible

Nico té un germà de nou anys, Alejandro. Després del trasllat d’urgència a l’hospital de Màlaga, quan va ser portat amb un avió preparat per la unitat mèdica i. després d’haver rebut una transfusió de sang per a aguantar tot el viatge, els pares del Nico ja pensaven opcions per al trasplantament. Tenien esperances en què el seu germà gran poguera ser el donant. Després de fer-se la prova per a donar-li medul·la al seu germà, van comprovar que no era compatible.

 

Ara, l’objectiu de la família és fer una crida a la societat per a trobar donant compatible. Per al doctor José Pérez Bernal, director de Trasplantaments del Col·legi Mèdic de Sevilla, posar-li cara ha de servir per a conscienciar a la societat i que cada volta siguen més els donants apuntats en la Xarxa Mundial de Donants de Medul·la (REDMO) i, d’eixa manera, «tingam més possibilitats de trobar un donant compatible genèticament amb el malalt».

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.