17.2 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

La UV obliga a l’ús de la mascareta fins a final de curs

La Universitat de València (UV) ha establit l’ús obligatori de la mascareta a les aules fins a la finalització del curs el 31 d’agost. En una resolució amb data de 22 d’abril, la institució indica que es pren aquesta mesura preventiva per a “afavorir la protecció adequada i homogènia de l’estudiantat i del personal”.

Es desmarca així de la norma al qual s’hauran d’atindre la resta de centres d’educació primària i secundària, que estableix que a partir d’aquesta setmana ja no serà obligatòria la mascareta a les aules, encara que sí en el transport escolar. El govern d’Espanya va aprovar un Reial decret pel qual l’ús de la mascareta deixa de ser obligatòria en espais interiors des del dimecres 20 d’abril.

La UV justifica la seua decisió en què “és molt poc probable que en tots els espais de la universitat es puga mantindre la distància interpersonal”. Per això, estableix que “la mesura de prevenció més efectiva és l’ús de la mascareta quirúrgica o FPP2”.

Per part seua, el partit Ciutadans considera que amb aquesta decisió la UV podria estar incorrent en una il·legalitat, ja que el decret del govern espanyol no permet aplicar l’obligatorietat de la mascareta entre l’alumnat.

De la mateixa manera, l’Assemblea General d’Estudiants de la Universitat de València ha demanat que l’ús de la mascareta siga només recomanable i en cap cas obligatori.

Aquest dimecres es reunirà la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital amb els vicerectors d’estudis de les diferents universitats per a abordar i concretar l’ús de les mascaretes a l’interior dels centres.

Últimes notícies

Mazón compareixerà en la comissió de la DANA en Les Corts el dimarts a les 16 hores

La Mesa va reordenar la sessió de l'11 de novembre i va situar a Mazón com primer polític a declarar davant la comissió de la DANA. El Govern central ha declinat acudir.

Avís taronja este dissabte a l’interior nord de Castelló per ratxes de 100 km/h

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes de fins a 100 km/h. També hi haurà avisos grocs a l'interior sud de Castelló, l'interior d'Alacant i el litoral nord, a més de fenòmens costaners.

Mazón compareixerà en la comissió de la DANA en Les Corts el dimarts a les 16 hores

La Mesa de la comissió d'investigació ha fixat la compareixença de Carlos Mazón per al dimarts a les 16 hores. El president en funcions explicarà les actuacions després de la riuada.

Rosalía celebra el llançament de ‘Lux’ amb un xou exclusiu en Els 40 Music Awards de València

Rosalía celebra l'estrena del seu àlbum 'Lux' en el Roig Arena de València amb un espectacle creat per a la gala dels 40 Music Awards Santander 2025. L'artista interpreta en directe els nous temes i convertix la cita en la seua gran presentació d'etapa.

Dos detinguts a València amb 4.014 càpsules de pregabalina i 8.200 euros en efectiu

La Policia Nacional ha detingut a València a dos hòmens amb 4.014 càpsules de pregabalina i 8.200 euros. Van ser interceptats al costat de l'Estació d'Autobusos després de mostrar una actitud esquiva.

Una jove mor atropellada a València per un camioner que dona positiu en drogues

Una jove de 20 anys ha mort en ser atropellada en un pas de vianants a València. El conductor del camió de repartiment va donar positiu en cànnabis i cocaïna i està investigat.

Mazón compareixerà en la comissió de la dana en Les Corts el dimarts a les 16 hores

La Mesa de la comissió d'investigació de Les Corts ha fixat per al dimarts a les 16 hores la compareixença de Carlos Mazón, després de la seua sol·licitud per a intervindre. L'orde del dia es modifica i els alts càrrecs del Govern citats ja van confirmar que no acudiran.

El PSPV demana a Mazón que acudisca a la comissió de la dana amb la factura del seu menjar en El Ventorro

El PSPV-PSOE ha demanat a Carlos Mazón que comparega en la comissió d'investigació de la dana amb la factura del seu menjar en El Ventorro i el registre de crides.