15.6 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

La UV obliga a l’ús de la mascareta fins a final de curs

La Universitat de València (UV) ha establit l’ús obligatori de la mascareta a les aules fins a la finalització del curs el 31 d’agost. En una resolució amb data de 22 d’abril, la institució indica que es pren aquesta mesura preventiva per a “afavorir la protecció adequada i homogènia de l’estudiantat i del personal”.

Es desmarca així de la norma al qual s’hauran d’atindre la resta de centres d’educació primària i secundària, que estableix que a partir d’aquesta setmana ja no serà obligatòria la mascareta a les aules, encara que sí en el transport escolar. El govern d’Espanya va aprovar un Reial decret pel qual l’ús de la mascareta deixa de ser obligatòria en espais interiors des del dimecres 20 d’abril.

La UV justifica la seua decisió en què “és molt poc probable que en tots els espais de la universitat es puga mantindre la distància interpersonal”. Per això, estableix que “la mesura de prevenció més efectiva és l’ús de la mascareta quirúrgica o FPP2”.

Per part seua, el partit Ciutadans considera que amb aquesta decisió la UV podria estar incorrent en una il·legalitat, ja que el decret del govern espanyol no permet aplicar l’obligatorietat de la mascareta entre l’alumnat.

De la mateixa manera, l’Assemblea General d’Estudiants de la Universitat de València ha demanat que l’ús de la mascareta siga només recomanable i en cap cas obligatori.

Aquest dimecres es reunirà la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital amb els vicerectors d’estudis de les diferents universitats per a abordar i concretar l’ús de les mascaretes a l’interior dels centres.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.