Labora ofereix ocupació per treballar en les muntanyes de la Comunitat

 

Labora ha publicat a la seua pàgina web el llistat d’ajuntaments que contractaran persones aturades per treballar en la prevenció d’incendis en les muntanyes de la Comunitat Valenciana, dins de l’anomenat programa Emergeix.

En total, al voltant de 1.300 les persones seran contractades en els 269 municipis que han rebut esta subvenció de Laboratori, que té per objectiu donar suport a la inserció laboral i alhora realitzar actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc contemplat en un pla o procediment d’Emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció.

El projecte Emergeix de Laboratori ha estat elaborat conjuntament per la Conselleria d’Economia i l’Agència Valenciana d’Emergències. Es tracta d’una acció transversal i de treball conjunt entre els diferents departaments de la Generalitat com amb els ajuntaments valencians, que suposarà una inversió de 15 milions per part de Laboratori.

Labora finançarà els costos laborals de les contractacions dels ajuntaments. Els contractes que es formalitzen hauran de tenir una durada de almenys sis mesos a jornada completa i no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l’entitat.

Per poder accedir a estes contractacions les persones aturades hauran d’estar inscrites en Labora i tenir actualitzada la seua demanda. A través de l’app de Laboratori o de PuntLabora es pot consultar tant les dades de contacte com les ocupacions.

Els ajuntaments oferiran llocs de treball de capatàs, o peons amb les següents ocupacions: peons forestals; podadors i / o motoserristes forestals, treballadors de la surera, treballadors forestals en general peons agrícoles en general i treballadors agrícoles.

De conformitat amb l’informe-proposta de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, l’àmbit geogràfic de la convocatòria s’ha determinat mitjançant la combinació dels següents factors: el risc de despoblament i el risc d’incendi forestal i prioritat operativa en l’extinció d’incendis.

L’estratègia d’Emergeix respon a tres dels grans reptes que enfronta actualment la Comunitat Valenciana: la necessitat de mantenir adequadament el patrimoni natural per evitar els incendis forestals; el creixent risc de despoblament; i la necessitat de generar llocs de treball per garantir la inclusió social, especialment a l’interior.

Estes ajudes formen part del Pla Avalem Experiència, un programa que busca donar resposta a la situació d’Emergència social que suposa l’elevada taxa d’atur a les persones de més de 30 anys, especialment els que porten més de 12 mesos a l’atur.

Així, cal recordar que esta mateixa setmana s’ha publicat l’ajuda perquè les entitats locals puguen contractar més de 1.000 persones aturades a partir de 30 anys.

Selecció de les persones aturades

 

El procés de selecció serà el següent:

1. L’Ajuntament, en col·laboració amb l’Espai Labora, establirà les ocupacions sol·licitades.

2. Rebuda l’oferta d’ocupació, l’Espai Labora efectuarà una preselecció de persones candidates en la qual es donarà preferència als col·lectius:
a) Persones majors de 30 anys no perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.
b) Persones menors de 30 anys no perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.
c) Persones majors de 18 anys perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.

L’Espai Labora realitzarà la preselecció i se li enviarà a l’entitat que realitzarà la contractació perquè contacte amb els preseleccionats i els informe- del procés de selecció i de la documentació que s’ha d’aportar.

Per a informació sobre la selecció de candidats pot consultar el següent enllaç: consultar aquí

 

Últimes notícies

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.