Labora ofereix ocupació per treballar en les muntanyes de la Comunitat

 

Labora ha publicat a la seua pàgina web el llistat d’ajuntaments que contractaran persones aturades per treballar en la prevenció d’incendis en les muntanyes de la Comunitat Valenciana, dins de l’anomenat programa Emergeix.

En total, al voltant de 1.300 les persones seran contractades en els 269 municipis que han rebut esta subvenció de Laboratori, que té per objectiu donar suport a la inserció laboral i alhora realitzar actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc contemplat en un pla o procediment d’Emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció.

El projecte Emergeix de Laboratori ha estat elaborat conjuntament per la Conselleria d’Economia i l’Agència Valenciana d’Emergències. Es tracta d’una acció transversal i de treball conjunt entre els diferents departaments de la Generalitat com amb els ajuntaments valencians, que suposarà una inversió de 15 milions per part de Laboratori.

Labora finançarà els costos laborals de les contractacions dels ajuntaments. Els contractes que es formalitzen hauran de tenir una durada de almenys sis mesos a jornada completa i no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l’entitat.

Per poder accedir a estes contractacions les persones aturades hauran d’estar inscrites en Labora i tenir actualitzada la seua demanda. A través de l’app de Laboratori o de PuntLabora es pot consultar tant les dades de contacte com les ocupacions.

Els ajuntaments oferiran llocs de treball de capatàs, o peons amb les següents ocupacions: peons forestals; podadors i / o motoserristes forestals, treballadors de la surera, treballadors forestals en general peons agrícoles en general i treballadors agrícoles.

De conformitat amb l’informe-proposta de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, l’àmbit geogràfic de la convocatòria s’ha determinat mitjançant la combinació dels següents factors: el risc de despoblament i el risc d’incendi forestal i prioritat operativa en l’extinció d’incendis.

L’estratègia d’Emergeix respon a tres dels grans reptes que enfronta actualment la Comunitat Valenciana: la necessitat de mantenir adequadament el patrimoni natural per evitar els incendis forestals; el creixent risc de despoblament; i la necessitat de generar llocs de treball per garantir la inclusió social, especialment a l’interior.

Estes ajudes formen part del Pla Avalem Experiència, un programa que busca donar resposta a la situació d’Emergència social que suposa l’elevada taxa d’atur a les persones de més de 30 anys, especialment els que porten més de 12 mesos a l’atur.

Així, cal recordar que esta mateixa setmana s’ha publicat l’ajuda perquè les entitats locals puguen contractar més de 1.000 persones aturades a partir de 30 anys.

Selecció de les persones aturades

 

El procés de selecció serà el següent:

1. L’Ajuntament, en col·laboració amb l’Espai Labora, establirà les ocupacions sol·licitades.

2. Rebuda l’oferta d’ocupació, l’Espai Labora efectuarà una preselecció de persones candidates en la qual es donarà preferència als col·lectius:
a) Persones majors de 30 anys no perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.
b) Persones menors de 30 anys no perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.
c) Persones majors de 18 anys perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.

L’Espai Labora realitzarà la preselecció i se li enviarà a l’entitat que realitzarà la contractació perquè contacte amb els preseleccionats i els informe- del procés de selecció i de la documentació que s’ha d’aportar.

Per a informació sobre la selecció de candidats pot consultar el següent enllaç: consultar aquí

 

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.