Labora ofereix ocupació per treballar en les muntanyes de la Comunitat

 

Labora ha publicat a la seua pàgina web el llistat d’ajuntaments que contractaran persones aturades per treballar en la prevenció d’incendis en les muntanyes de la Comunitat Valenciana, dins de l’anomenat programa Emergeix.

En total, al voltant de 1.300 les persones seran contractades en els 269 municipis que han rebut esta subvenció de Laboratori, que té per objectiu donar suport a la inserció laboral i alhora realitzar actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc contemplat en un pla o procediment d’Emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció.

El projecte Emergeix de Laboratori ha estat elaborat conjuntament per la Conselleria d’Economia i l’Agència Valenciana d’Emergències. Es tracta d’una acció transversal i de treball conjunt entre els diferents departaments de la Generalitat com amb els ajuntaments valencians, que suposarà una inversió de 15 milions per part de Laboratori.

Labora finançarà els costos laborals de les contractacions dels ajuntaments. Els contractes que es formalitzen hauran de tenir una durada de almenys sis mesos a jornada completa i no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l’entitat.

Per poder accedir a estes contractacions les persones aturades hauran d’estar inscrites en Labora i tenir actualitzada la seua demanda. A través de l’app de Laboratori o de PuntLabora es pot consultar tant les dades de contacte com les ocupacions.

Els ajuntaments oferiran llocs de treball de capatàs, o peons amb les següents ocupacions: peons forestals; podadors i / o motoserristes forestals, treballadors de la surera, treballadors forestals en general peons agrícoles en general i treballadors agrícoles.

De conformitat amb l’informe-proposta de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, l’àmbit geogràfic de la convocatòria s’ha determinat mitjançant la combinació dels següents factors: el risc de despoblament i el risc d’incendi forestal i prioritat operativa en l’extinció d’incendis.

L’estratègia d’Emergeix respon a tres dels grans reptes que enfronta actualment la Comunitat Valenciana: la necessitat de mantenir adequadament el patrimoni natural per evitar els incendis forestals; el creixent risc de despoblament; i la necessitat de generar llocs de treball per garantir la inclusió social, especialment a l’interior.

Estes ajudes formen part del Pla Avalem Experiència, un programa que busca donar resposta a la situació d’Emergència social que suposa l’elevada taxa d’atur a les persones de més de 30 anys, especialment els que porten més de 12 mesos a l’atur.

Així, cal recordar que esta mateixa setmana s’ha publicat l’ajuda perquè les entitats locals puguen contractar més de 1.000 persones aturades a partir de 30 anys.

Selecció de les persones aturades

 

El procés de selecció serà el següent:

1. L’Ajuntament, en col·laboració amb l’Espai Labora, establirà les ocupacions sol·licitades.

2. Rebuda l’oferta d’ocupació, l’Espai Labora efectuarà una preselecció de persones candidates en la qual es donarà preferència als col·lectius:
a) Persones majors de 30 anys no perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.
b) Persones menors de 30 anys no perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.
c) Persones majors de 18 anys perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.

L’Espai Labora realitzarà la preselecció i se li enviarà a l’entitat que realitzarà la contractació perquè contacte amb els preseleccionats i els informe- del procés de selecció i de la documentació que s’ha d’aportar.

Per a informació sobre la selecció de candidats pot consultar el següent enllaç: consultar aquí

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.

Guido Rodríguez assumix errors després de la derrota del València davant el Celta i demana unitat

Guido Rodríguez, autor dels dos gols del València en la derrota 2-3 davant el Celta, admet errors defensius, es mostra autocrític i recalca que l'equip ha de mantindre's unit.

Set ferits lleus per la solsida parcial del sostre d’un hotel a Benidorm

Set persones, entre elles un menor de 8 anys i un home de 78, van resultar contusionades després de la solsida parcial del sostre d'un hotel a Benidorm. Cinc afectats van ser traslladats a centres hospitalaris.

El Celta firma una remuntada brillant i afona al València a Mestalla

El Celta de Vigo remunta a Mestalla un gol inicial de Guido Rodríguez amb una segona part irresistible i consolida la seua plaça europea davant un València que va reaccionar massa tard.

El Celta de Vigo remunta al València a Mestalla amb un 2-3 agònic

El Celta de Vigo va voltejar el gol inicial de Guido Rodríguez amb una gran segona part i es va emportar un 2-3 de Mestalla malgrat el sofriment final en l'afegit.