Labora ofereix ocupació per treballar en les muntanyes de la Comunitat

 

Labora ha publicat a la seua pàgina web el llistat d’ajuntaments que contractaran persones aturades per treballar en la prevenció d’incendis en les muntanyes de la Comunitat Valenciana, dins de l’anomenat programa Emergeix.

En total, al voltant de 1.300 les persones seran contractades en els 269 municipis que han rebut esta subvenció de Laboratori, que té per objectiu donar suport a la inserció laboral i alhora realitzar actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc contemplat en un pla o procediment d’Emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció.

El projecte Emergeix de Laboratori ha estat elaborat conjuntament per la Conselleria d’Economia i l’Agència Valenciana d’Emergències. Es tracta d’una acció transversal i de treball conjunt entre els diferents departaments de la Generalitat com amb els ajuntaments valencians, que suposarà una inversió de 15 milions per part de Laboratori.

Labora finançarà els costos laborals de les contractacions dels ajuntaments. Els contractes que es formalitzen hauran de tenir una durada de almenys sis mesos a jornada completa i no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l’entitat.

Per poder accedir a estes contractacions les persones aturades hauran d’estar inscrites en Labora i tenir actualitzada la seua demanda. A través de l’app de Laboratori o de PuntLabora es pot consultar tant les dades de contacte com les ocupacions.

Els ajuntaments oferiran llocs de treball de capatàs, o peons amb les següents ocupacions: peons forestals; podadors i / o motoserristes forestals, treballadors de la surera, treballadors forestals en general peons agrícoles en general i treballadors agrícoles.

De conformitat amb l’informe-proposta de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, l’àmbit geogràfic de la convocatòria s’ha determinat mitjançant la combinació dels següents factors: el risc de despoblament i el risc d’incendi forestal i prioritat operativa en l’extinció d’incendis.

L’estratègia d’Emergeix respon a tres dels grans reptes que enfronta actualment la Comunitat Valenciana: la necessitat de mantenir adequadament el patrimoni natural per evitar els incendis forestals; el creixent risc de despoblament; i la necessitat de generar llocs de treball per garantir la inclusió social, especialment a l’interior.

Estes ajudes formen part del Pla Avalem Experiència, un programa que busca donar resposta a la situació d’Emergència social que suposa l’elevada taxa d’atur a les persones de més de 30 anys, especialment els que porten més de 12 mesos a l’atur.

Així, cal recordar que esta mateixa setmana s’ha publicat l’ajuda perquè les entitats locals puguen contractar més de 1.000 persones aturades a partir de 30 anys.

Selecció de les persones aturades

 

El procés de selecció serà el següent:

1. L’Ajuntament, en col·laboració amb l’Espai Labora, establirà les ocupacions sol·licitades.

2. Rebuda l’oferta d’ocupació, l’Espai Labora efectuarà una preselecció de persones candidates en la qual es donarà preferència als col·lectius:
a) Persones majors de 30 anys no perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.
b) Persones menors de 30 anys no perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.
c) Persones majors de 18 anys perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.

L’Espai Labora realitzarà la preselecció i se li enviarà a l’entitat que realitzarà la contractació perquè contacte amb els preseleccionats i els informe- del procés de selecció i de la documentació que s’ha d’aportar.

Per a informació sobre la selecció de candidats pot consultar el següent enllaç: consultar aquí

 

Últimes notícies

273 milions europeus per a reforçar 95 municipis valencians després de la DANA

El Govern central destina 273 milions d’euros de fons europeus a 95 ajuntaments valencians per a reforçar la seua adaptació al canvi climàtic i la resiliència després de la DANA, amb actuacions en hidràulica, seguretat i vivenda.

La investigació del robatori del Tresor de Villena assenyala tres encaputxats

Les primeres indagacions sobre el robatori de gran part del Tresor de Villena al museu municipal indiquen que hi han participat tres persones encaputxades. Els lladres s’han emportat peces valorades en uns 5 milions d’euros en pocs minuts.

Tapiada una finestra trencada del Museu de Villena després del robatori del Tresor

Operaris municipals han tapat una de les finestres trencades del Museu de Villena després del robatori de gran part del Tresor, enmig d’una gran expectació veïnal. La Guàrdia Civil investiga el cas mentres la Policia Local regula el trànsit a la zona.

Desallotgen la zona de la Gola de Pujol per un possible incendi a la Devesa de El Saler

Tres mitjans aeris i sis dotacions de Bombers de València s’han mobilitzat este dijous per un possible incendi a la Gola de Pujol, a la Devesa de El Saler, on s’ha desallotjat l’aparcament i es controlen els accessos de manera preventiva.

Arcadi España insta la Generalitat a defensar la finançació valenciana davant el PP

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, reclama a la Generalitat i a les autonomies del PP que defenguen els interessos dels seus territoris en el nou model de finançació, que preveu 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana. Adverteix que el Govern no pot imposar el model i que l’última paraula la tindran les Corts Generals.

El Govern recorda a la Generalitat que li correspon netejar els barrancs i reclama lleialtat

La comissionada del Govern per a la reconstrucció després de la dana, Zulima Pérez, ha remarcat a Mislata que la planificació i la retirada de canyes invasores en barrancs són competència de la Generalitat i dels ajuntaments, no de la CHJ, i ha reclamat més lleialtat institucional.

Atrapat un fals comprador per robar en vivendes d’Alacant i Múrcia

Un home de 58 anys ha sigut detingut acusat de diversos furts en vivendes d’Alacant i Múrcia que visitava fent-se passar per comprador, amb un perjuí superior als 56.000 euros.

Arcadi España critica el debat sobre el CNI i reclama més solidaritat amb Ceuta

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, considera que el debat sobre el CNI aporta poc i apel·la a la solidaritat de les comunitats autònomes, especialment davant l’acollida de menors migrants a Ceuta.