Labora ofereix ocupació per treballar en les muntanyes de la Comunitat

 

Labora ha publicat a la seua pàgina web el llistat d’ajuntaments que contractaran persones aturades per treballar en la prevenció d’incendis en les muntanyes de la Comunitat Valenciana, dins de l’anomenat programa Emergeix.

En total, al voltant de 1.300 les persones seran contractades en els 269 municipis que han rebut esta subvenció de Laboratori, que té per objectiu donar suport a la inserció laboral i alhora realitzar actuacions que mitiguen o reduïsquen un risc contemplat en un pla o procediment d’Emergències i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d’extinció.

El projecte Emergeix de Laboratori ha estat elaborat conjuntament per la Conselleria d’Economia i l’Agència Valenciana d’Emergències. Es tracta d’una acció transversal i de treball conjunt entre els diferents departaments de la Generalitat com amb els ajuntaments valencians, que suposarà una inversió de 15 milions per part de Laboratori.

Labora finançarà els costos laborals de les contractacions dels ajuntaments. Els contractes que es formalitzen hauran de tenir una durada de almenys sis mesos a jornada completa i no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l’entitat.

Per poder accedir a estes contractacions les persones aturades hauran d’estar inscrites en Labora i tenir actualitzada la seua demanda. A través de l’app de Laboratori o de PuntLabora es pot consultar tant les dades de contacte com les ocupacions.

Els ajuntaments oferiran llocs de treball de capatàs, o peons amb les següents ocupacions: peons forestals; podadors i / o motoserristes forestals, treballadors de la surera, treballadors forestals en general peons agrícoles en general i treballadors agrícoles.

De conformitat amb l’informe-proposta de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, l’àmbit geogràfic de la convocatòria s’ha determinat mitjançant la combinació dels següents factors: el risc de despoblament i el risc d’incendi forestal i prioritat operativa en l’extinció d’incendis.

L’estratègia d’Emergeix respon a tres dels grans reptes que enfronta actualment la Comunitat Valenciana: la necessitat de mantenir adequadament el patrimoni natural per evitar els incendis forestals; el creixent risc de despoblament; i la necessitat de generar llocs de treball per garantir la inclusió social, especialment a l’interior.

Estes ajudes formen part del Pla Avalem Experiència, un programa que busca donar resposta a la situació d’Emergència social que suposa l’elevada taxa d’atur a les persones de més de 30 anys, especialment els que porten més de 12 mesos a l’atur.

Així, cal recordar que esta mateixa setmana s’ha publicat l’ajuda perquè les entitats locals puguen contractar més de 1.000 persones aturades a partir de 30 anys.

Selecció de les persones aturades

 

El procés de selecció serà el següent:

1. L’Ajuntament, en col·laboració amb l’Espai Labora, establirà les ocupacions sol·licitades.

2. Rebuda l’oferta d’ocupació, l’Espai Labora efectuarà una preselecció de persones candidates en la qual es donarà preferència als col·lectius:
a) Persones majors de 30 anys no perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.
b) Persones menors de 30 anys no perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.
c) Persones majors de 18 anys perceptores de prestacions, subsidis o rendes vinculades a processos d’inserció laboral.

L’Espai Labora realitzarà la preselecció i se li enviarà a l’entitat que realitzarà la contractació perquè contacte amb els preseleccionats i els informe- del procés de selecció i de la documentació que s’ha d’aportar.

Per a informació sobre la selecció de candidats pot consultar el següent enllaç: consultar aquí

 

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.