10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Sostrauen a dos menors refugiades ucraïneses per a prostituir-les a Espanya

La Policia Nacional ha aconseguit salvar de la prostitució a dos menors ucraïneses, de 15 i 16 anys, que fugien de la guerra. Un compatriota de les xiquetes, sense escrúpols, les havia enganyades perquè vingueren a Espanya. Els seus plans van ser frustrats la setmana passada pels agents.

Va ser tal la seua violència que va agredir a un dels policies i després de ser detingut va dir a les menors: “us heu de suïcidar“.

El responsable d’una ONG, que viatjava amb autobús des de la ciutat polonesa de Varsòvia amb diversos ciutadans ucraïnesos, va ser el que va avisar a la Comissaria de Còrdova. Sospitava del comportament d’aquest home, ucraïnés de 41 anys, que anava acompanyat de les dos menors des de la ciutat de Jerson.

Després d’oferir versions confuses, finalment, l’home va ser detingut com a presumpte responsable dels delictes de tràfic d’éssers humans i sostracció de menors. Es tracta del primer arrestat a Espanya per sostraure a menors refugiades per a presumptament explotar-les sexualment.

Aquesta informació va ser traslladada als agents de la Brigada Mòbil Policia en el Transport de l’Estació Sud d’autobusos de Madrid. Els esdeveniments es van precipitar el passat 24 de març. Aquests policies van ser els encarregats d’interceptar a l’home, que no tenia antecedents a Espanya, al costat de les menors i diversos testimonis. Van ser posats a la disposició d’agents del Grup VI, especialitzats en la lluita contra el tràfic d’éssers humans.

Institucions i Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat porten en completa alerta en matèria de tràfic des que a la fi de febrer Rússia va envair Ucraïna. Els investigadors asseguren que la marea de refugiats que es concentren a les fronteres és el caldo de cultiu perfecte perquè les màfies despleguen allí els seus tentacles per a sostraure a dones per a posteriorment prostituir-les en altres països.

Aquesta situació va provocar a l’home que s’alterara, ja que fins i tot va arribar a agredir a un dels policies. “Soc el seu oncle, soc el seu oncle“, eren les parques paraules que va manifestar. Va al·legar que les xiquetes eren germanes, malgrat no compartir cap cognom amb elles ni portar documents que justificaren el parentiu. La destinació final del viatge d’aquestes  tres persones era la ciutat de Màlaga.

Els agents van revisar l’equipatge de les menors que portaven roba d’estiu, no concorde a l’època actual, i gran quantitat de productes cosmètics. L’home portava joies, 4.300 euros en efectiu i 10 grams d’haixix. Els policies van sospitar que el destí d’aquestes xiquetes era exercir la prostitució.

Contra la voluntat dels seus pares

En la seua declaració les menors van ratificar la versió de l’home però després van entrar en diverses contradiccions com el color de la casa en la qual vivien a Ucraïna. Una vegada que els investigadors van poder entrevistar-se amb elles, van reconéixer que no guardaven parentiu entre si ni amb el seu acompanyant.

Una de les xiquetes mantenia una relació amb l’home i l’altra havia sigut convençuda per a abandonar el país. Totes dos en contra de la voluntat dels seus progenitors que sospitaven de les intencions de l’home. “Són germanastres, germanes de sang, vivien amb la seua àvia que va morir…”, van ser algunes de les múltiples versions que va donar aquest home.

Finalment, els agents van detindre a l’home com a presumpte responsable dels delictes de tràfic d’éssers humans i sostracció de menors, posant-se a les joves sota la tutela d’entitats especialitzades en víctimes de tràfic. En aqueix moment va arribar a dir a les xiquetes, en ucraïnés, segons el traductor: “us heu de suïcidar”, segons fonts de la investigació.

La Policia Nacional disposa del telèfon 900 10 50 90 i el correu trata@policia.es, atesos per policies especialitzats durant les 24 hores del dia, on es pot facilitar qualsevol informació o denúncia relacionades amb el delicte de tràfic d’éssers humans.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.