16.1 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Sostrauen a dos menors refugiades ucraïneses per a prostituir-les a Espanya

La Policia Nacional ha aconseguit salvar de la prostitució a dos menors ucraïneses, de 15 i 16 anys, que fugien de la guerra. Un compatriota de les xiquetes, sense escrúpols, les havia enganyades perquè vingueren a Espanya. Els seus plans van ser frustrats la setmana passada pels agents.

Va ser tal la seua violència que va agredir a un dels policies i després de ser detingut va dir a les menors: “us heu de suïcidar“.

El responsable d’una ONG, que viatjava amb autobús des de la ciutat polonesa de Varsòvia amb diversos ciutadans ucraïnesos, va ser el que va avisar a la Comissaria de Còrdova. Sospitava del comportament d’aquest home, ucraïnés de 41 anys, que anava acompanyat de les dos menors des de la ciutat de Jerson.

Després d’oferir versions confuses, finalment, l’home va ser detingut com a presumpte responsable dels delictes de tràfic d’éssers humans i sostracció de menors. Es tracta del primer arrestat a Espanya per sostraure a menors refugiades per a presumptament explotar-les sexualment.

Aquesta informació va ser traslladada als agents de la Brigada Mòbil Policia en el Transport de l’Estació Sud d’autobusos de Madrid. Els esdeveniments es van precipitar el passat 24 de març. Aquests policies van ser els encarregats d’interceptar a l’home, que no tenia antecedents a Espanya, al costat de les menors i diversos testimonis. Van ser posats a la disposició d’agents del Grup VI, especialitzats en la lluita contra el tràfic d’éssers humans.

Institucions i Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat porten en completa alerta en matèria de tràfic des que a la fi de febrer Rússia va envair Ucraïna. Els investigadors asseguren que la marea de refugiats que es concentren a les fronteres és el caldo de cultiu perfecte perquè les màfies despleguen allí els seus tentacles per a sostraure a dones per a posteriorment prostituir-les en altres països.

Aquesta situació va provocar a l’home que s’alterara, ja que fins i tot va arribar a agredir a un dels policies. “Soc el seu oncle, soc el seu oncle“, eren les parques paraules que va manifestar. Va al·legar que les xiquetes eren germanes, malgrat no compartir cap cognom amb elles ni portar documents que justificaren el parentiu. La destinació final del viatge d’aquestes  tres persones era la ciutat de Màlaga.

Els agents van revisar l’equipatge de les menors que portaven roba d’estiu, no concorde a l’època actual, i gran quantitat de productes cosmètics. L’home portava joies, 4.300 euros en efectiu i 10 grams d’haixix. Els policies van sospitar que el destí d’aquestes xiquetes era exercir la prostitució.

Contra la voluntat dels seus pares

En la seua declaració les menors van ratificar la versió de l’home però després van entrar en diverses contradiccions com el color de la casa en la qual vivien a Ucraïna. Una vegada que els investigadors van poder entrevistar-se amb elles, van reconéixer que no guardaven parentiu entre si ni amb el seu acompanyant.

Una de les xiquetes mantenia una relació amb l’home i l’altra havia sigut convençuda per a abandonar el país. Totes dos en contra de la voluntat dels seus progenitors que sospitaven de les intencions de l’home. “Són germanastres, germanes de sang, vivien amb la seua àvia que va morir…”, van ser algunes de les múltiples versions que va donar aquest home.

Finalment, els agents van detindre a l’home com a presumpte responsable dels delictes de tràfic d’éssers humans i sostracció de menors, posant-se a les joves sota la tutela d’entitats especialitzades en víctimes de tràfic. En aqueix moment va arribar a dir a les xiquetes, en ucraïnés, segons el traductor: “us heu de suïcidar”, segons fonts de la investigació.

La Policia Nacional disposa del telèfon 900 10 50 90 i el correu trata@policia.es, atesos per policies especialitzats durant les 24 hores del dia, on es pot facilitar qualsevol informació o denúncia relacionades amb el delicte de tràfic d’éssers humans.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.