10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Sostrauen a dos menors refugiades ucraïneses per a prostituir-les a Espanya

La Policia Nacional ha aconseguit salvar de la prostitució a dos menors ucraïneses, de 15 i 16 anys, que fugien de la guerra. Un compatriota de les xiquetes, sense escrúpols, les havia enganyades perquè vingueren a Espanya. Els seus plans van ser frustrats la setmana passada pels agents.

Va ser tal la seua violència que va agredir a un dels policies i després de ser detingut va dir a les menors: “us heu de suïcidar“.

El responsable d’una ONG, que viatjava amb autobús des de la ciutat polonesa de Varsòvia amb diversos ciutadans ucraïnesos, va ser el que va avisar a la Comissaria de Còrdova. Sospitava del comportament d’aquest home, ucraïnés de 41 anys, que anava acompanyat de les dos menors des de la ciutat de Jerson.

Després d’oferir versions confuses, finalment, l’home va ser detingut com a presumpte responsable dels delictes de tràfic d’éssers humans i sostracció de menors. Es tracta del primer arrestat a Espanya per sostraure a menors refugiades per a presumptament explotar-les sexualment.

Aquesta informació va ser traslladada als agents de la Brigada Mòbil Policia en el Transport de l’Estació Sud d’autobusos de Madrid. Els esdeveniments es van precipitar el passat 24 de març. Aquests policies van ser els encarregats d’interceptar a l’home, que no tenia antecedents a Espanya, al costat de les menors i diversos testimonis. Van ser posats a la disposició d’agents del Grup VI, especialitzats en la lluita contra el tràfic d’éssers humans.

Institucions i Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat porten en completa alerta en matèria de tràfic des que a la fi de febrer Rússia va envair Ucraïna. Els investigadors asseguren que la marea de refugiats que es concentren a les fronteres és el caldo de cultiu perfecte perquè les màfies despleguen allí els seus tentacles per a sostraure a dones per a posteriorment prostituir-les en altres països.

Aquesta situació va provocar a l’home que s’alterara, ja que fins i tot va arribar a agredir a un dels policies. “Soc el seu oncle, soc el seu oncle“, eren les parques paraules que va manifestar. Va al·legar que les xiquetes eren germanes, malgrat no compartir cap cognom amb elles ni portar documents que justificaren el parentiu. La destinació final del viatge d’aquestes  tres persones era la ciutat de Màlaga.

Els agents van revisar l’equipatge de les menors que portaven roba d’estiu, no concorde a l’època actual, i gran quantitat de productes cosmètics. L’home portava joies, 4.300 euros en efectiu i 10 grams d’haixix. Els policies van sospitar que el destí d’aquestes xiquetes era exercir la prostitució.

Contra la voluntat dels seus pares

En la seua declaració les menors van ratificar la versió de l’home però després van entrar en diverses contradiccions com el color de la casa en la qual vivien a Ucraïna. Una vegada que els investigadors van poder entrevistar-se amb elles, van reconéixer que no guardaven parentiu entre si ni amb el seu acompanyant.

Una de les xiquetes mantenia una relació amb l’home i l’altra havia sigut convençuda per a abandonar el país. Totes dos en contra de la voluntat dels seus progenitors que sospitaven de les intencions de l’home. “Són germanastres, germanes de sang, vivien amb la seua àvia que va morir…”, van ser algunes de les múltiples versions que va donar aquest home.

Finalment, els agents van detindre a l’home com a presumpte responsable dels delictes de tràfic d’éssers humans i sostracció de menors, posant-se a les joves sota la tutela d’entitats especialitzades en víctimes de tràfic. En aqueix moment va arribar a dir a les xiquetes, en ucraïnés, segons el traductor: “us heu de suïcidar”, segons fonts de la investigació.

La Policia Nacional disposa del telèfon 900 10 50 90 i el correu trata@policia.es, atesos per policies especialitzats durant les 24 hores del dia, on es pot facilitar qualsevol informació o denúncia relacionades amb el delicte de tràfic d’éssers humans.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.