Sostrauen a dos menors refugiades ucraïneses per a prostituir-les a Espanya

La Policia Nacional ha aconseguit salvar de la prostitució a dos menors ucraïneses, de 15 i 16 anys, que fugien de la guerra. Un compatriota de les xiquetes, sense escrúpols, les havia enganyades perquè vingueren a Espanya. Els seus plans van ser frustrats la setmana passada pels agents.

Va ser tal la seua violència que va agredir a un dels policies i després de ser detingut va dir a les menors: «us heu de suïcidar«.

El responsable d’una ONG, que viatjava amb autobús des de la ciutat polonesa de Varsòvia amb diversos ciutadans ucraïnesos, va ser el que va avisar a la Comissaria de Còrdova. Sospitava del comportament d’aquest home, ucraïnés de 41 anys, que anava acompanyat de les dos menors des de la ciutat de Jerson.

Després d’oferir versions confuses, finalment, l’home va ser detingut com a presumpte responsable dels delictes de tràfic d’éssers humans i sostracció de menors. Es tracta del primer arrestat a Espanya per sostraure a menors refugiades per a presumptament explotar-les sexualment.

Aquesta informació va ser traslladada als agents de la Brigada Mòbil Policia en el Transport de l’Estació Sud d’autobusos de Madrid. Els esdeveniments es van precipitar el passat 24 de març. Aquests policies van ser els encarregats d’interceptar a l’home, que no tenia antecedents a Espanya, al costat de les menors i diversos testimonis. Van ser posats a la disposició d’agents del Grup VI, especialitzats en la lluita contra el tràfic d’éssers humans.

Institucions i Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat porten en completa alerta en matèria de tràfic des que a la fi de febrer Rússia va envair Ucraïna. Els investigadors asseguren que la marea de refugiats que es concentren a les fronteres és el caldo de cultiu perfecte perquè les màfies despleguen allí els seus tentacles per a sostraure a dones per a posteriorment prostituir-les en altres països.

Aquesta situació va provocar a l’home que s’alterara, ja que fins i tot va arribar a agredir a un dels policies. «Soc el seu oncle, soc el seu oncle«, eren les parques paraules que va manifestar. Va al·legar que les xiquetes eren germanes, malgrat no compartir cap cognom amb elles ni portar documents que justificaren el parentiu. La destinació final del viatge d’aquestes  tres persones era la ciutat de Màlaga.

Els agents van revisar l’equipatge de les menors que portaven roba d’estiu, no concorde a l’època actual, i gran quantitat de productes cosmètics. L’home portava joies, 4.300 euros en efectiu i 10 grams d’haixix. Els policies van sospitar que el destí d’aquestes xiquetes era exercir la prostitució.

Contra la voluntat dels seus pares

En la seua declaració les menors van ratificar la versió de l’home però després van entrar en diverses contradiccions com el color de la casa en la qual vivien a Ucraïna. Una vegada que els investigadors van poder entrevistar-se amb elles, van reconéixer que no guardaven parentiu entre si ni amb el seu acompanyant.

Una de les xiquetes mantenia una relació amb l’home i l’altra havia sigut convençuda per a abandonar el país. Totes dos en contra de la voluntat dels seus progenitors que sospitaven de les intencions de l’home. «Són germanastres, germanes de sang, vivien amb la seua àvia que va morir…», van ser algunes de les múltiples versions que va donar aquest home.

Finalment, els agents van detindre a l’home com a presumpte responsable dels delictes de tràfic d’éssers humans i sostracció de menors, posant-se a les joves sota la tutela d’entitats especialitzades en víctimes de tràfic. En aqueix moment va arribar a dir a les xiquetes, en ucraïnés, segons el traductor: «us heu de suïcidar», segons fonts de la investigació.

La Policia Nacional disposa del telèfon 900 10 50 90 i el correu trata@policia.es, atesos per policies especialitzats durant les 24 hores del dia, on es pot facilitar qualsevol informació o denúncia relacionades amb el delicte de tràfic d’éssers humans.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.