Sostrauen a dos menors refugiades ucraïneses per a prostituir-les a Espanya

La Policia Nacional ha aconseguit salvar de la prostitució a dos menors ucraïneses, de 15 i 16 anys, que fugien de la guerra. Un compatriota de les xiquetes, sense escrúpols, les havia enganyades perquè vingueren a Espanya. Els seus plans van ser frustrats la setmana passada pels agents.

Va ser tal la seua violència que va agredir a un dels policies i després de ser detingut va dir a les menors: «us heu de suïcidar«.

El responsable d’una ONG, que viatjava amb autobús des de la ciutat polonesa de Varsòvia amb diversos ciutadans ucraïnesos, va ser el que va avisar a la Comissaria de Còrdova. Sospitava del comportament d’aquest home, ucraïnés de 41 anys, que anava acompanyat de les dos menors des de la ciutat de Jerson.

Després d’oferir versions confuses, finalment, l’home va ser detingut com a presumpte responsable dels delictes de tràfic d’éssers humans i sostracció de menors. Es tracta del primer arrestat a Espanya per sostraure a menors refugiades per a presumptament explotar-les sexualment.

Aquesta informació va ser traslladada als agents de la Brigada Mòbil Policia en el Transport de l’Estació Sud d’autobusos de Madrid. Els esdeveniments es van precipitar el passat 24 de març. Aquests policies van ser els encarregats d’interceptar a l’home, que no tenia antecedents a Espanya, al costat de les menors i diversos testimonis. Van ser posats a la disposició d’agents del Grup VI, especialitzats en la lluita contra el tràfic d’éssers humans.

Institucions i Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat porten en completa alerta en matèria de tràfic des que a la fi de febrer Rússia va envair Ucraïna. Els investigadors asseguren que la marea de refugiats que es concentren a les fronteres és el caldo de cultiu perfecte perquè les màfies despleguen allí els seus tentacles per a sostraure a dones per a posteriorment prostituir-les en altres països.

Aquesta situació va provocar a l’home que s’alterara, ja que fins i tot va arribar a agredir a un dels policies. «Soc el seu oncle, soc el seu oncle«, eren les parques paraules que va manifestar. Va al·legar que les xiquetes eren germanes, malgrat no compartir cap cognom amb elles ni portar documents que justificaren el parentiu. La destinació final del viatge d’aquestes  tres persones era la ciutat de Màlaga.

Els agents van revisar l’equipatge de les menors que portaven roba d’estiu, no concorde a l’època actual, i gran quantitat de productes cosmètics. L’home portava joies, 4.300 euros en efectiu i 10 grams d’haixix. Els policies van sospitar que el destí d’aquestes xiquetes era exercir la prostitució.

Contra la voluntat dels seus pares

En la seua declaració les menors van ratificar la versió de l’home però després van entrar en diverses contradiccions com el color de la casa en la qual vivien a Ucraïna. Una vegada que els investigadors van poder entrevistar-se amb elles, van reconéixer que no guardaven parentiu entre si ni amb el seu acompanyant.

Una de les xiquetes mantenia una relació amb l’home i l’altra havia sigut convençuda per a abandonar el país. Totes dos en contra de la voluntat dels seus progenitors que sospitaven de les intencions de l’home. «Són germanastres, germanes de sang, vivien amb la seua àvia que va morir…», van ser algunes de les múltiples versions que va donar aquest home.

Finalment, els agents van detindre a l’home com a presumpte responsable dels delictes de tràfic d’éssers humans i sostracció de menors, posant-se a les joves sota la tutela d’entitats especialitzades en víctimes de tràfic. En aqueix moment va arribar a dir a les xiquetes, en ucraïnés, segons el traductor: «us heu de suïcidar», segons fonts de la investigació.

La Policia Nacional disposa del telèfon 900 10 50 90 i el correu trata@policia.es, atesos per policies especialitzats durant les 24 hores del dia, on es pot facilitar qualsevol informació o denúncia relacionades amb el delicte de tràfic d’éssers humans.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.