12.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Patrons de set embarcacions detinguts per tràfic d’immigrants

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Gran Canària i Lanzarote a un total de catorze homes com a presumptes autors de delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, tres d’ells a més per pertinença a organització criminal i altres quatre per homicidi imprudent.

Tots ells van ser identificats pels immigrants com els responsables del maneig i navegació de les embarcacions, que van arribar recentment a les costes de Arguineguín (Gran Canària), Órzola i Arrecife (Lanzarote). En les mateixes van viatjar un total de 249 persones, 55 dels quals eren menors d’edat, sense cap mena de mesura de seguretat, armilles salvavides, menjar o beguda. Quatre dels immigrants van morir durant la travessia i un mes després del seu ingrés en un hospital de Gran Canària a causa de les pèssimes condicions del viatge.

Les citades embarcacions van arribar entre el 27 de desembre de 2020 i el 25 de març de 2021 a les costes de Gran Canària i Lanzarote.

 

Sis dies en alta mar i cinc immigrants morts

En les mateixes viatjaven un total de 249 persones, dels quals 55 eren menors d’edat, i els qui van navegar durant dies en embarcacions les mesures de seguretat de les quals eren insuficients per a afrontar esta travessia.

A més, al llarg del viatge els immigrants mancaven d’aliments i aigua suficients, per la qual cosa molts es van veure obligats a beure aigua de la mar, comportant això un empitjorament del seu estat.

Concretament, una piragua amb 52 immigrants va romandre sis dies en alta mar fins a ser rescatat per Salvament Marítim a més de 130 milles al sud de l’illa de Gran Canària.

Els integrants del mateix van declarar que s’havien quedat sense aigua al tercer dia de travessia, per la qual cosa van començar a ingerir aigua de mar. Quatre d’estos immigrants van morir durant la travessia i un més a l’hospital, a causa de les pèssimes condicions del viatge.

Després de ser atesos per membres de Creu Roja alguns d’ells van ser ingressats en centres hospitalaris de Gran Canària a causa del seu compromés estat de salut.

 

Catorze detinguts

Els agents de la Policia Nacional van començar una recerca que ha permés identificar a catorze dels integrants de les embarcacions com els responsables del maneig i navegació d’estes.

Les perquisicions policials van culminar amb la detenció de tots ells com a presumptes autors de delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, tres d’ells a més per pertinença a organització criminal, i altres quatre per delicte d’homicidi imprudent.

Les gestions policials van permetre comprovar, a més, que dos dels patrons arrestats en Escull, de 53 i 55 anys i nacionalitat marroquina, compten amb nombrosos antecedents policials.

Instruïts els corresponents atestats policials, tots els detinguts van ser posats a la disposició de les Autoritats Judicials competents, els qui van ordenar l’ingrés a la presó de vuit d’ells, quedant a l’espera de la situació d’altres sis els quals han passat en el dia d’ahir a disposició judicial.

Últimes notícies

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.

La impermeabilització de la Ciutat de la Justícia de València aconseguix el 60% d’execució

Les obres d'impermeabilització avancen al 60% després d'una inversió de més de 2,3 milions, actuant sobre més de 17.000 m² per a evitar filtracions i humitats. El pla reforça segellats i amplia la xarxa d'evacuació sense interrompre l'activitat judicial.