Patrons de set embarcacions detinguts per tràfic d’immigrants

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Gran Canària i Lanzarote a un total de catorze homes com a presumptes autors de delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, tres d’ells a més per pertinença a organització criminal i altres quatre per homicidi imprudent.

Tots ells van ser identificats pels immigrants com els responsables del maneig i navegació de les embarcacions, que van arribar recentment a les costes de Arguineguín (Gran Canària), Órzola i Arrecife (Lanzarote). En les mateixes van viatjar un total de 249 persones, 55 dels quals eren menors d’edat, sense cap mena de mesura de seguretat, armilles salvavides, menjar o beguda. Quatre dels immigrants van morir durant la travessia i un mes després del seu ingrés en un hospital de Gran Canària a causa de les pèssimes condicions del viatge.

Les citades embarcacions van arribar entre el 27 de desembre de 2020 i el 25 de març de 2021 a les costes de Gran Canària i Lanzarote.

 

Sis dies en alta mar i cinc immigrants morts

En les mateixes viatjaven un total de 249 persones, dels quals 55 eren menors d’edat, i els qui van navegar durant dies en embarcacions les mesures de seguretat de les quals eren insuficients per a afrontar esta travessia.

A més, al llarg del viatge els immigrants mancaven d’aliments i aigua suficients, per la qual cosa molts es van veure obligats a beure aigua de la mar, comportant això un empitjorament del seu estat.

Concretament, una piragua amb 52 immigrants va romandre sis dies en alta mar fins a ser rescatat per Salvament Marítim a més de 130 milles al sud de l’illa de Gran Canària.

Els integrants del mateix van declarar que s’havien quedat sense aigua al tercer dia de travessia, per la qual cosa van començar a ingerir aigua de mar. Quatre d’estos immigrants van morir durant la travessia i un més a l’hospital, a causa de les pèssimes condicions del viatge.

Després de ser atesos per membres de Creu Roja alguns d’ells van ser ingressats en centres hospitalaris de Gran Canària a causa del seu compromés estat de salut.

 

Catorze detinguts

Els agents de la Policia Nacional van començar una recerca que ha permés identificar a catorze dels integrants de les embarcacions com els responsables del maneig i navegació d’estes.

Les perquisicions policials van culminar amb la detenció de tots ells com a presumptes autors de delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, tres d’ells a més per pertinença a organització criminal, i altres quatre per delicte d’homicidi imprudent.

Les gestions policials van permetre comprovar, a més, que dos dels patrons arrestats en Escull, de 53 i 55 anys i nacionalitat marroquina, compten amb nombrosos antecedents policials.

Instruïts els corresponents atestats policials, tots els detinguts van ser posats a la disposició de les Autoritats Judicials competents, els qui van ordenar l’ingrés a la presó de vuit d’ells, quedant a l’espera de la situació d’altres sis els quals han passat en el dia d’ahir a disposició judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.