Patrons de set embarcacions detinguts per tràfic d’immigrants

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Gran Canària i Lanzarote a un total de catorze homes com a presumptes autors de delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, tres d’ells a més per pertinença a organització criminal i altres quatre per homicidi imprudent.

Tots ells van ser identificats pels immigrants com els responsables del maneig i navegació de les embarcacions, que van arribar recentment a les costes de Arguineguín (Gran Canària), Órzola i Arrecife (Lanzarote). En les mateixes van viatjar un total de 249 persones, 55 dels quals eren menors d’edat, sense cap mena de mesura de seguretat, armilles salvavides, menjar o beguda. Quatre dels immigrants van morir durant la travessia i un mes després del seu ingrés en un hospital de Gran Canària a causa de les pèssimes condicions del viatge.

Les citades embarcacions van arribar entre el 27 de desembre de 2020 i el 25 de març de 2021 a les costes de Gran Canària i Lanzarote.

 

Sis dies en alta mar i cinc immigrants morts

En les mateixes viatjaven un total de 249 persones, dels quals 55 eren menors d’edat, i els qui van navegar durant dies en embarcacions les mesures de seguretat de les quals eren insuficients per a afrontar esta travessia.

A més, al llarg del viatge els immigrants mancaven d’aliments i aigua suficients, per la qual cosa molts es van veure obligats a beure aigua de la mar, comportant això un empitjorament del seu estat.

Concretament, una piragua amb 52 immigrants va romandre sis dies en alta mar fins a ser rescatat per Salvament Marítim a més de 130 milles al sud de l’illa de Gran Canària.

Els integrants del mateix van declarar que s’havien quedat sense aigua al tercer dia de travessia, per la qual cosa van començar a ingerir aigua de mar. Quatre d’estos immigrants van morir durant la travessia i un més a l’hospital, a causa de les pèssimes condicions del viatge.

Després de ser atesos per membres de Creu Roja alguns d’ells van ser ingressats en centres hospitalaris de Gran Canària a causa del seu compromés estat de salut.

 

Catorze detinguts

Els agents de la Policia Nacional van començar una recerca que ha permés identificar a catorze dels integrants de les embarcacions com els responsables del maneig i navegació d’estes.

Les perquisicions policials van culminar amb la detenció de tots ells com a presumptes autors de delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, tres d’ells a més per pertinença a organització criminal, i altres quatre per delicte d’homicidi imprudent.

Les gestions policials van permetre comprovar, a més, que dos dels patrons arrestats en Escull, de 53 i 55 anys i nacionalitat marroquina, compten amb nombrosos antecedents policials.

Instruïts els corresponents atestats policials, tots els detinguts van ser posats a la disposició de les Autoritats Judicials competents, els qui van ordenar l’ingrés a la presó de vuit d’ells, quedant a l’espera de la situació d’altres sis els quals han passat en el dia d’ahir a disposició judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.

Mazón recorre davant l’Audiència la seua exclusió de la causa de la dana per indefensió

La defensa de l’expresident reclama poder personar-se en el procediment o anul·lar les diligències que puguen afectar la seua posició jurídica

Desmantellen a Elx un cultiu interior de marihuana amb més de 126 quilos de cabdells

El detingut va ser interceptat quan transportava una gran càrrega de droga en una furgoneta després d’una persecució pels carrers del municipi

Marcelino reclama més agressivitat al Vila-real lluny de La Ceràmica

Marcelino García Toral reclama al seu Vila-real major incisividad a domicili abans de visitar a l'Athletic en San Mamés i reivindica la temporada de l'equip malgrat la baixada com a visitant.

Marcelino considera normal que es parle del seu relleu i ajorna la seua decisió sobre el Vila-real a juny

Marcelino García Toral assumix com a normal que es parle de possibles substituts mentres no renove amb el Vila-real i remitent qualsevol decisió sobre el seu futur al final de temporada.