Patrons de set embarcacions detinguts per tràfic d’immigrants

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Gran Canària i Lanzarote a un total de catorze homes com a presumptes autors de delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, tres d’ells a més per pertinença a organització criminal i altres quatre per homicidi imprudent.

Tots ells van ser identificats pels immigrants com els responsables del maneig i navegació de les embarcacions, que van arribar recentment a les costes de Arguineguín (Gran Canària), Órzola i Arrecife (Lanzarote). En les mateixes van viatjar un total de 249 persones, 55 dels quals eren menors d’edat, sense cap mena de mesura de seguretat, armilles salvavides, menjar o beguda. Quatre dels immigrants van morir durant la travessia i un mes després del seu ingrés en un hospital de Gran Canària a causa de les pèssimes condicions del viatge.

Les citades embarcacions van arribar entre el 27 de desembre de 2020 i el 25 de març de 2021 a les costes de Gran Canària i Lanzarote.

 

Sis dies en alta mar i cinc immigrants morts

En les mateixes viatjaven un total de 249 persones, dels quals 55 eren menors d’edat, i els qui van navegar durant dies en embarcacions les mesures de seguretat de les quals eren insuficients per a afrontar esta travessia.

A més, al llarg del viatge els immigrants mancaven d’aliments i aigua suficients, per la qual cosa molts es van veure obligats a beure aigua de la mar, comportant això un empitjorament del seu estat.

Concretament, una piragua amb 52 immigrants va romandre sis dies en alta mar fins a ser rescatat per Salvament Marítim a més de 130 milles al sud de l’illa de Gran Canària.

Els integrants del mateix van declarar que s’havien quedat sense aigua al tercer dia de travessia, per la qual cosa van començar a ingerir aigua de mar. Quatre d’estos immigrants van morir durant la travessia i un més a l’hospital, a causa de les pèssimes condicions del viatge.

Després de ser atesos per membres de Creu Roja alguns d’ells van ser ingressats en centres hospitalaris de Gran Canària a causa del seu compromés estat de salut.

 

Catorze detinguts

Els agents de la Policia Nacional van començar una recerca que ha permés identificar a catorze dels integrants de les embarcacions com els responsables del maneig i navegació d’estes.

Les perquisicions policials van culminar amb la detenció de tots ells com a presumptes autors de delictes d’afavoriment de la immigració il·legal, tres d’ells a més per pertinença a organització criminal, i altres quatre per delicte d’homicidi imprudent.

Les gestions policials van permetre comprovar, a més, que dos dels patrons arrestats en Escull, de 53 i 55 anys i nacionalitat marroquina, compten amb nombrosos antecedents policials.

Instruïts els corresponents atestats policials, tots els detinguts van ser posats a la disposició de les Autoritats Judicials competents, els qui van ordenar l’ingrés a la presó de vuit d’ells, quedant a l’espera de la situació d’altres sis els quals han passat en el dia d’ahir a disposició judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino: Lamine Yamal va estar excepcional i el Barça va ser precís

El Vila-real va caure 4-1 al Camp Nou i Marcelino va assenyalar a Lamine Yamal, autor de tres gols, i a l'eficàcia blaugrana. El 3-1, després d'una fallada pròpia, va marcar el desenllaç.

Lamine Yamal firma el seu primer triplet i guia el 4-1 del Barcelona davant el Vila-real

Lamine Yamal es va convertir en el més jove a aconseguir un triplet de lliga amb el Barcelona en el 4-1 al Vila-real. El líder es va reafirmar i arriba amb impuls a la Copa.

El primer triplet de Lamine Yamal decidix el 4-1 del Barcelona al Vila-real

Lamine Yamal va firmar el seu primer triplet i va liderar el 4-1 del Barcelona davant el Vila-real en la jornada 26. Lewandowski va tancar la golejada en l'afegit.

Educació remet a les taules de negociació el debat sobre les condicions del professorat

La Conselleria d'Educació ha reiterat que les condicions laborals del professorat s'abordaran en les taules sectorials. La posició arriba en una jornada amb manifestacions a València, Alacant i Castelló.

El Barça marxa 2-0 al descans davant el Vila-real amb un doblet de Lamine Yamal

Lamine Yamal marca en els minuts 28 i 37 i el Barcelona arriba a l'intermedi 2-0 enfront del Vila-real en el Spotify Camp Nou, jornada 26 de LaLiga.

Morant responsabilitza al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Morant ha responsabilitzat al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana i ha exigit la dimissió de l'alcalde d'Alacant. Ha denunciat canvis normatius que, al seu juí, afavorixen a càrrecs i bloquegen la baixada del lloguer al no aplicar la llei estatal.

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.